Page 2 of Mireckator Travel Blog Posts

South America » Peru » Cusco » Aguas Calientes November 15th 2015

Z Cusca se dá na Machu Picchu dostat několika způsoby. První je dojít tam pěšky tzv. Inca trail. Jsou to tuším 3 dny skrz hory. Většina gringos si na cestu s sebou bere „průvodce“ s mulami, co za ně nesou všechny potřebné věci, postaví stany a uvaří jídlo před tím, než gringos dojdou do tábora. Druhý způsob je dlouhá cesta autobusem, pak track pěšky. To přijde údajně asi na něco přes 100 dolarů. Poslední způsob je dojet autobusem k vlaku a pak vlakem dojet do Agua Caliente, což je městečko pod Machu Picchu fungující téměř výhradně jako ubytovna turistů. Tato varianta má ještě dvě podvarianty. Inca train a Peru train. Inca train za 240 dolarů jede něco přes dvě hodiny a musí se k němu přes dvě hodiny jet autobusem. Peru train stojí asi 270 dolarů, ... read more
Machu Picchu
Vrcholek Nosu
Okolí Machu Picchu

South America » Peru » Cusco » Cusco November 12th 2015

Na to, že má Cusco půl milionu obyvatel, tak nepůsobí jako velké město. Spíš připomíná hodně městeček blízko sebe. Kromě velkolepých katedrál jsou tu dvou až třípatrové domečky. Dopravní systém představují uzoučké uličky většinou jen pro jedno auto a úzký chodník. Není divu, že v centru je permanentní zácpa. Dopravu tvoří z velké části taxíky a autobusy. Místní auta nemají a když je mají, tak v centru stejně není kde parkovat. Taxíky jsem neviděl nikde stát a čekat na zákazníka, stačí jen mávnout a nějaký hned zastaví. Taxíky jsou tu levné, ikdyž evropský vzhled výrazně zvyšuje cenu. Řidiči tu často troubí, ale není to jako na Kubě, kde mají asi pocit, že klakson pomáhá zrychlovat auto. Troubí se krátce, pokaždé když na sebe chce řidič upozornit. Například když jede po úzké silničce nad srázem a vjíždí ... read more
Plaza
Cristo Blanco
Cusco v Noci

South America » Peru » Cusco » Cusco November 10th 2015

Nakonec jsem rozhodl, že do Cusca poletím. Rozloučil jsem se s mými milými hostitelkami a vyrazil na letiště. Cestou samozřejmě proběhla nezbytná výuka angličtiny oblíbeného taxikáře. Musím říct, že letiště v Limě je na 10ti miliónové město docela malé. Rozhodně mi přišlo menší než pražské. Securiťáci jsou na každém kroku, ale už si na to v Peru začínám zvykat. Na letišti navíc trpí dokladovou obsesí. Ukazoval jsem pas asi 20x. Menší šok jsem utrpěl, když jsem svůj let nenašel na tabuli. Než mi došlo, že je tam tabulí několik a na každé jsou jiné lety. Netuším podle čeho je to dělené, ale ani to asi vědět nechci. Každopádně podobnou vychytávku jsem na žádném evropském letišti neviděl. Taky bych na mezinárodním letišti čekal, že budou zaměstnanci umět anglicky, ale i pár slov v angličtině většině z nich ... read more
Taxikář a meje maličkost
Psi schnou po dešti
U mého hostelu

South America » Peru » Lima » Lima » Miraflores November 8th 2015

Třetí den v Limě jsem se zašel podívat do historického centra. Cestou jsem konverzoval s taxikářem španělsky. Fungovalo to jen díky tomu, že se opravdu snažil mluvit jednoduše. S tím jsem se zatím moc nesetkal, místní na mě mluví buď rychlostí 200 slov za minutu nebo ukazují rukama a použijou jedno anglické slovo, popřípadě zavolají kolegu, co umí anglicky. Scéna s taxikářem byla poněkud komická, říkal slova nebo fráze španělsky a já mu je překládal do angličtiny. Přišlo mi to trochu jako soutěž jednonohých v kopání do zadku nebo jako paraolympiáda ve výuce angličtiny. Ale zdá se, že na to, aby se dva lidi domluvili, stačí dobrá vůle a pár slovíček. Centrum města mě zase tolik nenadchnulo. Ani mi nepřišlo, že by tam bylo moc turistů. Rozhodně převládali Peruánci. Asi do centra dělají výlety spíše místní, ... read more
Kopec v Dáli
Krásky a zvíře
Čestná stáž

South America » Peru » Lima » Lima » Miraflores November 7th 2015

Po dlouhém spánku a vydatné snídani připravené paní domu jsme se s Virginii dohodli, že půjdeme k oceánu. Rodinný taxikář prokličkoval hustou sobotní(!) dopravou a ocitli jsme se v parčíku nad srázem k oceánu. Rozhodně mně moc tichý nepřišel, vlny byly obrovský, čekali tam na ně zástupy surfařů. Podle mě se vedle sebe na ty vlny nemohli vejít, ale já tomu prd rozumím. Sešli jsme se tam s Virgininou nejlepší kamarádkou a dali jsme si oběd s výhledem na oceán. Po obědě jsem si všiml, že tam půjčují kola, nebo něco co se kolům velmi podobalo. Přehazovačky nefungovaly a řetězy neviděly olej určitě několik let, ale co, na dobrým kole můžu jezdit doma. Roztomilé bylo, že Virginie neuměla jezdit na kole. No asi to tady bude normální, cyklistů jsme potkali jen pár a v 10 miliónovém ... read more
Parčík
Příprava na velkou cestu
Socha milenců

South America » Peru » Lima » Lima » Miraflores November 6th 2015

Strach, že zaspím byl nakonec zbytečný. Začala mi cestovní horečka a každou hodinu jsem kontroloval budík, jestli není pozdě. Cesta do Amsterodamu proběhla bez většího vzrušení. Amsterodam je celkem fajn přehledné letiště, jen vypadá jako staveniště. Let přes oceán byla tradičně otrava, nechápu proč neumím v letadle spát, kdybych si alespoň 5-6 hodin schrupnul, tak by ten 12ti hodinový let nebyl tak zlý. Možná je to adrenalin z cesty, čert ví. Rozhodně musím pochválit KLM, cesta s nima byla fajn, usměvaví milí stevardi se skvělou angličtinou a hodně dobrého jídla. Zatím nejlepší společnost se kterou jsem letěl. Jediné co bylo protivné byla relativní zima při letu přes oceán, tak jsem byl šťastný, že mám podzimní bundu a na nohou deku. Nepříjemné překvapení byli Peruánští celníci, nečekal jsem kdo ví co, ale tohle bylo ještě horší. Mluvili ... read more

Tot: 0.072s; Tpl: 0.006s; cc: 6; qc: 39; dbt: 0.0445s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb