Lucas & Simon

Lucas and Simon

smurf

Europe » Sweden » Dalarna County » Mora August 19th 2010

Hey hey ! We zijn op dit moment in Orsa, waar we gisteren het berenpark hebben bezocht. Heel tof en gezellig, ondanks de regen.. Een paar Kamtjatkaberen vonden het blijkbaar heel plezant dat ik met hun wou spelen en achtervolgden mij, heel schattig. Ons plan is nu om langzaamaan naar Stockholm te gaan zodat we op de 31ste huiswaartskunnen gaan. Voor diegene die ons "messages" stuurden: hartelijk bedankt, we hebben ze nu echter pas gelezen omdat we nu pas zagen dat messages mogelijk waren.. Bij deze ook een veeeel te late "Happy Birthday" aan mijn nonkel Erik, sorry... Lucas... read more

Europe » Norway » Northern Norway August 8th 2010

Hallo daar ! We zijn nu in Andenes op 69 graden noorderbreedte en hebben zo juist 8 walvissen gezien op onze "whale safari" ! De voorbije dagen waren heel "unterhaltend"; arendsafari op de Lofoten (de allermooiste plek die er bestaat), de Hurtigrute (boot die van Svolvaer naar Risøyhamn gaat, een waar paradijs, sauna en fitnessroom incluis) en dan nu de walvissafari. Noorwegen zit er bijna op, wat ik heel jammer vind. C U soon, Lucas ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Bodø August 5th 2010

Heej vriendjes ! Het duurde even voor we internet hadden maar hier zit ik dan, in het Bodoe Tourist Office. Simon is nog even eten gaan kopen en we wachten op onze boot naar de Lofoten. Spannende dingen in de afgelopen dagen: in Oslo kregen we van een al wat oudere man elk 200 kronen "to buy something in Norway.." waardoor we 3 musea konden doen en een tocht op de Oslofjord. Onze trein naar Bodoe werd geraakt door een steenlawine, iets voor de poolcirkel waardoor we geëvacueerd moesten worden. Ik bloedde zelfs !!!! Maar dat kwam door muggenbeten dus no worries. Gisteren aiki noodles gegeten en brood, wat smaakte. Ik ga jullie laten want ik heb maar 15 min. Love you all en tot snel :) Lucas en Simon... read more

Europe » Sweden » Skåne County » Malmö August 2nd 2010

We zijn ondertussen gestrand in Malmö, na een rit van ongeveer 15 h. -Simon onderneemt een heldhaftige poging het qwerty toetsenbord de baas te blijven(dus excuses voor tipfouten)- Er staat nu een nachtje treinreizen/slapen tot aan Oslo voor de boeg. Enkele medereizigers wisten ons te vertellen dat ze op hun reis constant moesten opstaan om hun ticket te tonen. Hopelijk blijven wij gespaard. Eerst nog een dagje Oslo bezoeken en dan verder naar de Poolcirkel. Maar elke rit wordt steeds leuker -Lucas- ! Brussel-Keulen was een waas. Verscheidene keren in slaap gevallen en slechts echt wakker toen we er waren. We zijn echter blij dat we het grauwe station van Hamburg kunnen echter achterlaten . De rit Hamburg-Kopenhagen was heel erg aangenaam dankzij onze buren, 2 Deense meisjes die juist terugkeerden van een maandje rondtrekken. Toffe ... read more

Europe » Belgium » Antwerp Province August 1st 2010

Lucas: Heej heej, Lucas hier. Onze eerste blog, aan de vooravond van onze reis zeg. We genieten op dit moment nog van een beetje Fawlty Towers en zijn beiden relaxed en enthousiast. Onze rugzakken staan beneden klaar, helemaal in orde en de bokes zijn gesmeerd. Wat wil een mens nog meer ? Simon: Simon wil ijs en een gitaar...... read more

Tot: 0.09s; Tpl: 0.004s; cc: 12; qc: 60; dbt: 0.0546s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb