Page 4 of JeroenB Travel Blog Posts

Asia » Singapore May 16th 2009

Such a good choice to go to Singapore. I really apreciate the atmosphere and the mixture of so much cultures. Asian, Indian, Chinese, Western,….every culture is represented. I was staying in the neighbourhood called ‘Little India’. The name says it all, it is just like being in India. The people, the little shops, the smells, the music and the food. But when you take a short walk you come in an area with all Chinese people and it feels like being in China and then when you walk on to the financial district it is like being in the financial city of London. It was a special experience when I walked in between all those skyscrapers and sat down for a while to watch on the big wide screen on one of the scrapers Bloomberg channel ... read more
Maybe save a little first.
Singapore architecture

Asia » Thailand » North-West Thailand » Pai May 13th 2009

Three times guessing where I am now……. No sorry, you guessed wrong: I am now in Singapore! Well now you might think well after Sukkothai he went to the south, ehhmmm no. To tell the story. After Sukkothai I first went to Chiang Mai. That is again more to the north. It is the second largest city of Thailand. I was such a tourist…made an elephant ride, did a waterfall visit and bamboo rafting. Well I didn’t keep it dry because our bamboo raft went stuck between two rocks. Was it because of my bad steering?? Oops.. :-) All a lot of fun to do once. Also I visited Bo Sang a small place just outside of Chiang Mai where they make umbrellas and paint them by hand. And I even attended massage lessons at a ... read more
My bamboo hut in Pai
Shopping walhalla Bangkok

Asia » Thailand » North-West Thailand » Sukhothai May 4th 2009

So here I am now almost one week in Thailand and have had so much fun already. I spend two days in Bangkok and found a really quiet place down a small alley to stay. Away from the main tourist area but in a walking distance. I just walked around those two days relaxing from the hectic weekend before because of moving. And ofcourse I enjoyed the nice food: fruit shakes, fresh fried vegetables and sweet fruit, all sold on the streets. What a joy for the mouth, so delicious! After two days in Bangkok I felt like leaving, so in the beginning of the afternoon I checked out and took a small walk to the busstop. There I met a Thai guy who was also waiting for the same bus. We got to talk and ... read more
Boat Trip Ayuthaya
Sukkothai

Asia » India » Uttar Pradesh » Varanasi January 28th 2008

Hallo Allemaal! Nu ben ik in Varanassi. Een paar dagen ben ik in Calcutta geweest, of Kolkata zoals het tegenwoordig heet. Ik kwam daar erg vroeg in de ochtend aan waardoor nog geen enkel hotel of guesthouse open was. Uiteindelijk vond ik een hotel dat er erg duur uitzag met een mooie tuin en vroeg of het mogelijk was om daar te ontbijten. Ik zat als eerste in de eetzaal en naarmate de tijd vorderde kwamen er steeds meer gasten die in het hotel verbleven de eetzaal binnen. Bijna allemaal engelsen van boven de 50. Ik kreeg meerdere gangen, fruit, koffie, pudding, toast en na een uurtje voelde ik me opgeblazen door al dat eten. Tijdens het eten heb ik wel veel geleerd over de mijnen in Australie en de grote vraag naar mineralen vanuit China ... read more

Asia » India » West Bengal » Darjeeling January 11th 2008

Inmiddels heb ik Nepal verlaten en verruild voor India. Nu ben ik in Darjeeling en blijf nog even genieten van het uitzicht van de himalaya. Het is hier wel erg koud. Darjeeling ligt op grote hoogte. Het heeft veel invloeden van Buthan, Nepal en Tibet. Vanaf Kathmandu heb ik een binnenlandse vlucht genomen naar Bahdrapur in het zuiden van Nepal. Vanaf daar ben ik de grens overgegaan met India en een nacht in Silliguri en Kurseong verbleven. Het traject van Kurseong naar Darjeeling heb ik met een oude stoomtrein afgelegd uit 1880 die nog steeds in gebruik is en rijd op kolen. Hij reed ongeveer 15 km per uur, maar een erg leuke ervaring. Het was nog een hele toer om een visa te regelen voor India in Kathmandu. De eerste dag stond ik om 5 ... read more
Darjeeling
"That's my cup of tea"

Asia » Nepal » Chitwan January 1st 2008

Op dit moment ben ik weer terug in Kathmandu. Het is wel weer even wennen de drukte als je vanuit de rust komt van de natuur in Sauraha. Daar ben ik in het nationaal park Chitwan geweest. Ik heb daar vooral genoten van de rust en er waren veel activiteiten zoals olifantenraces en een voedselfestival. Als je daar rondloopt dan merk je dat de lokale bevolking zo ontzettend vriendelijk is. In Pokhara en Kathmandu spreken mensen je vooral aan omdat ze iets van je willen, maar in Sauraha en de dorpjes eromheen is dat heel anders. Nu ik dit typ heb ik al weer een beetje heimwee naar de mensen daar. Ik kwam op 1e kerstdag aan en kwam engelsen tegen waar ik een tijdje mee heb gekaart en daarna met een paar mensen gegeten. Een ... read more

Asia » Nepal » Lumbini December 22nd 2007

Nu ben ik echt aan het rondreizen. In het begin van deze week ben ik naar Tansen gereisd. Omdat er een staking was van de bussen in Pokhara ben ik vertrokken in een mini-busje. Opeengepropt met 10 Nepalezen, waarvan 2 wagenziekte hadden en hun Dal Baath (locale voedsel) van de ochtend eruit gooiden. Al slingerend door de Bergen vervolgden we onze reis. Meestal als je na een tijdje onderweg bent vragen ze je te betalen. Aan mij vroegen ze het dubbele, na een tijdje onderhandelen kwam ik toch op de prijs uit die een Nepalees voor de reis moet betalen. Halverwege op mijn reis naar Tansen werd ik uit het busje gegooid. Oftewel ik zag dat ze mijn rugzak van het dak van het busje haalden, dit was een goede hint. Ik was nu helemaal in ... read more
Lumbini

Asia » Nepal » Pokhara December 12th 2007

Vorige week ben ik 3 dagen naar Begnas Tal geweest. Dit is een groot meer ongeveer 20 km. vanaf Pokhara. Had even behoefte om uit Pokhara weg te zijn en de rust op te zoeken. Ik zat daar in een hotel bovenop een berg met uitzicht over het meer en was de enige gast daar in het hotel samen met een duitser en tsjech die in India 2 fietsen hadden gekocht en een rondreis aan het maken zijn. Eigenlijk was ik van plan om rond te gaan reizen vanaf het afgelopen weekend, maar werd ziek. Een paar dagen ontzettende buikpijn en diaree. De tweede nacht was het ergste, maar elke keer als het lukte om een half uurtje te slapen had ik de mooiste dromen. Dat hielp me de nacht door. Vandaag alleen nog maar een ... read more

Asia » Nepal » Pokhara November 29th 2007

Vorige week heb ik ook nog even engelse les gegeven op een school. Wel leuk om eens te proberen. Dit was op een boarding school, de meeste lessen zijn hier in het engels dus de kinderen kunnen eigenlijk best goed engels. Dit in tegenstelling tot de staatsscholen, waar het niveau lager ligt en alle vakken in het nepalees gegeven worden. Lesgeld voor Boarding schools zijn hoger, waardoor alleen de kinderen die het geluk hebben dat hun ouders het kunnen betalen de mogelijkheid hebben om hier naar toe te gaan. Daarnaast zijn er ook kinderen die helemaal niet naar school gaan en werken of zwerven. Er zijn hier erg veel zwerfkinderen. Er heerst op de scholen een zeer strenge discipline. In de ochtend moet een rij gevormd worden op volgorde van kaste en wordt geinspecteerd of de ... read more
heilige plek
Tibetaans

Asia » Nepal » Pokhara November 18th 2007

Nu een aantal dagen het microkrediet systeem meegemaakt bij de organisatie waar ik nu bij zit. Er zijn in totaal 24.000 mensen die via deze organisatie microkredieten ontvangen. De kredieten worden verstrekt in groepjes mensen (meestal vrouw). Elk lid van de groep ontvangt een krediet waarmee bijvoorbeeld een winkeltje opgezet kan worden of een naaimachine of vee (1 koe) gekocht kan worden. De eerste lening die ze ontvangen bedraagd 10.000 Nepalese Rupees, dit is ongeveer 90 euro. Onderling is de groep die bestaat uit 5 personen verantwoordelijk voor de terugbetaling van de lening van alle groepsleden. Als iemand de lening niet terug kan betalen, dan is de groep in totaal verantwoordelijk. Er is ook een spaarsysteem aan gekoppeld waarbij elke periode een gedeelte wordt gespaard, zodat eventuele tegenvallers betaald kunnen worden. Dit leidt tot een hoge ... read more
Uitzicht

Tot: 0.099s; Tpl: 0.006s; cc: 14; qc: 65; dbt: 0.0666s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb