Hans Jasper Genee

HansGenee

Fra den 20. maj til sidst i august er jeg i Kina. Se med her!

Asia July 25th 2010

Chengdu, Sichuan, Kina Paa cyklen mod Kunming.. 25/6 Jeg havde bestemt mig for at undgaa trafikken og tage bus fra Dali til Kunming, da dette er et befolket omraade, hvor jeg forventede travle veje. Efter at have besoegt tre forskellige busstationer (og brugt tid paa at lede efter dem), og der ikke var nogen, som ville have min cykel med, besluttede jeg, at det nok alligevel ikke var saa slemt at cykle. Bare paa de faa timer jeg undersoegte busserne, begyndte jeg at savne friheden paa cyklen. Kl 14 cyklede jeg fra Dali uden at planlaegge, hvor jeg ville ende - jeg forventede at kunne finde noget eftersom der ligger flere byer langs vejen. Til mit held er der for nyligt blevet bygget en motorvej fra Dali til Kunming, saa min vej var aflastet fra ... read more

Asia June 24th 2010

Dali, Yunnan, Kina Her: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=106387701155543476940.000485dc3593ff6e7beaf Stoevet vej syd for Xiangchen 14/6 Heqi og jeg koerte sammen afsted sydpaa, og alt gik fint indtil efter ca. 30 km. For der, da vejen i store zig zag begyndte at stige mod foerste pas, skiftede overfladen fra asfalt til sten/sand. Oven paa den humbede vej laa et lag stoev, der nogle steder var 10 cm dybt. Efter 49 km fra start var Heqi for udmattet og hoppede paa en bus mod Shangri La, ca 150 km laengere fremme. Jeg insisterede paa at cykle. Jeg vidste, at der efter yderligere 50 km ville vaere nogle landsbyer, hvor jeg haabede at finde mad og overnatning. Der var endnu to pas paa hhv 4300 og 4400 m, og det var den hidtil mest kringlede vej, da den ikke fulgte nogen dal. Det ... read more

Asia » China June 13th 2010

Xiangchen, Sichuan, Kina ruten: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=106387701155543476940.000485dc3593ff6e7beaf Litang til Daochen 10/6 2010 Jeg stod op kl 6 og lavede kaffe og havregroed med banan (naesten min traditionelle danske morgenmad) og saa kunne maven ikke faa bedre forhold at arbejde under. Den var blevet helt frisk dagen foer, og jeg var lykkelig! De fire drenge var smuttet dagen foer, saa nu var jeg igen alene. Kl 7 satte jeg afsted sydpaa med Daochen som maal. Det var en tur paa 148 km med foelgende hoejdeprofil : start: 4000 m, 1. pas 4300 m, ned til 3600 m, 2. pas 4694 m (Tuer Mountain), dal 4300 m, 3. pas 4650 m, 3700 m (Daochen). Litang kaldes ogsaa "Hundenes By" . Paa vej ud af byen passerede jeg en losseplads, hvor hundredevis af hunde holdte til. Naer vejen stod en ... read more

Asia June 10th 2010

Litang, Sichuan Se ruten her: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid= 106387701155543476940.000485dc3593ff6e7beaf Det foerste bjergpas, 1/6 2010 Zhendou Shan passet ligger 36 km efter Kangding og er 4298 m hoejt. Det var en del af min rute og denne dag passerede jeg det saa. Paa en maade var det en "adgangsproeve" for den efterfoelgende tur, for hvis man kan klare en klatretur paa 1800 m i tynd luft, kan man nok ogsaa klare det, der nu foelger bageefter. Samtlige 36 km gik konstant opad. Ved 3500 m, blev der vaesentlig koeligere, og vi maatte traekke i handsker og dobbeltlag bukser. Snart dykkede vi ind i skyerne, og det var faktisk rart, for saa kunne man ikke se de mange snoede kurver man stadig manglede foer toppen. Luften blev tyndere, men aldrig noget egentlig problem. Jeg fik dog hoejden at maerke ... read more

Asia May 31st 2010

I Kangding, Sichuan, Kina Min tur paa kort: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid= 106387701155543476940.000485dc3593ff6e7beaf Revnet cykeltaske i Tianquan Den 27/5 var det planen at jeg skulle ud paa den 2. cykeltur, ca. 100 km til Luding. Saa jeg gjorde klar og pakkede tasken om morgenen. Men saa revnede cykeltasken, som jeg nu kunne konstatere var noget billigt skidt. Jeg var et oejeblik temmelig frusteret. Jeg ringede til Hans, og han kunne heldigvis sende nye tasker (i bedre kvalitet) samme dag. Det var jeg tilfreds med og samtidig besluttede jeg at reducere bagagen, nu da jeg var mere bekendt med situationen herude. Langs G318 (som er vejen jeg foelger de foerste 3-400 km) er der masser af hoteller og spisesteder. Jeg sendte derfor teltet hjem til DK og kasserede mit medbragte mad. I alt tror jeg at jeg blev 6-7 kg ... read more

Asia May 26th 2010

Hej derhjemme! Den kinesiske mur - kun billeder via mail Jeg har en del problemer med den kinesiske "Fire-wall". Ville gerne uploade billeder sammen med teksten, men for at verden ikke skal blive for klog paa Kina er al fildeling blokeret (Inkl. TraveBlog, Facebook, flickr, picasa, dropbox..). Jeg kan sende billeder paa email. Skriv gerne til mig hvis i vil modtage saadan nogle. Jeg har en cykel! I mandags modtog jeg min cykel hos Hans. Han havde faaet en ramme (cykel-stel) hjem i min stoerrelse (19 tommer, saa naesten da :-), og samlede saa en cykel, der matchede mit budget. Jeg betalte 1500 yuan og lagde 1000 i depositum for leje i 40 dage, og havde saa en hel ny mountainbike med stoeddaempning, shimano gear, cykeltasker, ekstra bremseklodser, bremsekabler mm. Fuldt udstyret. Sammenlignet med den bedste ... read more

Asia May 24th 2010

Saa er turen startet! Et lille hyggeligt hostel i Chengdu Sidder paa mit hostel i Chengdu (ca 5 mio) nu, et lille hyggeligt sted med et afslappet personale(jaevnaldrende engelsktalende kinesere). Her er behagelige faellesrum og en lille resteurant/bar hvor man kan sidde med udsigt til en hyggelig gade. Jeg skal sove her for fjerde gang i nat - foeler mig faktist lidt hjemme her. Vejret er behageligt (ca 25 C og solskin). Mit hostel er min lille base indtil cykelturen starter. Jeg var isaer meget glad for at naa frem hertil lige efter flyveturen, hvor jeg sad og ventede ret spaendt paa uvisheden, der foerst rigtig var ophoert da jeg ankom her og kunne slappe af. Ahhhh. Fra lufthavnen i Chengdu fik jeg mig sneget paa en bus jeg ikke var helt sikker paa hvor foerte ... read more

Tot: 0.169s; Tpl: 0.004s; cc: 4; qc: 66; dbt: 0.0648s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb