Jiří George Fait

Dzorz

Europe » Sweden » Västernorrland County August 2nd 2017

Po rušné noci na kopci nad Sundsvall jsme se vydali zpět na nádraží, kde jsme si nechali batohy v úschovném boxu. Před samotnou prohlídkou města jsme si na odpoledne koupili lístky do Härnösand. Na nadrazi to docela smrdelo a behem nakupovani nas poprosil jisty african o pohlidani jeho kufru, ze si potrebuje něco zaridit. Z domluvenych 20 minut se stalo cca 40 minut. Prisel presne ve chvili, kdy nam uz dosla trpelivost a premysleli jsme, co s temi jeho kufry provedeme. Do odjezdu jsme měli asi tři hodiny, ale nejdrive jsme zaridili ruzne potrebnosti, a pak se teprve courali po meste. Tou první byl nakup repelentu - z domova jsme zadny nebrali, protože pry stejne nefunguji na mistni komary. A jelikoz uz pomalu mirime na sever a zítra budeme v narodnim parku, kde bychom je mohli ... read more

Europe » Sweden » Stockholm County July 28th 2017

Pro Svedsko stejne jako pro mnoho jinych vyspelych zapadnich zemi je typicke, ze mestska doprava i vlaky jezdi presne nacas a po ceste nenabiraji zpozdeni. Nas první kontakt s vlakem zacal dobře, prijel uplne presne. Po ceste jsem zacala psat nase dosavadni zazitky, Jirka se snazil spat. Venku se silene rozprselo a tak jsme zacli premyslet, kde mame bundy, plastenky nebo nepromokave boty. Nakonec jsme to ani hledat nemuseli, protože nez jsme prijeli, z toho lijaku se stal celkem prijatelny destik. Jak se to mohlo stat? Pricinil se o to presny svedsky vlak, ve kterem jsme sedeli. Zatimco jsme psali naší airbnb hostitelce, ze mame hodinu zpozdeni (autobus z letiste a vlak na sebe spatne navazovaly), vlak se nekolikrat zastavil a pokazde se z reproduktoru ozvalo asi toto: "hepikatong ulmastrend pi éme hohokesatipf". Jenom jsme se ... read more

Nejsme normalni lidi a tak jsme si ani nemohli koupit letenky z normalniho letiste, například letiste Vaclava Havla, které mame kousek za barakem. A tak se stalo, ze jsme leteli z Wroclavi. Mezi Prahou a Wroclavi mají Faitovi starsi chalupu takze se nabizelo se k nim pozvat na noc, coz mělo tu vyhodu ze jsme mohli vstavat az ve 4:15. Ani nechci pocitat, kdy bychom vstavali při odjezdu z Prahy. Ale vratme se zpet do Prahy, ve ctvrtek den před odletem. Jirkuv plan odjet na chalupu kolem osme a poradne se vyspat kvuli rizeni vzal brzy za sve. V pul pate jsme se potkali na Pankraci a jeli dokoupit poslední věci které jsme do te doby nezvladli sehnat. Bylo jich ale hodne. Casove nejvetsi byl nakup v Decathlonu, kde jsme brali všechny kusy obleceni, které nam ... read more
IMAG1168

Europe » Switzerland » South-East » Scuol December 18th 2016

Ráno jsme vstali, dobalili se a vydali se na cestu. Na dvě hodiny jsme se stavili v Innsbrucku na místních vánočních trzích. Táta okamžitě obsadil všechny výdejny jídla v dohledu, proto jsme se s Gábinou a Tomášem takticky trhli a prošli si trhy sami. Dali jsme si výborný svařák a čokoládu a mega klobásu. Ve dvanáct dopoledne jsme potkali totálně nalitý studenty, kteří měli potřebu si strašně povídat. Chvíli po jedné jsme opustili Innsbruck a vydali se na dlouhou cestu až do Prahy.... read more
IMAG0985

Europe » Switzerland » South-East » Scuol December 17th 2016

Poslední den lyžování jsme se rozhodli z důvodu únavy jít pouze na půl dne. Musím přiznat, že nám to bohatě stačilo. Začalo být již o trochu více lidí, ale stále jsme ani chvíli nečekali na vleky a počasí se začalo taky mírně kazit (nesvítilo sluníčko). Večer jsme se všichni sbalili a připravili se na odjezd.... read more

Europe » Switzerland » South-East » Scuol December 16th 2016

Pátek jsme prohlásili za odpočinkový den. Rodiče se vydali do bezcelní zóny v Samnaun - asi shoppingovat. My s Tomášem jsme se vydali na pěší výlet. Vyrazili jsme na něj těsně po jedenácté. Pěšky jsme se vyhrabali na Tarasp, kde je rovněž stejnojmenný zámek, ve kterém shodou okolností je v tomto období prohlídka pouze v pátek od 14:00. Byli jsme tam v jednu, ale i tak jsme nečekali a prohlídky se neúčastnili, asi bychom tomu stejně nerozuměli. Po krátké prohlídce městečka jsme se vydali na Avronu, což je vesnička v podstatě uprostřed hor s pár baráky, které jsou všechny určeny k pronajmutí. Odsud jsme chtěli jít do Scuolu podél řeky, která teče z hor, jen tato cesta byla z bezečnostních důvodů uzavřena, proto jsme se vydali do Tarasp Vulpery, potom do Scuolu. Po krátké prohlídce historické ... read more

Europe » Switzerland » South-East » Scuol December 15th 2016

Další den na svahu, ale večer nás čekala relaxace v krásných místních lázních. Teplá voda, sauna, pára, masážní trysky, co si více přát...... read more

Europe » Switzerland » South-East » Scuol December 14th 2016

4. den se celý nesl v duchu lyžování, opět ve středisku Mota Naluns - pohoří Engadin u města Scuol. My s Gabčou a Tomášem jsme na svahu strávili celý den den, rodiče odjeli okolo druhé, aby mohli jít na čumendu do města.... read more

Europe » Switzerland » South-East » St Moritz December 13th 2016

Po dni lyžování zasloužený den odpočinku. Společně jsme všichni odjeli do města S. Moritz, odkud "staří" Faitovi jeli Berlina Expressem do Tirana. My tři jsme zůstali v St. Moritz. Musíme přiznat, že je to fakt celkem ošklivé město. Střídají se zde obchody se šperky s obchody s hadry světových značek a mezi tím drahé hotely. Město jsme si prošli, extrémní positivní zážitky v nás nezanechali a tak jsme nasedli do auta a vyrazili směr Torino vyzvednout rodiče. Cesta do Torina vede přes Berlina Pass, kterým se projíždí ve výšce 2 320 m.n.m. Nahoře jsou opravdu krásné výhledy s obrovskou zamrzlou přehradou, na které se dá bruslit. Po příjezdu do Torina jsme si ho krátce prohlédli, ale není v něm v podstatě nic jiného, než hlavní frekventovaná ulice a velkej kostel. Vyzvedli jsme tedy rodiče a vydali ... read more

Europe » Switzerland » South-East » Scuol December 12th 2016

Celý dnešek jsme strávili na lyžích ve středisku Engadin http://www.engadin.com/ferienorte/engadin-scuol-winter/?S=2&R=2. Sice nahoře byl spíše technický sníh a otevřeny byly spíše základní sjezdovky, ale i tak nám to bohatě stačilo. Večer jsme znaveni strávili hrami a jídlem.... read more
IMAG0972
IMAG0971
IMAG0980

Tot: 0.106s; Tpl: 0.005s; cc: 9; qc: 87; dbt: 0.0673s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb