lima ica & cusco

a trip by Jen-ai & Karin
From: October 26th 2011
Until: October 31st 2011

Na een paar dagen hebben rondgekeken en beetje bijgekomen van de vlucht gaan we dan nu richting ica.
Daar aangekomen gingen we naar ons hostel.
Huacachina genaamd dit hostel ligt net buiten het dorpje Ica aan de oase.
Het hostel heeft een heerlijk zwemad dus we duiken er even in en daarna even heerlijk in het zonnetje liggen.
Aan het eind van de middag lopen we naar de oase, er komt net een bruidspaar aan die daar prachtige foto's gaat maken, ze vragen of we bij hun op de foto willen, we zijn heerlijk under dressed maar goed SMILE...
Hier in Ica hebben we door de woestijn gereden met een buggy en stopten we helemaal boven aan om te sandboarden. Echt super leuk om te doen, je moet niet te lang blijven zitten want het zand is erg heet onder de billen 😊 En de bugg vliegt door het zand heen.
Na de trip zijn we nog even heerlijk gaan relaxen bij de oase en hebben heerlijke nachos gegeten. Via de skpe konden pa en ma lekker meegenieten.
De volgende dag gaan we met de bus naar Cusco..
De reis hierna toe duurt 16 uur, (met de bus) gelukkig reizen we voor het grootste gedeelte s'nachts want jut en jul hebben allebei last van wagenziekte bij te veel bochten, en laten we nu door de bergen moeten... joepie!!!! maar goed niet zeuren we stappen vol goede moed in de bus. Voordat we instappen worden we weer net als op schiphol gescand en gefouilleerd. We worden naar onze gereserveerde plaatsen gebracht... als we dan gesetteld zijn komt er een ouder peruaans mannetje aan die zegt dat dit zijn plek is, laat ons zijn kaartje zien want helaas spreken we nog weinig spaans met handen en voeten proberen we een geprek aan te gaan, hij wil wel bij de chicas op schoot... is wat we begrijpen, de andere mensen in de bus beginnen te lachen, we komen erachter dat we boven in de bus moeten zitten
we rijden Ica uit, het enige wat we zien is hele kleine huisjes aan de kant vd snelweg en woestijn. de volgende morgen als we wakker worden rijden we diep in de bergen, een totaal ander landschap wel prachtig om te zien. De mensen dragen hier klederdracht met de mooi gekleurde peruaanse doeken, waar de kinderen achterop de rug ingebonden zijn.
nog 2 uur te gaan in de bus, het gaat over van zon in regen, en de bus slingerd lekker door. we like not!
Aangekomen in cusco worden we opgehaald en naar ons hostel gebracht, we krijgen een soort groene thee dat goed is voor de hoogte ziekte, en moeten 2 uurtjes rust nemen zegt de man. Dus dat doen we dan ook maar.
Als we na onze break het stadje ingaan wordt het al donker, de markt begint.
Het zijn hier allemaal kleine straatjes wij zijn opzoek naar een restaurantje maar die is niet zomaar gevonden..
Op een plein aangekomen duiken we een pandje in we zien heerlijke gezonde shakes van vers fruit, bestellen er een sandwich bij, even lekker genieten.
we duiken die avond vroeg ons bedje in.
We zijn vroeg wakker nutigen ons ontbijt en gaan het stadje bij dag verkennen, het stadje ligt in de bergen dus een hele trip (of wij hebben gewoon geen conditie)

Trip Length: 5 days
Blog Entries: 0
Photos: 0
Words: 0
Tot: 0.04s; Tpl: 0.003s; cc: 2; qc: 25; dbt: 0.0256s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb