Noushin gharegaz

1000 miles to nowhere

نوشین دوچرخه سواری جهانگرد ازایران که سفرم به کشورهای دیگر از تنها تجربه کم من در تهران و تنها سفر یک هفته ای به دور جزیره قشم شروع شد و در نهایت تصمیم به همراه شدن با دوستان همسفر خارجی و سایکل توریستهای حرفه ای که کشورهای زیادی رو با دوچرخه پدال زده بودند گرفتم و من از راه پامیر ،تاجیکستان که سخت ترین ولی معروف ترین مسیر دوچرخه سوران جهان است شروع کردم با .
دوچرخه ای نه چندان حرفه ای و حداقل امکانات ضروری سفر و کوله باری خالی از تجربه جاده ،برنامه این مسیر چالش برانگیز از تاجیکستان مرز به مرز تا آسیای شرقی جنوبی و یا آسیای دور و در نهایت أمريكاي جنوبي ادامه دارد .
بسیار امیدوارم در تمام این مسیر مایل به مایل با دوچرخه در جاده ه های دنیا سفر کنم و تک تک تجربیاتم ، خاطرات روزهای جالب و آشنایی با تمدن ها و فرهنگ های مختلف کشورهای جهان رو با شما در میون بذارم و امیدوارم به کسانی که بعد از من خواهند رفت کمک بزرگی خواهد کرد.
. من فكر ميكنم به عنوان یکی از اولین زنان دوچرخه سوار از ایران در بسیاری مکانهای ناشناخته دنیا و مسيرهايي كه ركاب زده بودم هزاران مایل سفر به ناکجا را شروع کردم.

South America » Peru » Arequipa December 24th 2015

ورود به كشور پرو بعد از مرز زميني بوليوي درست شبيه مرزهاي هزاران سال پيش خروج از يه دروازه بزرگ بود و ورود به كشوري جديد به نام پرو ، كشوري از كشورهاي امريكاي جنوبي با فرهنگ سرخپوستي اينكاهاي هزاران سال پيش و تقريبا همون غذاهاي اون سالها و موسيقي هاي بسيار عالي فلوت هاي بزرگ و زنان با لباس هاي محلي جالب دامن هاي كوتاه پفي چين دار پشمي و جورابهاي رنگ پا و كلاهاي جالب مثل پاناما يا بولا يا شبيه به يه صفحه تخت و مسطح ، زبون قديمي اينكاها به نام گچا بوده و چند زبون محلي ديگه كه بعد از استعمار اسپانيايي ها اين ها هم زبانشون تغيير كرد اما همچنان خيلي از ادم هاي پير به اين زبون مسلط هستند، اولين ورود به كشورها از مرزهاي زميني با دوچرخه بسيار ... read more
مچو پيچو ارتفاع ٣٨٠٠متر
دروازه مرزي پرو و بوليوي مثل هزاران سال پيش
اولين شب أقامت در پرو در خونه يه مكانيك

South America » Bolivia » Potosí Department October 19th 2015

كشور بوليوي شروعي با ارتفاع ٤٣٠٠ متري شروعي تازه و خاص بود ، از شهر سان پدرو اتاكاما در شيلي تا مرز بوليوي ٤٥ كيلومتر راه طولاني كوهستاني بود كه ما با جيپ أومديم طبق پيشنهاد دوستاي ديگه دوچرخه سوارمون اما خيلي استرس بيماري ارتفاع زدگي زياد بود چون از ارتفاع ٢٠٠٠ متري يكدفعه وارد ارتفاع ٤٣٠٠ متري ميشديم و مرز بوليوي فقط يه خونه سنگي و كاهگلي بود با چند تا أفسر خيلي مهربون ،كه شايد بتونم بگم دوستانه ترين مرزي كه تا حالا ديده بودم ،اونم به خاطر روابط خوب ايران و بوليوي ،درست مثل سفارت بوليوي كه در شيلي بوديم.به محض رسيدن به مرز فشار ارتفاع رو به صورت سوزن سوزن رو پوست صورتم حس ميكردم ، ما بايد حدود ٦ كيلومتر تا اولين پناهگاه با دوچرخه ميرفتيم تا يك يا دو شب ... read more
شروع سفر با ٤٣٠٠ متر ارتفاع اولين ٦ كيلومتر
مرز بين ارژانتين و شيلي فقط دو قدم
خوش اومدي به بوليوي خوش اومدي به سختي

South America » Chile September 11th 2015

كشور شيلي و ورود به شيلي خدا رو شكر هيچ داستاني از بابت مشكلات ويزا و پاسپورت نداشت به جز يه كم افسردگي به خاطر برگشت از نيوزلند و تموم شدن سفري خاطره انگيز و فوق العاده در يكي از بهترين كشورهاي كه بودم سرزمين بهشت من كه نميتونم به اندازه كافي با كلمات از زيبايي و توصيف خوبي هاش تعريف كنم سفر با هواپيما مسيري طولاني و ١٢ ساعته روي اقيانوس ها بود كه با تماشاي يه عالمه فيلم و خستگي زياد تموم شد و نكته جالب توجه اين پرواز واسه من برگشت زمان به عقب بود و ما با سفر به اونطرف نيمكره زمين يك روز از تقويم رو به عقب برميگشتيم و اگه امروز تولدت بود يعني دو روز تولد ميگرفتي ولي تو يك روز عجيبه نه ؟! خوب بالخره شهر سانتياگو و ... read more
يادبود دختري ٢٠ ساله دوچرخه سوار تو خيابون غم انگيز
نماي شهر سانتاگو ألوده از بالآي كوه
ساختمانهايي قديمي شهر

Oceania » New Zealand » North Island June 23rd 2015

شروع سفري جديد به سرزميني از زيبايي ها ، فرهنگ اروپايي و اميخته به فرهنگي كهن از قبيله هاي مايوري و سرزمين رنگين كمونها و مردمان خوب و مهمانواز كيوي ،كيوي اصطلاحي است كه براي مردم اروپايي كه سالهاست به اينجا اومدند به كار ميره و تركيبي از نژادهاي اروپايي و مايوري ،سفر به نيوزلند هم از اون داستانهاي جالب ديگه پاسپورت من بود كه اومدن به اينجا رو هيجان انگيزتر كرد ، بله پرواز از مالزي به مقصد شهر اوكلاند در نيوزلند بود كه شامل سه تا پرواز ميشد مالزي به سنگاپور و سنگاپور به سيدني و سيدني به نيوزلند و خيلي هم طولاني چون تنها پرواز ارزون همراه با بار دوچرخه بود ، بعد از كلي هيجان و رسيدن به فرودگاه مالزي بعد از يكساعت راه اونم صبح زود ، اولين نفري كه وارد ... read more
زيباترين مسير پياده روي
سرهم كردن دوباره دوچرخه براي مسير بعدي
خانواده خوب مايوري كه از ما پذيرايي كردند تو خونشون

Asia » Singapore June 23rd 2015

سنگاپور ورود به سنگاپور هم دوباره از اون ورودهاي عجيب بود كه البته با پاسپورتي كه ما در دست داريم به عنوان يكي از افتخاراور ترين باسپورتهاي جهان براي ما امري بسياري طبيعي است ،براي ورود به سنگاپور بسيار هيجان زده و خوشحال بودم و از شهر جوهور باهرو وارد وود لند شديم كه از مرز كشور مالزي وارد سنگاپور بشيم كه در واقع يك كيلومتر بود و مرز دو كشور در واقع يه پل روي رودخانه بين دو كشور بود و حالا ماجراي اولين اتفاق جالب اول صبح كه عين يه گربه پريد تو حياط خونه مون! دوباره هيجان و چالش هاي عجيب شروع شد ،وود لند مثل يه اتوبان ميمونه كه مسير ماشين ها و اتوبوس ها و موتور ها رو مشخصا به سمت باجه هاي پليس مرزي هدايت ميكنه ما هم اشتباها وارد ... read more

Asia » Malaysia June 22nd 2015

مالزي كشوري سرسبز از أسياي جنوب شرقي كه قبلا تحت سلطه انگليسي ها و هلندي ها و پرتغالي ها بوده و با ساختمانهايي قديمي و البته پر از مسجد هاي رنگي و معابد چيني و معابد هندو كه اين كشور از سه نژاد چيني و مالاي و هندي تركيب شده و البته چيني ها و هندي هايي كه با مالايي ها ميكس شده اند رو بابا نوييان يا ماما نوييان مينامند و خلاصه اينكه همين باعث شده از مالزي كشوري با تركيبي زيبا از فرهنگ ها و غذاهاي مختلف در سر يك سرزمين بسازه كه همين باعث ميشه هيچ وقت از سفر به اين سرزمين و تنوع فرهنگي و ديدن مردم مختلف اون خسته نشي و با لذت بردن از غذاهاي فرهنگهاي مختلف بيشتر هم باهاشون آشنا بشي و ميتونم بگم تقريبا همه باهم به خوبي ... read more
أقامت به عنوان هتل در مغازه دوچرخه سواري
روتي كوناي از غذاهاي محبوب مالايي من
ميلك شيك نارگيل عشق منه

Asia » Thailand » Northern Thailand January 17th 2015

سفر به تايلند از مرز شمالي كشور لأوس شروع شد،سفري طولاني براي گذر از مرزهايي ابي كشور كامبوج و گذر از رود بزرگ مكون سفري تقريبا چند روزه خسته كننده با كشتي و اتوبوس و عبور از مرز كامبوج تا رفتن به شمالي ترين نقطه كشور لأوس چون قصد ادامه مسير بعدي دوچرخه سواري ما از شمال كشور تايلند به جنوب تايلند ادامه دارد ،و اين يعني كاري دشوار كه بدون دوچرخه مجبور به برگشت به شمال بوديم يعني تمام راه را با قايق و اتوبوس و حمل كردن دوچرخه ها و تجهيزات كمپ و واقعا اينجاست كه ميفهمي چقدر سفر با دوچرخه أسون تَر از همه اين كارهاست چون نيازي نيست اين همه هزينه حمل بار و خودتو پرداخت كني ،در هر حال بالخره رسيدم شهر هوشواي و با گذر از يك پل بر رودخانه ... read more
بوداي سبز و درخشان

Asia » Armenia December 28th 2014

سفر به دور دنیا با دوچرخه با بردن دوچرخه ها به ارمنستان با اتوبوس به همراه مامان و خواهرم شروع شد.تقریبا ۲۵ ساعت تا ایروان راه بود،تو اتوبوس ما با گروهی سخره نورد و یه پدر و دختر دوچرخه سوار آشنا شدم ،بعد از مدتی نرسیده به مرز باجگیران متوجه شدم اونا برای دوچرخه هاشون پولی به راننده ندادند و به من هم گفتند این همه پول برای دوچرخه زیاده و خلاصه بعد از کلی جر و بحث با شاگرد راننده که تلاش میکرد با احمق فرض کردن بنده این پول زور و ۳۰۰ هزار تومن بگیره راضی اشکزدم به ۲۰۰ بعد هم که رسیدیم لب مرز گفت باید دوچرخه و همه باراتون برید پاسپورت کنترل و منم گفتم دوچرخه چرا ،گفت باشه پول الان بده که نخوای به زحمت بیفتی ما هم به پلیس میگیم ... read more

Asia » Laos September 1st 2014

کشور لاوس اولین تجربه آسیای جنوب شرقی و آب و هوای معتدل استوای و گرم و مرطوب با درختان انبوه موز و نارگیل و و بسیار سرسبز و مردمی بسیار آروم با مذهب اکثریت بودایی معابدی رنگارنگ و پر جلال از رنگهایی طلایی و قرمز و عابد ها و زاهدان بودایی در سطح شهر به نام مانک ها و شهر ویان چیان پایتخت این کشور که بسیار تمیز و مردم و رانندگانی آروم و با فرهنگ خوب رانندگی و احترام به دوچرخه سواران ،و بیشتر زنان و مردان محلی و بومی اکثرا با دوچرخه همه جا میروند و حمل میکنند ،زنان بسیاری با مدلهای مختلف بر روی موتور از چیزهای جالبی که دیدم چون از سن بسیار کم همه موتور دارند ،زبان مردم هم لاوسی هست و‌کشوری که دوباره متاثر از فرهنگ و نظام کمونیستی همه ... read more
سيم كشي هاي عجيب خيابونهاي ويان تيان
زاهدان معابد بودايي
بوداي خوابيده

Asia » Tajikistan » Dushanbe July 1st 2014

اولین مایل از هزاران مایل سفر دوچرخه سواری من به دور دنیا با سخت ترین راه دنیا برای اولین تجربه انتخاب شد ،راهی بسیار چالش برانگیز پر از سختی ها و پر ازشیب های بسیار درکوهایی مرتفع ،ارتفاع از ۳۰۰۰ متر شروع و تا ۴۸۰۰ متر ادامه دارد ،راهی به نام راه پامیر بعد از یک هفته بازدید از ارمنستان و دریاچه سوان و کوه آرارات و کلیساهای قدیمی در تاریخ ۲۸ جولای مصادف با ۶ مرداد سال ۹۳ با هواپیما شهر ایروان رو با همسفرم به مقصد شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان ترک کردم ، و هر چی داشتم و سبک و سیاق زندگی در تهران را به گذشته و خاطره ها سپردم .شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان شهری وسیع با خیابانهایی پهن و وسیع و بسیار ساکت و آرام و نه خیلی سرسبز و مردم ... read more
بنای اسماعیلیان
دروازه شهر دوشنبه

Tot: 0.182s; Tpl: 0.015s; cc: 15; qc: 87; dbt: 0.1074s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.5mb