Avondtraining

Asia
June 12th 2010
Published: June 12th 2010

AvondtrainingAvondtrainingAvondtraining

je ziet ons hier van achter uit de boot. De foto is genomen door onze jonge Taiwanese tolk.
Vrijdagavond 18.15 uur (local time) staat de bus klaar om ons opnieuw naar de Love river te brengen. De gemeente van Kaohsiung die ons heeft uitgenodigd, staat steeds met drie mensen voor ons klaar om te tolken. Toch is het erg handig dat collega Chong ook Chinees spreekt.

Waar we vanmiddag in een wedstrijdboot hebben getraind, trainen we nu in een traditionele boot met een hele grote drakenkop. Ze hebben hier een bijzonder gebruik: een vlaggenrace, voor ons totaal nieuw. Een van ons zit op de drakenkop en moet tijdens de race een vlag pakken. De lichtste van het team, Else, is het slachtoffer. Onze Chinese stuurman doet Else voor hoe ze aan de voorkant van de kop moet gaan hangen. Ze gelooft er niks van totdat ze deze hachelijke manoeuvre even later op een andere boot ziet.

De rivier en de bruggen zijn sfeervol verlicht. Langs de kant staan schijnwerpers die het mogelijk maken om 's avonds te trainen. Ze verlichten niet alleen de prachtige drakenboten maar doen ook de vervuiling van de rivier nog beter uitkomen...... Het hete en vochtige weer maakt de training extra zwaar. Met rode en bezwete koppen komen we dan ook
Groeten met de peddelsGroeten met de peddelsGroeten met de peddels

Nicoline leert ons een groet uit de te brengen met het peddel. Zodra we het woord Holland horen in het Taiwanees is het 1-2-3- en dan de peddel omhoog.
heel moe uit de boot. Het is pas 8 uur 's avonds maar al pikkedonker. Eindelijk mogen we naar bed.

Kopppen van de Taiwanese botenKopppen van de Taiwanese boten
Kopppen van de Taiwanese boten

In deze bijzondere varen we dus de race om de vlag te veroveren. Else is hierbij onze stuntvrouw die hangend aan de voorkant de vlag uit het water moet zien te vissen.
Op zo'n drakenkop moet het gebeuren:de vlag veroveren Op zo'n drakenkop moet het gebeuren:de vlag veroveren
Op zo'n drakenkop moet het gebeuren:de vlag veroveren

Else is onze stuntvrouw die hangend aan de voorkant de vlag uit het water moet zien te vissen.

Tot: 0.167s; Tpl: 0.014s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0933s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb