Kuala Lumpur

Asia
April 22nd 2010
Published: April 25th 2010

Borneon jaatya taakse, team Lindelof suuntasi todelliseen suurkaupunkiin, Kuala Lumpuriin. Onneksi kaupungissa vietettiin vain pari paivaa, siina oli meille ihan tarpeeksi. Matka lentokentalta keskustaan kesti jo tunnin verran. Hotellimme oli "kultaisen kolmion" alueella, vaikka ei sita kylla maisemasta aina huomannut. Lasiseinaisia pilvenpiirtajia riitti, mutta niin riitti "slummiakin". Kaikkea mahdollista vierekkain.

Lapsille parasta Kuala Lumpurissa oli hotellin huoneisto, pari tauluteeveeta ja erilliset makuu- ja olohuoneet. "Huoneenomistaja Mr.Mikko" nautti suuresta kunnioituksesta ja palveluinnosta. Lasten kanssa kaytiin perhospuistossa, 6000 perhosta lensi vapaana ymparillamme suuressa verkolla katetussa puutarhassa. Lapsista parasta oli, ei perhoset vaan karppien syottaminen. Samassa yhteydessa oli myos hamahakkeja, kilpikonnia, liskoja, kaarmeita, skorppiooneja ja muita otokoita. Luojan kiitos, ne olivat turvallisesti suljettu terraarioihin. Suurimmat sirkat ja koppakuoriaiset olivat yli kammenen kokoisia.

Kaupungista jai meille sekava tunnelma, ehka aikaa olisi pitanyt olla enemman. Savusumu oli melkoinen ja liikenne aika-ajoin kaaottinen. Malesialaiset rakastavat jattimaisia ostoskeskuksia ja me kavimme suurimmassa, emme suinkaan shoppailemassa vaan aasian suurimmassa sisahuvipuistossa.

Hotellin ikkunasta seurasimme monorail liikennetta, mutta me turvauduimme halpoihin takseihin. Nakyivathan ikkunasta tietenkin myos ne kuuluisat Petronasin kaksoistornitkin (jos vahan kurotteli...) Emme kuitenkaan jaaneet kaupunkia ikavoimaan kun kello soi 3.20 am torstaina ja suuntasimme aamulennolla Siem Reapiin, Kambotsaan.

Tot: 0.104s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0413s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb