Elefantturen...

Asia
February 4th 2008
Published: February 4th 2008

Coconut strandCoconut strandCoconut strand

William og Asta ved Coconut Beach Resort. Dejlig strand med fint sand. W + A kunne bunde laaaangt ud og lege i boelgerne.
Kaere alle,
Som skrevet i tidligere bloginlaeg, saa havde vi booket en ridetur på elefant. Men aftenen inden vi tog paa elefanttur var vi en tur inde og kigge lidt naermere på den ”shopping”, som der er paa Koh Chang. Og det er ikke meget. Mor var temmelig skuffet ☹

Vi koebte faktisk ingen ting - for der var ikke rigtig noget at koebe. Vi (William og Asta) koebte dog hvert en armbaand og William ogsaa en sej halskaede. Far kiggede desperat efter et par saaler til hans loebesko, for dem har han glemt i Danmark. Ikke smart far... Men han fandt ikke nogen. Det vigtigste vi naede, det var, at far og os blev klippet. Mor mener nu mere, at far og William blev plysset - men det var naedvendigt, for haaret faldt ned i oejnene paa os naar vi dykkede. Asta fik kun lige klippet spidserne, det mente mor, at hun traengte til. I kan se et billede af de 3 nyklippede.

Da vi kom hjem opdagede vi, at der lige uden for vores hotelvaerelse hang et bundt flagermus - paa billedet staar William og peger op mod flagermusene. Mor og far havde de andre aftener siddet
NyklippedeNyklippedeNyklippede

2 styk studsede herrer og en pige med fine spidser
og hygget sig udenfor vaerelset om aftenene, naar vi var lagt i seng. Men det ville mor ikke efter hun havde set flagermusene.

Da vi skulle ud at ride på elefant blev vi hentet i en typisk thailandsk taxa. Det er ikke nogen almindelig bil. Man sidder bare omme bag paa ladet. Det er kanon sjovt. Men det er vist ikke ret trafiksikkert. Da vi kom frem til elefanterne blev vi delt i 2 hold - Mor og Lise og Far og de store unger. Vi skulle kravle op paa et lille taarn for at kravle op paa elefanterne. Naar man staar ved siden af en elefant, saa er den bare helt enormt stor og hoej. Men det gik fint. Foerst gik elefanterne ud at en sti, hvor vi gik gennem en gummiplantage, saa der var skaaret i alle traerene, og saa hang der enten halve kokosskaller eller smaa dunke, som gummitraernes saft loeb ned i. Lidt senere gik elefanterne ind i junglen - det var spaendende. Der var kaempe store traer og der hang lianer fra alle traerne. Da elefanterne havde gaaet i 45 min. stoppede vi ved en soe. Ved soeen er der normalt et vandfald, men
FlagermuseneFlagermuseneFlagermusene

Wiliam og Asta foran flagermusene. William peger op mod dem. Der sidder cirka 10 styk.
der var ikke vand nok i floden til at lave et vandfald, da vi var der. Ved Soeen kom vi ned fra elefanterne, og vi kunne bade i soeen. Far og Asta var de eneste der ville bade. Da far og Asta lige var kommet i vandet gik elefanterne ogsaa i vandet. Elefanterne elskede at bade. De dykkede naesten helt ned under vandt, saa dem der styrede elefanterne naesten ogsaa kom under vand. Paa et af billederne kan i se far og Asta i vandet og en af elefanterne i baggrundern. Pludselig raabte og skreg elefantfoererne - en af elefanterne havde lavet poelser i vandet. Og jeg siger jer - elefantpoelser er MEGAstore. Ligesaa store som haandbolde. Saa elefantfoererne tog poelserne med haanden og kastede dem ind paa land - og mens de gjorde det, saa tissede en anden elefant i vandet, og en elefant den tisser totalt meget tis. Og imens den ene elefant laver poelser og den anden tisser i vandet bader far og Asta i vandet - TOTALT ulaekkert. William og mor grinede vildt meget, og William var pludselig meget glad for, at han ikke badede rundt i det toiletvand...!!!

Da vi havde redet tilbage med
Taxa til elefantturenTaxa til elefantturenTaxa til elefantturen

Thailandsk trafiksikkerhed naar det er bedst...!!! Heldigvis koerer taxachauffoererne altid forsigtigt og ordentligt, men alligevel er det ikke voldsomt trygt.
elefanterne maatte vi give dem mad. Vi gav dem smaa bananer og stykker af sukkerroer. Vi klappede dem ogsaa på snablen. Spidsen af deres snabel er helt bloed, og de er meget dygtige til at tage med med snablen.

Tilbage på hotellet var der igen fuld fart paa. For dagen efter skulle vi flytte til en anden oe - Koh Mak. Saa mor og far pakkede mens vi legede og Lise hun sov.

Naeste gang vil vi skrive om turen til Koh Mak og det sted vi bor - for det er ret spaendende, specielt var turen til Koh Mak vildt fed. Men mere om det naeste gang.

Vejret er stadig dejligt. ca. 26 - 28 grader i skyggen og med let skydaekke. Fedt.

Hilsen
Asta, William, Lise, mor og far

Elefanten - ombordstigningElefanten - ombordstigning
Elefanten - ombordstigning

Saa er Wiliam klar til at kravle over på elefanten, Asta, Lise og mor er klar til at foelge efter. Der er langt ned naar man sidder hoejt oppe paa elefanten.
I bad med elefantenI bad med elefanten
I bad med elefanten

Her er soeen hvor far og Asta badede og elefanterne lavede poelser og tissede...!!!
Asta giver elefanten madAsta giver elefanten mad
Asta giver elefanten mad

Asta giver elefanten stykker af sukker roer. Hun var slet ikke bange.
William giver elefanten madWilliam giver elefanten mad
William giver elefanten mad

Elefanten faar babybananer af William.

4th February 2008

elefanter og grydeklip
Hej Ladefødder. Det ser ud til, at I har en rigtig dejlig tur, og sikke herlige billeder - specielt ser Lises tur på elefantryg helt formidabel ud. (-: Vi håber, elefant-mahout´erne får renset søen inden det næste hold turister kommer, ellers får de vist afbleget lokkerne i elefant-tis - men hvad, I har da fået én på opleveren! Fik I rabat på frisørregningen? Hvis I blev kasserolleklippet, har kasserollen i hvert fald ikke haft høje sider, og I kan da umuligt få hår i øjnene nu!?! Fuld valuta for pengene!!!! Glæder os til at høre nyt fra det store udland igen. Kærlig hilsen Fam. Aagaard
5th February 2008

Og der er et skilt der siger "swim in clear and fresh mountain water"...
Halløj, Jeg garanterer for, at der bliver lavet poelser og tisset i det vand flere gange om dagen - saa "fresh mountain water", det er der ikke tale om...!!! Men vi er da ikke blevet syge, og haaret ikke blevet afbleget (jeg har ihvertfald stadig min graa staenk...). KH Thomas
5th February 2008

Hej William og Asta. Det var ret sjovt at høre at Asta og Thomas badede i elefanttis og pølser og det må da også have været sjovt at ride på elefanterne. Var I bange for at kravle op på dem? Var det sjovt at køre i taxaen? William, det var ret mærkeligt at der ikke var noget i fastelavnstønden. Ida var klædt ud som en mobiltelefon. Jeg var selv klædt ud som politibetjent. Da Ida skældte Oliver ud sagde han til hende at det ikke var hende der var politibetjent, men Frederik. Max var klædt ud som Ninja. Vi måtte ikke have vores våben med over i gymnastiksalen - de skulle ligge i rundkredsen så de ikke blev væk. Vi fik fastelavnsboller med glasur på og også kage fordi vi holdt Claras fødselsdag. Mathilde er desværre syg - ikke skoldkopper endnu - så hun var desværre heller ikke med til fastelavn i går i børnehaven. Hun skulle have været klædt ud som Askepot. Måske kan Asta og Mathilde holde fastelavn sammen når I kommer hjem. I overmorgen tager vi til Lalandia. Jeg glæder mig til du kommer hjem og leger, William. Kærlig hilsen Frederik - jeg skulle hilse fra Mathilde

Bare det var mig!
Hej allesammen Tja det er jo ligesom om at gråvejret bliver mere gråt og foråret er meget langt væk, når man kigger på jeres dejlige billeder fulde af sol og sommer. Hvor ser det bare skønt ud det vil jeg dælme også prøve engang altså minus at bade med elefant lorte og elefant tis. Ad klamt! I dag har vi haft Julius madklub på besøg og det gik rigtig godt. Først hentede jeg Martin, Julius og Christopher og satte dem til at putte glasur på fastelavns boller og dække bord. Da jeg så kom hjem med de fire piger var vi meget spændte på om de havde det hele klar og det havde de sørme. Så legede de alle sammen og så gik vi i gang med at lave hver vores lille lasagne i en foliebakke. Til dessert fik vi is med chokoladesovs og så måtte man selv putte flødeskum på med en sprøjte og det var sjovt! Julius sprøjtede også direkte ind i munden på Martin og det grinede vi meget af. Da madklubben var smuttet, afsluttede vi dagen med lidt Nephew koncert på DVD, som i ved er især Julius og jeg kæmpe Nephew fans. I næste uge har vi vinterferie men den holder vi nok i Vangede evt. et par dage i Holland men vi ved det ikke helt endnu. Hvis vi vinder i lotto så kommer vi med det samme ned til jer! Pas på jer selv, knus fra Charlotte og co

nyd livet.....
Kære alle fem. hvor ser det bare skønt ud det hele, ja som Rasmus skriver så er det knap så eksotisk her i Danmark. OK her til aften kan vi da byde på støvregn og mørke. Nå her arbejder vi os fremad i lejligheden eller skal jeg sige at det gør min far, nu er der hvidt overalt og den grimme gammelmands lugt er snart væk. Vi håber mureren er gået igang med badeværelset når i kommer hjem. Vi tænker rigtig meget på jer.....pas godt på jer selv vi blokkes snart igen mange tanker og kærlige hilsner fra de 3

prøver lige igen
Kære alle ÅHH hvor er det her moderne.....og min tålmodighed kommer virkelig på en prøve har lige skrevet en lille hilsen, men den kommer ikke frem, så jeg prøver lige igen. Knus fra tante Charlotte hvis denne kommer frem så hils alle fra os her i det kolde nord.
6th February 2008

En hilsen fra Caroline
hej alle sammen jeg kan får stå at i hygger jer. og oplever meget. vi oplever ikke så meget her i Danmark. Tak for billederne . Vi tales ved K.H caroline
6th February 2008

vi glæder os også
Jamen, jeg kan kun sige, at vi glæder os til at vores fly ligeledes letter mod Thailand på lørdag. KH Charlotte (og Andreas, Tobias og Jesper)

Kære Frederik og Mathilde
Vi glæder os til at komme hjem og lege. Men der er nu masser at give sig til i Thailand - så vi keder os heldigvis ikke. Vi bader, dykker, svømmer under vandet (William har svømmet HELE poolen under vandet), ser efter fisk, får massage, Asta danser ballet, spiser is (2 om dagen) og drikker frugt shakes. Så det er totalt fedt. Vi ses når vi kommer hjem. Hilsen William og Asta

God vinterferie...
Det lyder til, at I har rigtig travlt - kan I have en god vinterferie, vi håber, at vejret bliver nogenlunde. Hilsen SAWDT
8th February 2008

Vi glæder os til at se lejligheden...
Hej "De 3" (som vist næsten er 4 i øjeblikket med Børge...), Det bliver fedt at se lejligheden færdig - så I kan få holdt en rigtig indflytterfest :-) Vi har fået jeres "Comments" - dem begge 2. Takker. KH De 5

Hej Caroline..
Tak for din besked. Har du selv skrevet den ??? Håber I alle sammen har det godt. Kan I have en god efterårsferie. KH De 5
8th February 2008

Håber I får en god tur..
Vi kan ihvertfald godt forstå, at I har lyst til at komme til Thailand igen. Her er virkelig dejligt, alsidigt og rart at være. Glæder os til at høre, hvordan Jeres tur har været, når vi kommer hjem - vi ses. Hilsen De 5

En hilsen fra Caroline
hej alle sammen laver i mange hyggelige ting nu er der kun en uge til vi skal af sted til spanien og besøge min ven sacha og har i fået købt mange fine ting jeg skal snart til håndbold kamp har i også badet lidt og har i det godt der nede i thailand jeg skal snart starte i strib klubben K.H caroline P.S hvor når skal vi se jer igen,

Tot: 0.177s; Tpl: 0.016s; cc: 12; qc: 48; dbt: 0.1019s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb