137.den - goris /tura v okoli/

Asia
June 27th 2019
Published: July 2nd 2019

Ranajky zacinaju od 9/00.

No bola tu ruska /mama a dcera/ tie sli do jerevanu skorej, tak im sa nachystali ranajky skor. V noci boli dost hlucne.

Na ranajkach som bol len s japonku, cinanka sla do sisian a nemec sa uz balil na odchod do jerevanu.

S japonku sme sa pretekali kto viac zje, este mi vytikala, ze som zjedol dost syra / pri tom ho nelubila/. Tak som jej dal moje vajco. Robila si obed zo zvyskou ranajok, jej plan bol tatev. Ide tam stopom. To je moj plan na zajtra.

Po ranajkach nazad do postele a lezanie az do 13/00.

Smer mestecko a obed. Dcera domacej mi odporucila cafe Turbaza.

Tak idem teda tam ale zvonku sa mi to moc nepozdavalo, tak som siel do mestecka, reku tam nieco najdem.

Nakonec kupujem len dve male vysmazene plnene veci zemiakmi.

To zjedene v nic moc parku.

I tu sa po uliciach promenaduju policajti, dost pupkaty. Maju take tie klasicke ruske uniformy. Je tu aj dost vojakov.

Nazad cez riecku a smer cintorin, tu zacina znacena tur.trasa ale ja sa jej drzim len chvilu a idem pod mapy.cz na vrchol latikhut /1854m/, prevysenie cca 500m ale nebolo to vobec citit.

Na pomnikoch vyryte tvare obyvatelov hrobov, niekde dokonca aj cele postavy.

Stupam medzi pekne ihlanovite skaly. Sem tam v skale vytesane okno. V minulosti tam asi byvali ludia.

Prichadzam na medzi stupen k vrcholu. Vyhlad pekny, no cesta na vrchol nezazivna. Hore nic moc a vyhlad z neho ok ale nic extra. Sice mestecko na dlani ale nic moc, z medzistupna to bolo lepsie.

Nazad na medzistupen, obchadzam vrchom cele mestecko. Tada a mapa opat nahovno, cesta co je zaznacena tu neni. Mal som v plane klesnut k skalnemu kostoliku ale ziadna cesta.

Pokracujem teda dalej skoro az na hlavnu cestu. Cesticka pohodova avsak kopa kravincov.

Pasucich krav som tu videl dost.

Prichazam na vyhliadku kusok od hlavnej cesty.

V noci toto miesto je suloziacim miestom sudiac podla kopy servitkov a obalov od kondomov.

Nuz veru na hlavnu ja nepojdem, tak to berem krizom cez travu az kym sa nenapojim na vyslapanu cesticku.

Ta vedie k skalnemu kostoliku. Stveram sa k nemu ale nic extra to neni.

No ihlanovite skaly v okoli su paradne.

Prichadzam do mestecka.

Idem na polievku do osvedcenej restiky.

Tu sklamanie, polievka uplne mini za tu cenu a este si zauctovali i za chleba / dva male krajicky/.

Nuz vecera bude v odporucanej cafe turbaza.

Na ubytku spanok.

Cinanka zo sisian nebola nadsena, japonka spala tak nevim ako dopadla jej cesta do tatev.

Aj som rozmyslal, ze by som veceru dal v ubytku, no prisli dvaja japonci a pri stole by som sa nemal s kym zhovorat /japonci kecali spolu, cinanka nevi/

Smer turbaza.

Tam velke prekvapenie, velka chyba, ze som tam nesiel na obed.

Pekna zahrada s kopu stolmi a peknym vyhladom na roklinu a ihlanovite skaly.

Obsluha starsia ale velmi prijemna.

Davam najskor polievku a tocene pivka. Potom reku sak dones aj saslik. Sok, mega velka porcia v plackovitom chlebe a to som si chuj objednal este aj zemiaky.

Ledvaj som to do seba natlacil. Strasna kopa jedla a piva. Cena velka ale fakt som toho pojedol dost. Hlavne ten saslik bol mega velky /3000d/.

Ono by som bol este dlhsie a popijal ale zima ma vyhnala nazad na ubytko. Musim so sebou na vecer nosit i dlhy rukav.

Tam opat pred 22/00. Na ubytku uz vsetko mrtve.

Dnes spravenych 8km za cca 2.5hod. Takze nic narocne ale velmi pekna tura.

2xsmazeny snack : 300d
Fazulova polievka, 2xcap.pivo, chleba : 3400d
4xpivo, zemaky, saslik, polivka s masovimy : 7000d

Tot: 0.315s; Tpl: 0.111s; cc: 11; qc: 23; dbt: 0.0293s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.2mb