34.den - padangbai


Advertisement
Asia
March 3rd 2018
Published: March 3rd 2018
Edit Blog Post

Ranajky zas tie iste.

Smer ok divers. Vita ma moj vcerajsi guide. Manta point dnes bude.

Postupne sa mi chystaju veci, platbu nikto nespomina, tak sa,pytam vitka (cesky zamestnanec), ze co a ako. Hned ma,smeruje k terminalu. Platim opat kartou.

Nevim ci som to spominal ale cul sa da zriadit revolut karta gratis.

Nakoniec sme siedmy potapaci a traja guidovia.

Ja fasuje chrisa zo vcera, budem sa potapat s australskou cinankou a este jednou babou co nas bude istit zozadu. No tu by sok radsej istil ja 😊

Nalodenie sa na lod a smer manta point.

Na palube je aj otec so synom zo slovenska, podla vyrazu a toho co som sa bavil so synom ho to asi moc nebavi.

Manta point je pri ostrove nusa pedina.

Vyhlad na tento ostrov z lode je uzasny. Paradne utesy, pieskove plaze dostupne len z mora.

Prichadzame na miesto cinu.

Mensi sok, more je dost znecistene odpadkami, mozno kvoli vcerajsej burke, ktovie.

Jacket s flasou nachystany na lavicke, davam na seba opasok so 6kg zavazia, guidka mi ho trochu popravuje. Utahujem jacket na maximu, chris mi ho ale vzapeti povoluje, ze netreba na doraz.

Sadam si na kraj lode, chrbtom k vode, moj prvy skok do vody sa blizi.

Chytam si jednou rukou okuliare a regulator, druhou zahlavie hlavy.

3,2,1 a kotul vzad, uplne bezproblemove to bolo. Dokonca sranda ked som sa tocil vo vode.

Australcanka mi vravela, ze ona si prvy krat buchla hlavu o vahadlo lode ale tato lod ziadne nemala tak pohoda.

Zacina klesanie, obcas vyrovnavam tlak v usiach fuknutin do nosa, ktory si drzim.

Voda nie je az tak moc priezracna ako vcera ale viditelnost je dobra.

Nasledujem chrisa a kocham sa podmorskym svetom.

Zrazu to prichadza, velka manta vedla nas. Vau, uplne genialne, je obrovska, otvara hubu a nasava ziviny.

Pokracujeme dalej, chobotnica. Ako sa pohybuje stale meni maskovanie, uplna parada.

A to neni vsetko, o chvilu dalsie dve manty.

Potom nic ale zdalo sa mi, ze mi chris ukazuje maleho zraloka, bol daleko a strasne rychli.

Opat farebne ryby a potom sok. Nenormalne kvanta odpadkov pod vodou, hotova plastova siet. Najskor som myslel, ze hejno meduz ( na povrchu ich dost plavalo) ale bohuzial same plastove sacky. Strasny pohlad.

Pochvili opat dalsia manta.

Zacina vystup, chris vypusta bojku. Ziadne rychle vynorenie, treba sa dekompresivovat. Trva to neuveritelne tri minutu.

Stlacam napustanie jacketu, chriss ukazuje aby som to nerobil ale siel na povrch vlastnym pohonom.

Na hladine nafukujem jacket a cakame na lod.

Vo vode si vyzuvam plutvy a po rebriku sa nalodujem.

Na palube dostavame par keksov, kusky melonu a ananasu.

Zacina presun na crystal bay.

Tu je fajn vyzerajuca dlha pieskova plaz s kopcom lehatok.

Pod vodu este nesmieme ist, ostava nam cca 20.min na dekompresiu.

Vsetko to pocita guidov pocitac, co vyzera ako vacsie hodinky s displejom.

Tu je omnoho viac lodi ale dost z toho je snorchlistov.

Opat aziati snorchluju v zachrannych vestach.

Sup a uz sme vo vode. Jasne, ze robim problem, zasa som moc utahov plutve a odtrhol som viazanie.

Fasujem novu.

Dole je dobre studena voda, okolo 22c. Telo si postupne zvyka.

Dalsia pre mna novinka je dost silnejsi prud ale drzim tempo s chrisom,,za mnu australcanka a guidka.

Tusim jediny nemam fotak, no nist.

Dole je opat kvanta roznych farebnych ryb a neskutocne korali. Uplne genialne.

Opat dekompresia a vystup na lod.

Slovaci mali stastie a zazreli zraloka, no ale boli hlbsie, my len v cca 17m.

Na lodi si opat nasadzujem satku, jaro nas ucil aby sme presuny lodou nepodcenili a vzdy si chranili usi, i ked vacsinu casu som v krytej casti.

Inac po oboch dnesnych ponoroch ma nachvilu bolel zub.

V rezorte nas cakal obed, na vyber bolo az z jedneho jedla, samozrejme napoje v cene niesu, iba free voda.

Za velke pivo tu pytali nieco cez 8€ ako to je fakt moc, ked vonku stoji cca 2€.

Inak rezort restika riadne predrazena, ubytko tez bude dobre mastne.

S potapacskymi sluzbami som spokojny, vsetko ok, super guedi, sofery, poskoci. Len vystroj by mohli poziciavat gratis.

Popri jedle si vacsina ludi pisala potapacsky dennik, do ktoreho dostali aj stemple ryb, ktore videli + razitko potapacskeho centra s podpisom.

Vitek mi vravel, ze to je len informativne a staci ak si to budem pisat online.

Este sa podpisujem do denniku mojho vcerajsieho guida a smer ubytko.

Obehane cestovky, vsade odvoz do kuty za 75k, zjednavanie ziadne. Na parkovisku v blizsom rohu k ok divers vsak cena 70k ale opat ziadne jednanie.

V pojazdnom voziku na plazi si davam bakso a neskor tipat.

Slovak z potapania tu pusta drona. Vsetci deti ho sleduju.

Deti je tu kopa, vsetky sa kupu oblecene.

Vcera som videl aj trochu kohutich zapasov.

Ale je to tu nelegalne, zvacsa uvazuju kohutom na paprce noz ale teraz to bolo bez neho.

Domaci pod jednym pristreskom hrali domino(?) o peniaze.

Tak som chcel este ist vybrat z bri atm 750k cez revolut kartu (to uz bude max limit pre free vybery). No na dverach nieco v domacej reci.

Proste bankomat uz nema prachy, je sobota vecer.

Nuz presun nazad na parkovisko a kupa listku, zrazu mi dali vsak cenu 60k, dufam, ze to nebude ojeb.

Pred tym mi vsak este ponukal domaci taxi za 300k resp mototaxi za 150k.

S listkom v kapse sa zastavujem v restike pri ubytku.

Velky bintang v happu hour za 34k, podobne stoji aj v obchodikoch.

Pivo nist moc na tu cenu ale aspon odlepujem etiketu do zbierky.

Po tme relax na plazi v pristresku.

Smer hlavna cesta a skuska ayam goreng, cena 20k.

Tak nist idem na nasi goreng k moslimke.

Ale ale cestou vidim markoffom odporucanu restiku otvorenu ( vedla policajtov)

Na otazku nasi gorem a septulah riba odpoved duaplah ribu.

Ok, tak moslimka, ta ma ceny dvihnute len o polovicu.

Po jedle uz len na ubytku pisanie dennika a rozmyslanie ci mam kupit ten let na taiwan.

Pondelok by mala naskocit nova akcia ale ked bude taka ako minule dakujem pekne. Bola akcia 20percent na lety ale moj let navysili a aj po zlave to bolo drahsie ako pred zlavou.

Naklady :

Potapanie manta points/crystal bay : (1.6mil potapanie, 150k pozicanie vystroje, 52.5k poplatok za platbu kartou)
serangan inn 2, singel, fan, bathroom, breakfast : 100r k
Voda 1.5l : 4k r
Bakso : 5k r
Tipat : 10k r
Shutlle bus padangbai - kuta 14.00hod: 60k
Velky bintang : 34k r
Miu goreng : 15k r


Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 23; dbt: 0.0504s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb