43.den - Mekong Delta


Advertisement
Vietnam's flag
Asia » Vietnam
October 19th 2012
Published: March 22nd 2013
Edit Blog Post

Rychli checkout,bageta a cakanie na bus pred cestovkou.Dosol taky maly,jak mestsky prerobeny na dialkovy.Batoh som nechal v cestovke,dufam,ze mi nezmizne.Cesta nezazivna,sedel som sa.Sprievodca bol dost smiesny,bo vzdy ked nieco isiel rozpravat,dal si ruku k puse ako ked sa krici.On to robil furt.

Po pispauze sme dorazili po 2 hodinach do pristavu. Nalodili sa na lod a sli na prvy ostrov. Mekong je riadne spinava rieka,hladina bola dost vysoka,som si to uz vsimol aj v saigone,tamojsia rieka bola tiez dost vysoko.na prvom ostrove nam ukazali ako sa rozbija kokosovy orech,bud prstami,hlavou alebo kovovim hrotom.tie prve dve boli myslene ako sranda,ale vraj neaky ludia to dokazu,hlavne shaolinsky mnisi.Vysvetlili na co vsetko sa pouziva kokos. Stava sa vyleje,vnutro sa vyskriabe a ostatne sa pomelie,kazda vec sa pouziva na nieo ine.potom nam dali okostovat kowky,no chutilo to tak. Bolo to super za tepla,za studena to az take dobre nebolo. Baby ich tam rucne sekali a balili.dalsia ukazka ako sa robi ryzovy papier. Ten sa je,v tom boli zabalene aj cukriky,balia sa do nho aj rozne jedla.Kto chcel mohol si to aj vyskusat.Skoro ako palacinky sa to robi,len sa to prikrije na chvilu a potom sa to namota na valec,z ktoreho sa to rozmota na desku.bolo to dobre.Kostovali sme rozne druhy.

Presun na lodke na dalsi ostrov,kde je volaky chram.Uplny gyc.Najedli sme sa tu a isli pozriet dalsi ostrov.Kto chcel mohol si tu pozicat bicykel a ist obehnut ostrov.ja som kukol len turisticku cast,rozumej par domov.Presiel som sa po opicom moste ,cez jazero je natiahnuty bambus. Da sa to v pohode prejst,bo je tam aj bambusove zabradlie.Potom som sa vykotil do siete a hodinu spal.

Pak nastup na lod a smer posledny ostrov.Tu nam dali okostovat vcelarske vyrobky,cukriky,caj ,vino.Kto chcel mohol si aj kupit.Este fotenie s hadom,to som neabsolvoval,hady nemam rad.

Nastup na mini lodicku. Jediny beloch co nemal vestu som bol ja. Ostatny boli dosrany z troska vody.Clnok nas viezol kanalom k poslednej destinacii. Clnok pohanali veslami 2 stare zeny,isli bezprestavky.Po ceste som si vsimol,ze ludia vyberaju z vody blato a nosia ho na breh. Zeby stavebny material? Posledna zastavka bola kostovka ovocia,ananas,mango, a este volake co si uz nepamatam. Potom nam v rychlosti zahrali 3 mini pesnicky domaci a islo sa do pristavu. Ludia davali peniaze babkam na lodke aj spevakom.ja som im nedal nic.Srat ich,kurvy vietnamske.

Po pristati sme naskakali do busu,Presunuli sa asi 5km,tu sme sa rozdelili.Asi 6 ludi ostava naviac dni,tak ako ja. Z toho 4 spia u domacich a traja v hoteli.Nemky spali u domacich v Sape a vraveli,ze nikdy viac.Cul idu di hotela,nobl si priplatili.Cesta na vysadenie ludi trvala asi 3 hodiny.Ked vydeli kde ich vysadzame hned ich presiel usmev.Ja s nemkami sme isli do mesta.Ich hotel sa im nepozdaval,tak im museli najst druhy,resp nasli si ho oni.

Trcal som tam 30 minut az ma nakoniec vodic odviezol do mojho hotela,ako dopadli nemky zistim zajtra. Na izbe mam dvojpostel,hore ventilator a zas zvieratko.Vecer som siel do mesta. Z kanalov tu vyvierala voda.asi je fakt vysoka hladina mekongu. Siel som popri nabrezi a potom do centra. Nasiel som supermarket a fastfoody. Dal som si hranoky s gigaskou, mnam, a este mini pizzu,dokupil vodu,bagetu,pivo a siel na hotel.

Cestou som si dal este trstinovy napoj.Problem,cesta k hotelu bola zaplavena. Skusam dalsiu ulicku aj ta a;e da sa prejst. No to bude zajtra sranda ak to neopadne. Aj pred hotelom sa robi uz jazierko. Poslicek v prvom hotely kde sme vylozili nemky ukazoval,ze minule mali vodu az na recepcii po clenky. Este si dam konzervu,pivo,zbalim sa idem spat.

naklady

bageta - 20kD
trstinovy napoj - 5kD
nakup - 33kd
mini pizza - 40kd
ciganska,hranolky - 48kd
poplatok banke za vybery - 2.4eura

fotky

http://min.us/mkdUWvDp2QJoc

Advertisement



Tot: 0.081s; Tpl: 0.017s; cc: 8; qc: 27; dbt: 0.0408s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb