34.den - Hue,hrobky


Advertisement
Vietnam's flag
Asia » Vietnam
October 10th 2012
Published: March 22nd 2013
Edit Blog Post

Rano sa mi nechcelo vstavat tak som doktorovy nesiel.Mototaxi ma cakal,dohodl som sa s nim na zajtra 8/00.V cestovke som bol o 10min skorej,pockal na odvoz a sup ho do pristavu.V pristave som bol medzi prvymi.Cakalo sa na ostatnych.Nazbieralo sa nas cca 15 kusov,spanieli,francuzy,usa a kanada.Par amikov a kanadan boli vietnamci,co sa prisli pozriet do svojej vlasti,bo ich rodicia emigrovali.46 rocna americanka je na ceste uz 6 mesiacov,bola v cile,bolivii,brazilii,thajsku a cul vietnam,odtialto ide do laosu,thajska a do indonezie a pak domov.Dala mi par tipov na thajsko a vietnam,mam navstivit Dalat.

Lod bola obycajna,len vpredu mala nastrcene dve hlavy drakov.Prva zastavka za 20kD bola v garden house.Skoda penez,je tam len par stromcekov a volaka budova.Sprievodca nam kazal si odtrhnut list zo stromu a okostovat ho,chutilo to ako kyselka.

Thien mu pagoda,bola dalsia zastavka,vstup bol zdrama.Nachadza sa tu auto jedenho mnicha co sa upalil vo vietname.

Hon chen temple,vstup 40kD ale spirevodca ho neodporucal navstivit,to som ani v plane nemal.Bola tu velmi smyklava podlaha,skoro som sa zosypal.Nasledoval obed na lodi.Pri stole som bol prvy,dostali sme tofu,ryzu,zeleninu a nudle.Vsetko zdielane.Amricanka nas upozornovala nech si to naberame lyzickami a nie palickami ,ktorymi jeme ale vsetci ju ignorovali.Okolie pri vode bolo pekne,sama zelen,obac neake domace zvieratko.Oproti nam chodili plne lodky strku co sa nedaleko v rieke tazi.Sprievodca sa pytal,ktore hrobky chceme navstivit,ja ani jednu.Mal dvojite ceny,pre cudzincov 80kD a pre domacich 55kD.Kanadan a americnka taktiez neplanovali ziadnu navstevu.

Pristali sme pri prvej mingh mang,okukol som to cez vstupnu branu a potom este jednu malu dieru v plote.nic moc.Tu sa nasa lodna tur koncila.Nastupili sme do busu.

Khai dinh tomp,islo sa hore po schodoch.Kukol som ci sa nik nepozera a preklzol dnu zadarmo.Toto bola super hrobka ale zatolko penez to nestalo,80kD za 20min.Moja radost z bezplatneho vstupu netrvala dlho,nasiel si ma sprievodca,vraj si ma vsimli bezpecaci a hned som musel calovat.Tak platim.

Tu doc tomp tam sli len 5 ludia.Moc nadseny z toho neboli.Ostatny sme ich cakali vonku.Vsimol som si ,ze sofer ma za sedadlom v klietke zakryteho vtaka.Vzdy ked sme zastavili ho vytiahol a on pekne spieval.Vraj je to tu moc popularne chovat vtakov.Este sme sa zastavili na ukazke vyroby klobukov a vonnych tyciniek a islo sa domov.

Ak by som mal zdravu nohu bol by to fajn vylet na bicykli popri rieke,kde je tiez par hrobie a vraj gratis.Oznamujem recepcnej ,ze odchadzam piatok.Idem skumat okolie,konecne nachadzam lacnu ulicku s jedlom.Davam si rybaciu polievku s nudlami.Pred tym som mal este bagetu.Po veceri dokupujem zas langosove tycinky. Som napraskany.Uz len sprcha a spanok

naklady

vstup garden house - 20kD
bageta - 10kD
vstup khai dinh tomp - 80kD
langos.tycinky 5ks - 10kD
banh canh ca coc ,rybacia polievka s nudali - 20kD

fotky

http://min.us/mTeEYttTNtOB9

Advertisement



Tot: 0.063s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0251s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb