Nha Trang og sjoemat paa stranda

Vietnam's flag
Asia » Vietnam
December 3rd 2002
Published: December 3rd 2002

I dag kom jeg frem til Nha Trang. Bussturen hit tok 14 timer, og var heller ille. Veien fra Hoi An til Nha Trang var egentlig ikke noen vei som saadan, men heller en skogsvei. Men, etter en laaaang natt, og mange bumper senere var vi naa her da. Ble kjent med en tysk jente, Inga, paa bussen, og vi endte med aa dele et hotellrom.

Etter aa ha pakket ut saker saa tasset vi paa stranda. Det var bare saa bra. Stranda er seks km lang, og fyllt med parasoller (laget av straa), hvit sand, og i det hele tatt et lite sydhavsparadis. Hvorfor skal jeg dra videre mon tro?? Vi har ligget og stekt oss i hele dag, badet, og drukket oel. Hadde en gedigen lunsj!! Det vandrer noen damer rundt paa stranda her, med kurver fulle av krabber, skjell, hummer, kreps, snegler, og reker. Vi kjoepte en porsjon (to krabber, en DIGER hummer, masse forskjellige skjell og snegler, fire kreps, og reker), som ble stekt rett forran oss. Det hoertes kanskje ikke masse ut, men det var mengder. Vi satt og fraatset! Og hele herligheten kostet oss ca 50 kr hver. Man kan ikke klage paa det nei.

Naa skal vi hjem fra stranda og faa dusjet av oss saltvannet, og deretter skal vi ut paa byen. Lufte noen av de nye fine klaerne vi kjoepte i Hoi An.

Og jammen begynner jeg ikke aa bli brun og da...

Tot: 0.104s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 46; dbt: 0.0483s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb