Sånn går nå dagene

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Southeast
February 11th 2013
Published: February 12th 2013

Vi er fortsatt på Phu Quoc og her feires det kinesisk nyttår 3 dager til ende.

I går var det selveste nyttåraften så da meldte vi oss på gallamiddagen på hotellet. Der ble det serverte buffé med alt man kan tenke seg – forresten også en del ting man ikke kan tenke seg!

Det var åpen bar så det var barre å tømme innpå.. Ikke det av vi drakk så mye men det var tydeligvis noen som ville ha valuta for pengene.

Det var i løpet av kvelden diverse underholdning, dansende barn, dragedans og Gangnam style av hotellets ansatte.

I dag fortsatte feiringen med stor lunsj og middag med feiring. Vi skulket middagen og dro til en Indisk restaurant. Michael har nemmelig i løpet av ferien funnet ut at han liker Indisk mat .. derfor har vi de siste ukene spist indisk mat hele tre ganger.

Vi begynner å bli litt lei av maten her nede. Det er omelett til frokost hver dag etterfulgt av litt frukt. Middagen er stort sett nudler eller ris i en eller annen form. Skal bli godt med ei skive grovbrød snart!

Her en kveld var vi nede i ”byen” her og ved siden av oss satt den noen ”kjipe” Svensker. De nektet for at de hadde fått det de hadde bestilt enda serveringsdamen forklarte at det hadde de faktisk. Far selv i familien var skikkelig ufin og påsto at det sikkert var mus eller katt de fikk servert…Han tok bare med seg familien og gikk uten å betale for det de hadde spist og drukket!! Makan til oppførsel!!!

Her koster maten omtrent ingen ting og har man bommet på bestillingen er det jo bare å bestille noe annet. En rett nede på en av de lokale restaurantene koster ca. VND 70.000 som er omtrent NOK 20,

I morgen skal vi dra videre, vi skal via Saigon til Bangkok. I Bangkok må vi ha en overnatting før ferden fortsetter videre nordover med tog til River Kwai. Til tross for mange turer i Asia har vi aldri fått med oss Broen over Kwai (for de av dere som ikke kjenner historien til denne broen får ta et søk på internett). Vi blir der i 3 netter. Planen videre er fortsatt uviss.. tar det som det kommer!

Nå da ferien synger på det siste verset kommer de store helseproblemene. Jeg har mistet en halv negl på tåa og nå har det blitt verk i dritten.Helsevesenet i Vietnam stoler jeg IKKE på.. er den verre i morgen får jeg oppsøke Bangkok Hospital.
Michael er forkjølet og har problemer med magesyra.. Ellers har vi det bra!!

Tot: 0.195s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 61; dbt: 0.0787s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb