Ho Chi Minh City

Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City
November 20th 2013
Published: November 20th 2013

Tak uz sme v Kambodzi. Chcelo to len strastiplnych 20 hodin v autobuse no zvladli sme to. Ale pekne po poriadku. Posledne dva dni sme stravili v Ho Chi Minh City. Je to najvacsie mesto vo Vietname a bolo to aj citit. Mali sme z neho mensi sok kedze posobilo skor ako Peking a novy mrakodrap rastol na kazdom rohu. Docestovali sme na obed tak sme hned vyrazili na prieskum. Zabludili sme dost daleko a nakoniec sme dosli az po Zoologicku zahradu na konci centra. Je tam co obzerat od novych hypermodernych mrakodrapov s heliportami az po staru francuzsku katedralu alebo budovu starej stanice navrhnutu panom Eiffelom. Doprava je tu snad este sialenejsia ako v Hanoi a kluckovat pomedzi motorky a auta chce velku davku odvahy. Vecer sme sa uz len presli novou stvrtou kde uz to s Aziou pomaly ani nema nic spolocne, lebo je to tam prehustene luxusnymi obchodmi, hotelmi a ako specialny bonus aj vianocnou vyzdobou. Aj tak to ale malo nieco do seba. Na druhy den rano sme sa rozhodli najst Chatime. Je to azijska siet cajovni a robia naozaj fantasticky Matcha Mousse. All mighty Google nam dal adresu pobocky pomaly na druhom konci mesta, ale to
Upratovacia cata v parku..Upratovacia cata v parku..Upratovacia cata v parku..

..uz len kalasnikovy do ruk
nas nemohlo odradit. Nakoniec z toho vznikla celkom zaujimava prechadzka mestom stvrtami, kde vela europanov nevidia. Korunovane to bolo nielen fantastickym cajom ale aj zistenim ze jedna pobocka Chatime je priamo kusok od naseho hotela. Ani Google nevie vsetko..

Potom sme sa vydali na prehliadku Independence Palace. Je to budova odkial riadili krajinu a aj vojnu so Severnym Vietnamom. Je to na moderny sposob postaveny velmi pekny palac kde je zachovana povodna vybava spred 50tich rokov. Hlavne prednaskova sala nas uchvatila a fotograficky sme sa tam vyzurili. Potom sme si este urobili vylet k Jade Emperor Pagoda, co je mala pagodka kusok od centra s krasnymi freskami a jazierkami preplnenymi rybami a korytnackami. Aby sme ale nemali len poznavanie kultury tak nam par slecien podvecer ponukalo aj poznavanie inych kras. Hlavne Kosto im nejak padol do oka, ale je to charakter a odolal. To ze je Evka s nami ich zjavne nerozhodilo a dokonca sa jej pytali kde byvame. Uz sme zjavne blizko Thajska tak tu asi letia aj ine formy turistiky.

O polnoci sme uz sedeli v autobuse a vyrazali smerom Phnom Penh a nasledne Siem Reap. Chceli sme to zobrat supom aby sme sa potom vracali pomaly postupne spat do Saigonu. To sme este nevedeli na aky obohacujuci zazitok sa tato cesta pretavi. Autobus vyzeral na prvy pohlad skvele, dokonca bol aj lezadlovy. Ale ked vam vedla dve nadmieru hlucne miestne devy chrumu pecene svaby, za hlavou dalsi borec zarezava jak pila od Husquarny a este mate pocit ze vyfuk je pripojeny priamo na klimatizaciu, tak vam to zazitok z cesty pomerne ochudobni. Obzvlast ak sa za 12 hodin co ste mali byt uz v Siam Reap dostanete len do Phnom Penh, co nie je ani polka cesty. Aby to totiz nebolo take jednoduche, tak hranica s Kambodzou sa otvara az o siestej rano. O polnoci sa zo Saigonu vyraza len preto, aby autobus mohol cakat tri hodiny prvy v rade. Nasledne vam zhabu pasy a Vietnamsky emigracny uradnik ich zacne kontrolovat a postupne volat ludi po mene. Vzhladom na ich famoznu schopnost komolit cudzokrajne mena to bol naozaj spektakularny zazitok. Este ze sa toho po chvilke chopil nejaky anglican a zacal tie mena citat miesto neho. Aby sme sa ale netesili zbytocne, tak nasi vodici mali zjavne prevazanie cestujucich len ako vedlajsi dzob. Ktovie co este viezli, ale ked nas po par kilometroch zastavila colna hliadka, vyzerali ze maju silne nutkanie utiect do kukurice. Pardon, ryze.. Nakoniec ale pouzili nejake velmi silne argumenty, lebo colnici vyhadzali len jeden bus a ked sa chystali na nas tak si to nahle rozmysleli a poslali nas dalej. Nakoniec sme stali asi uz len tri krat a vsetky tie tajuplne veci kadekde vykladali, aby sme nakoniec v tazkom zufalstve dosli aspon do Phnom Penh. Tam nas z autobusu vyhnali a len vdaka sokujuco ochotnej obsluhe na autobusovej stanici sa nam podarilo chytit posledny bus dalej do Siem Reap a stravit v nom dalsich sedem hodin. Tato cast cesty sice bola ta dlhsia, ale aspon viedla krasnou krajinou a tym ze sme nezastavovali rychlo ubehla. Uz sme teda tu a mozme si konecne oddychnut, dat si vytuzenu sprchu a tesit sa na prehliadku Angkor Wat. Snad nam to celu tu cestu sem vynahradi.. :-)

Pagoda blizko ZOOPagoda blizko ZOO
Pagoda blizko ZOO

Asi pre zvieratka..
Fresky..Fresky..
Fresky..

..v Jade Emperor Pagoda

Tot: 0.101s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 63; dbt: 0.0698s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb