Ho Chi Minh city 26 juni tot 1 juli 2012


Advertisement
Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City
June 26th 2012
Published: July 16th 2012
Edit Blog Post

Mijn laatste rit op mijn motor! Van Mui Ne naar Ho Chi Minh de laatste 220 km! Met dit in het achterhoofd zat ik op de motor, zal ik het reden zonder brokken te maken...... en JAAA hoor!!

Aangekomen in Ho Chi Minh voelde ik toch wel een trots dat ik de eind bestemming had gehaald! Na zo'n 4000 km op de motor (moet nog even nagaan hoeveel km het precies is) heb ik het zonder schade gered!

Aangekomen in Ho Chi Minh City District nr1, na een snelle opfris beurt een rondje gaan lopen. Eerst paar jongens die ik aansprak voor de verkoop van mijn motor had ik hem al verkocht! Haha top je zit in de Sales of niet! Binnen een kwartier had ik hem al verkocht! Ik heb er wel iets op ingeleverd, 30 dollar koopje als je bedenkt dat ik er zes weken op heb gereden!

De rest van de dagen leuk rond gelopen in Ho Chi Minh en erg geslaagd met shoppen! Broeken, shirtjes enz! In het achterhoofd dat alles veel duurder is in Nederland! Dus het geld van de motor zit nu in het shoppen! Als ik het zou omwisselen naar Euro's zou ik veel geld verliezen door de slechte koers die je krijgt.

Ook nog een dag naar de Cu Chi tunnels geweest. Erg indrukwekkend om te zien. Deze tunnels zijn gebruikt door het leger. Alle tunnels doorgekropen, de eerste is al hoger gemaakt voor de toeristen. De tweede tunnel die we deden niet. Dus op mijn handen en knieën doorgekropen!

Ook kon je schieten met geweer tegen betaling. Je moest 10 kogels kopen en je kon delen! Dus gedeeld, ieder 5 kogels! Tof om te doen, ik heb geschoten met een AK-47! Wat een geluid komt daar vanaf. Niet normaal en dan te bedenken dat je in de tunnels zit en overal dat geluid hoort.

Ook nog elke dag getraind in Ho Chi Minh, want had een erg gave luxe gym gevonden, waar ik een dealtje heb gekregen toen ik met de manager sprak! Normaal is 1 keer trainen 20 dollar, geregeld dat ik daarvoor alle dagen mocht trainen! Dus heerlijk getraind en lekker de sauna en stoombad in! Ze hadden zelf een klimmuur, dus warming-up was klimmen. Heerlijk genoten en mijn lichaam en keel waarderde het ook, merkt ik!

Toen zat mijn Vietnam trip erop, wat een top land! Ondertussen toch wel verknocht aan Vietnam.
Maar het volgende avontuur stond te wachten! Borneo!

Bart


Additional photos below
Photos: 17, Displayed: 17


Advertisement

In de TunnelIn de Tunnel
In de Tunnel

Eerste tunnel die is verhoogd voor de toeristen.


16th July 2012

vakantie
Hallo Bart, Wat heb je toch een fantastische vakantie. Geniet er maar goed van; je keel wordt vanzelf beter! Veel groeten uit Uden
16th July 2012

yo bartje
leuk schietmaatje broer!
19th July 2012

Dat is pas stoer
Hey Bart, Jouw motor- reis en de foto's ....super. Nog beter dan jouw 'skype verslag'. We zien je binnenkort op Schiplhol. Kus.

Tot: 0.083s; Tpl: 0.011s; cc: 15; qc: 57; dbt: 0.0576s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb