Dagens

Asia » Vietnam » South Central Coast » Khanh Hoa » Nha Trang
January 18th 2011
Published: January 18th 2011

16.01.2011
I dag har vi ikke gjort stort annet enn å sole oss og spist mat. I dag gikk vi på en litt ordentlig restaurant og avsluttet kvelden med dessert på et tysk bakeri.. nam-nam😊

Ved siden av oss bor det et par franske damer som driver å sparer på lommepengene eller noe i den duren!
Ved frokosten i dag så jeg damene” ta” med seg hver sin tallerken.. jeg så dem stikke ut av håndklene deres når de gikk ut fra frokost salen.
I kveld skjønte jeg hvorfor. De hadde vært ute å kjøpt noen takeaway nudler og diverse frukt de skulle kose seg med og da trenger de jo tallerkener! Men hadde de spurt i restauranten hadde de sikkert fått låne to tallerkener og noe bestikk.
Jeg bryr meg ikke men syntes jo disse tallerknene som forsvant ut av spisesalen var noe spesielt!
18.01.2011
Vi er nå I Nha Trang og her bor vier herskaplig på et 5 stjernes hotell 😉

På vei hit måtte vi som sagt ta et par flyreiser. På flyplassen i Saigon hadde vi ikke minder enn 9 timer å vente. Prøvde oss med å komme med et tidligere fly ved å stå i skranken for standby billetter men der kom vi ikke særlig langt. De innfødte er utrulig frekke, de sneik seg foran oss i køen, skreik til mannen i luka, grein og ropte om hverandre .
Selv om vi ikke kom i mål var det litt av en opplevelse å se dette kaoset!!!

Da vi hadde god tid måtte man jo få med seg det som var på flyplassen. I en frysedisk i en av sjappene fant vi frosk, biff, forskjellig type fisker, kylling og en sammenkveilet slange! Ja du leste riktig en dypfryst slange.. Hadde vært noe å tatt med seg hjem og servert til middag 😊

Når vi kom frem til Nha Trang sto vi å ventet på bagasjen kom det noen merkelig pakker på bagasjebåndet.. Det var enkelte fisker som var pakket inn så man så helt klart at det var en fisk. Jeg måtte bare sjekke pakkene med å kjenne og lukte på den.. Å ja det var fersk fisk… Eller kanskje vi skal si ”den var fersk”.
Vi hadde kontaktet hotellet vi skulle bo på for å be om at de hentet oss på flyplassen. Michael hadde sagt vi ikke ville på fellestransport men ha egen bil.
Da vi kom frem sto det som vi er vant til en dame med vårt navn på. Hun sørget for å få bagasjen vår ut til bilen hvor sjåføren ventet. Men damen skulle også med for å holde oss med selskap. Hun sørget for at vi fikk våte kluter å vaske oss med og nok drikke. Det er da voldsomt hvor mye servise man får for 35 dollar… ble litt for mye av det gode spør du meg!!

I dag har vi solet oss, spist mat og tuslet rundt i Nha Trang. En hektisk by med mange små sjapper.

Jeg nektet ved et par anledninger å krysse gatene da det er et sant kaos med biler og mopeder.. Men Michael mente at jeg ikke hadde noe valg. Det var bare å begynne å krysse gata sakte men sikkert mellom biler og mopeder. Man går litt ut i gata, stopper for å slipper frem litt mopeder, går litt til … sånn fortsetter man til man er over på andre siden. Det funker faktisk og de kjører ikke på deg, de bare svinger unna!!

I morgen skal vi på togtur .. endelig har Michael fått viljen sin!
Vi skal ta tog fra Nha Trang til Saigon. Det er 41 mil og skal ta omtrent 8 timer. Har bestilt billetter med soft seat.. Håper de virkelig er softe og at det er Aircondition!!!

Har bilder.. de kommer en annen dag 😊

18th January 2011

Hei hei :-)
Det er så gøy å følge dere på tur !! Føler nesten at jeg er med ! Kos dere max videre !!! :-)) Her hjemme er det litt mildere, men ikke akkurat + 26 ;-) Klemmer til 2 på tur

Tot: 0.183s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 61; dbt: 0.1083s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb