MUI NE. Et badeparadis.

Asia » Vietnam » South Central Coast » Binh Thuan » Mui Ne
December 9th 2010
Published: December 11th 2010

MUI NE

Mui Ne er en kjent badeplass, men den er nok mest kjent blandt vann-ekstremsportere, fordi det er et vindsurfeparadis, samt at de er veldig utbygd når det gjelder Kiting. (De som kjører med seil, og står på brett under. Kan også brukes til ski). Det var flere skoler for Kiting i Mui Ne, og utrolig mange som var ute og kjørte. Det var fin vind og flotte bølger hver dag.

Etter ankomst til denne perlen med ca 3 km lang sandstrand fant vi oss et sted å bo ved stranden for 45 USD(under 300 kr) pr natt for 2, med frokost og ettermiddags-te. Det var et helt greit lite sted midt på stranden, og vi fikk et bra rom med 10 meter til stranda. Betjeningen var vennlig, og vi koste oss med god mat og deilig temperatur i vannet i tre dager. Stedet kan absolutt anbefales, enten man bare ønsker å slappe av, eller være aktiv ute på bølgene med vindsurfing, eller kiting. OBS! Bølgene er kraftige, og kan slå deg rundt... Jada, Kristine gjorde en dårlig "bølge-entree" og fikk seg en killevink og ca 20 kilo sand i hodet, nese, munn etc

Kan også nevne at det også finnes mye billigere boalternativ som ligger like ved stranden - faktisk helt nede i 15-18 USD pr natt. Men da er det litt mere spartansk og mindre, og egner seg nok bedre for yngre backpakkere.
Ellers er det her som alle andre steder endel insekter, og vi fikk sett flere spennende eksemplarer, særlig om kvelden.

Etter at vi hadde slappet av og kost oss i Mui Ne bestilte vi en ny busstur ned til Ho Chi Minh, (Saigon) da vi har flybilletter derfra til Bangkok den 9 desember. Og bussen vi nå fikk var en uten liggeseter, men likevel moderne med aircondition. Turen tok ca 5 timer inkludert stopp underveis, og var tilsvarende billig som reisen ned til Mui Ne.

Ved ankomst til Ho Chi Minh hadde vi bestilt to netter på Rex, som er et godt kjent hotell i sentrum av byen. Dette hotellet har bestått i mange år, og det er masse historisk sus i veggene fra Vietnams tidligere kjente historie.

Tot: 0.101s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0445s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb