Blogs from Northeast, Vietnam, Asia - page 5

Asia » Vietnam » Northeast November 7th 2013

Hello everyone! After exploring Hanoi I can't even begin to tell you how much I was looking forward to a weekend in Halong Bay! Before we even arrived I was talking about staying longer...although a typhoon was due to hit the bay on the Tuesday, so we were strongly advised not to do that lol. On Saturday morning a bus picked us up from our hotel and we traveled to Halong, which was a four hour drive.... as usual I fell asleep (I think so far I have managed to stay awake on about three bus journeys!). When we arrived in Halong we climbed on board a small boat that took us to the junk where we would be staying the night. I had read some real horror stories about these junks on tripadvisor so we ... read more

Asia » Vietnam » Northeast November 5th 2013

Good Morning Vietnam!! We arrived in Vietnam about a week ago, and I still love waking up and saying that lol. When we arrived in Vietnam, the first thing that struck me was that there were no longer any beggers at the side of the road, or homeless people sleeping under make shift homes. Of course there are still hawkers around, but instead of trying to sell you postcards and mini Taj Mahals, there are people everywhere trying to sell you street food.... which you tend not to mind quite so much ;) The flight from Kathmandu to Kuala Lumpur was good, we got to see Everest again so we were very spoilt. We also flew past several lightning storms on the way in to Kuala Lumpur, which was slightly scary, but made for some amazing ... read more

Asia » Vietnam » Northeast » Ha Giang October 9th 2013

***English text below*** In der kleinen Stadt Ha Giang war eigentlich nur ein Zwischenhalt geplant, aber wir sind trotzdem 5 Tage geblieben. Der Grund war, dass wir plötzlich Tanzlehrer geworden sind. Es hat nämlich so angefangen: Am 1. Abend als wir mit Abendessen fertig waren, machten wir eine Stadtrundfahrt und was hörten wir plötzlich? Salsamusik!!! Frauen machten Sport auf einem öffentlichen Platz und werden von einer Tanzlehrerin von der Gemeinde geschult. Um ein bisschen Takt zu haben, liessen sie Salsamusik laufen. Wir entschieden am nächsten Abend früher vorbei zukommen. Als wir am nächsten Abend vorbei gingen, sassen wir zuerst auf den Mauern um zu zuschauen. Leider fanden wir keinen einzigen Mann, der mit den Frauen tanzte. Deswegen war es auch schwer Jan zu überzeugen mit Vy zu tanzen. Als ein Salsa Lied gekommen ist und die ... read more
Schule ist aus
Landschaft
Haus mit Lehmwand

Asia » Vietnam » Northeast » Bac Kan » Ba Be October 2nd 2013

Wir waren nur für einen Tag im Ba Be Nationalpark. Leider war das Wetter nicht so gut und ausser ein paar Bootstouren konnte man hier nicht viel machen. Wir haben in einem Homestay in Nam Mau übernachtet. In Nam Mau gibt es keine Restaurants, so liegt es an den Homestays das Essen für die Gäste zu kochen. Am nächsten Tag machten wir eine Bootstour welche wir im Homestay organisierten. Es gab zu sehen: Eine langweilige Höhle, ein Tümpel, welcher als Feenteich angepriesen wurde und ein Tempel. Naja, da haben wir schon bessere Sachen erlebt ;-) Wir wollen jetzt nicht alles schlecht reden, den die Landschaft und der See im Nationalpark sind superschön. Man könnte allerdings noch ein bisschen das touristische Angebot ausbauen und zum Beispiel ein paar markierte Wanderwege anlegen oder etwas über die Tiere und ... read more
Jan hats sichs gemütlich gemacht
unser Ausflugsboot
Kleider waschen im Fluss

Asia » Vietnam » Northeast » Cao Bang September 30th 2013

Mmmh kein Text? Nein, diesmal versuchen wir es nur mit Photos. Wir haben ein bisschen mehr Fotos ausgewählt und diese mehr beschrieben. Mal schauen wies ankommt :-) Hier noch die Strecke von Hanoi nach Cao Bang: https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zCnh1YLO3ha0.kdB5ZVnQTxL0... read more
Büffel am Strassenrand
Rastverpflegung
Vy's Verpflegung

Asia » Vietnam » Northeast September 24th 2013

We did a 3 day cruise on Halong Bay. Absolutely breathtaking views and a great escape from the cities!... read more

Hanoi was very hot and busy. A fun city!... read more

Asia » Vietnam » Northeast » Quang Ninh » Bai Tu Long Bay September 22nd 2013

Nach Cat Ba wollten wir noch die weiter im Westen liegende Insel Quan Lan anschauen. Leider erlebten wir hier mal die vietnamesische „nicht Gastfreundschaft“ und so fanden wir das ganze nicht so toll.Wir fuhren von Cat Ba mit der Fähre zurück ans Festland und fuhren weiter der Küste entlang bis nach "Cai Rong“. In Cai Rong fahren Boote nach Quan Lan. Uns wurden auch sogleich Tickets für irgendwelche Boote angeboten, welche wir dankend ablehnten, da wir diese lieber im offiziellen Ticketoffice kauften. Leider konnten wir nicht das offizielle Schiff nehmen, da wir unser Motorrad mitnehmen wollten. So mussten wir trotzdem auf einen Privatboot gehen. Wir waren naiv und liessen ein paar Männer das Motorrad ins Boot tragen. Als das der Roller im Boot war, wollten sie Geld dafür haben. Vy machte einen grossen Aufstand, da sie ... read more
Vy baut einen Schattenspender
Endresultat
Jan am chillen

Asia » Vietnam » Northeast August 27th 2013

Ha Long Bay is a beautiful part of Vietnam. Consisting of thousands of limestone karsts that have gone through millions and millions of years of formation, the bay possesses a primordial beauty and embodies the legend of dragons spitting jewels into the water to create formations to protect the mainland from invaders. With the battle won, the dragons made the bay their home, hence the name Ha Long, meaning “descending dragon”. We debated whether to do things ourselves, as we usually like to do, or go with an organized tour as our guide book suggested, claiming that it would actually be cheaper and easier. We were finally persuaded when we talked with a Brit who lived there who’d stated that he’d done it both ways and agreed with our guidebook, but did warn us to do ... read more
our ship
our cabin
dining room

Asia » Vietnam » Northeast » Quang Ninh » Halong Bay July 22nd 2013

The second day of the trip. Those of us who were left boarded another boat and were taken to Cat Ba Island where we visited Cat Ba National Park. Caroline, Ally and I stuck together as there was us and a Dutch family left from our group. Cat Ba national park was great. We went off alone trekking up and through the mountain. Some of it was tough and we were practically rock climbing - I loved it! We reached the top and had views of the rest of the park. Happy! After getting back down to ground level, we made our way to Cat Ba, where we checked into our hotel, had lunch and for the rest of the afternoon we had free time. I took a walk around the bay and to the beach ... read more

Tot: 0.192s; Tpl: 0.009s; cc: 15; qc: 84; dbt: 0.0646s; 1; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 1; ; mem: 6.5mb