Det franske-vietnamesiske hus, et buddistisk tempel og vandmarked

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Mekong River Delta » Can Tho
November 15th 2019
Published: November 19th 2019

Efter en flyvetur Da Nang - Can Tho, er vi kommet til Mekongdeltaet i Sydvietnam. Efter landing var vi straks afsted på en byvandring for at indtage stemningen i Can Tho. Målet var at besøge et fransk-vietnamesisk hus fra kolonitiden. Det er et af de bedst bevarede huse fra den tid. Det spændende ved huset var at den forreste del var bygget i fransk kolonistil mens den bagerste del var bygget i vietnamesisk stil.
Inden vi kom til vores hotel nåede vi også at køre forbi et aktivet buddistisk tempel hvor omkring 50 elever både munke og eksterne elever bor og modtager undervisning i den buddhistiske lære.
Can Tho er meget kendt for sit vandmarked som er i fuld gang allerede ved solopgang. Så næste morgen var vi, tidligt oppe for at opleve den spænende aktivitet blandt de mange både. På markedet sælger man primært frugt og grøntsager. I mellem de store både sejlede damer i små både og solgte kaffe vand brød og frugt så man kunne få lidt at overleve på tidligt om morgenen. Kaffen var stærk og god. Den holdt mig vågen resten af morgenen.

Tot: 0.069s; Tpl: 0.043s; cc: 11; qc: 18; dbt: 0.0099s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 3; ; mem: 1.2mb