Mekong Deltalta

Asia » Vietnam » Mekong River Delta » An Giang » Chau Doc
November 21st 2006
Published: November 22nd 2006

Jalleen ollaan reissun paalla viikon mittaisen loman jalkeen. Rantaloma Phu Quoc saarella tuli tarpeeseen "rankan" kahden ja puolen kuukauden reissaamisen jalkeen. Oli ihanaa vain lohota rannalla palmujen ja aurinkovarjon alla lukien paivat pitkat. Eika muuten kayty yhdessakaan museossa tai temppelissa!

Phu Quoc on mukavan hiljainen saari ollakseen osa Vietnamia. Maisemat siella ovat kauniit, hiekkarannat pitkat ja merivesi kirkasta. Hotellien kohdalla rannat ovat yleensa puhtaita, vaikka muualla onkin nahtavissa jonkin verran Vietnamille tyypillista roskaa ja rojua. Meri oli kuitenkin puhdas verrattuna esim. Mui Neen. Paastiin siis vihdoin uimaan oikein urakalla.

Paaosa ajasta kului todellakin vain lohoten, mutta yhtena paivana kunnostauduttiin kaymalla veneretkella kalastamassa ja snorklaamassa. Hapeakseni joudun tunnustamaan, etta en saanut yhtaan kalaa koukkuuni, mutta pinnan alta bongasin niita useammankin. Snorklaus oli minulle aivan uusi kokemus - tosi mukava sellainen. Nyt odotan innolla, etta paastaan Balille snorklaamaan.

Phu Quocilla me majoituttiin Beach Club nimisessa paikssa. Voin lampimasti suositella kyseista puljua kaikille jotka PQ:lle ovat menossa. "Hotelli" oli mukavan pieni (9 huonetta yhteensa) ja se sijaitsi Long Beachin parhaalla paikalla. Ruoka oli ihan hyvaa ja palvelu erinomaista. Isanta Mike antoi meille paljon hyvia neuvoja liittyen taman paivaiseen matkaamme tanne Chau Dociin.

Tanaan ollaan siis heratty aamulla aikaisin ja lennetty ensin PQ:lta Rach Giaan (20 min) ja sielta koroteltiin bussilla tanne Chau Dociin (4h). Bussilipun hinnasta jouduttiin taas maksamaan ylihintaa, vaikka parhaamme tehtiinkin tinkimisen kanssa. Onneksi sattui sentaan kohtuullisen nopea bussi talla kertaa.

Ollaan taalla ainakin huominen paiva ennen Kambodzaan suuntaamista.

Kalamies laittaa mustekalan paloja turistien "onkiin".

veneessa

Kaloja pinnan paalta kuvattuna.

Beach Club
Chau DocChau Doc
Chau Doc

Nakyma hotellin parvekkeelta.

antenneja

Tot: 0.148s; Tpl: 0.047s; cc: 20; qc: 94; dbt: 0.0219s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb