Tết en Heleen

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Central Highlands » Kon Tum
March 10th 2015
Published: March 10th 2015

Tot Indochina behoren Laos, Cambodia en Vietnam. Cambodia is meer Indo (in de zin van India) en Vietnam meer China. Onze grensoversteek verliep smetteloos en zo kwamen we Vietnam binnen op de dag voor het Chinese Nieuwjaar, Tết genaamd, dat hier uitbundig gevierd wordt.

"Uitbundig" betekent dat het merendeel van het land had een week vrij had. Duizenden motoren met mensen die cadeaus en planten gekocht hadden doorkruisden het land om familie te bezoeken.

Ook wij kregen bezoek, Heleen (de vriendin van Nadja, niet te verwarren met mijn tante die pas jarig was, waarmee gefeliciteerd overigens) reisde twee en een halve week met ons mee. Ha dachten wij, dat wordt twee en een halve week op het strand. Hoe dat verder ging leest u volgende keer.

Zu Indochina gehören Laos, Cambodia und Vietnam. Cambodia ist mehr Indo (von India) und Vietnam mehr Chinesisch. Problemlos haben wir die Grenze überquert und sind Auf dem Motorrad am Tag vor dem Chinesischen Sylvester, Tết genannt, Vietnam rein gefahren. Tết wird hier gross gefeiert.

"Gross" heisst das die meisten Leute eine Woche Ferien haben und tausende Vietnamesen auf Motorrädern bepackt mit Geschenken und Pflanzen das Land durchqueren um Familien zu besuchen.

Auch wir bekamen Besuch. Heleen (die Freundin von Nadja, nicht meine Tante die vor kurz her Geburtstag hatte) reiste 2.5 Woche mit uns mit. "Schön" dachten wir, das heisst 2 Wochen am Strand liegen. Wie das weiter gegangen ist lesen Sie nächste mal.

Tot: 0.101s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0435s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb