Blogs from Thailand, Asia - page 5

Asia » Thailand » North-West Thailand » Mae Hong Son March 15th 2015

We had tried to find this cave on Friday with Bobby and Ryan on their scooters. Today, this became a very long walk. Many flies, scratches, and bites later: still no cave.... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand » Khao Sok NP March 15th 2015

Tidig morgon denna dag! Upp kl 7 för att äta frukost och göra sig redo, för vi ska ut i djungeln. Det är en lugn heldagstripp med kort vandring, åka båt, besöka grotta och äta mat, bada och njuta lite och åka hem. Vi åker en minibuss med ett gäng tyskar. 8 tyskar och två italienare. Tyskarna är i par och känner inte varandra sen innan. Tyska verkar dessutom vara majoritetsspråk i Khao sok pga den enorma mängd tyska turister. Varenda par/grupp vi mötte i byn talade tyska... anyways. Vår guide var dock thai. Och en väldigt karismatisk reseledartyp som gjorde hela upplevelsen nästan. Han berättade om vad vi skulle göra och se, och kanske se om vi hade tur, lärde oss lite thailändska och peppade oss för utflykten. Vi åkte buss en mil till hamnen ... read more
2015-03-14 16.09.19
2015-03-14 16.12.58
GOPR0107

Asia » Thailand » North-West Thailand March 14th 2015

Our first trip through the cave.... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok March 14th 2015

After five incredible weeks of wandering Thailand and Cambodia, we are back in China! We managed to plan a perfectly balanced trip that combined the best of everything from the exotic beaches of Thailand to the dusty marketplaces of Cambodia. And at the extreme of everything lies a city unlike any other: Bangkok. With about ten million people, Bangkok is a bustling enterprise of everything… and more. From fine hotels to decrepit slums, from noisy roads filled with cars, buses, scooters and tuk-tuks to pedestrian streets lined with endless vendors, the untamed Bangkok has something for everyone! We arrive in Bangkok and ride the local bus to our destination, the famous Koh San Road in the heart of the city. This is the place where one visits to disappear and anything goes. Up until this point ... read more
Cockroach Delight!
Koh San Road
Street Vendor

Asia » Thailand » South-West Thailand » Khao Sok NP March 14th 2015

Khao Sok är en liten by i djungeln. Vissa skulle kalla det en turistfälla. För det är det.. major turistfälla. Man är fast ute i djungeln mil från civilisationen, med endast det boende och den mat de erbjuder. Tur att det finns mycket av båda delarna. Utöver det är det otroligt charmigt med en liten turistby mitt ute i ingenstans. Vi gillar djungeln. Vägen hit var trots bråkigheten väldigt vacker. Naturen är något väldigt olikt något annat jag sett. Gigantiska berg med helt vertikala stup. Trots extremt branta bergsväggar är allt täckt i djungel. Trots allt trubbel var det värt att komma hit. I utkanten av området hittade vi en bungalow med utsikt över ån och djungeln på andra sidan, här fick vi bo. På andra sidan lekte ett gäng apor i träden. Vi satt på ... read more
2015-03-13 18.28.26
2015-03-13 18.35.59
2015-03-13 18.38.28

Asia » Thailand » North-West Thailand » Mae Hong Son March 12th 2015

Day 1 - Thursday 12th March. First full day in Cave Lodge. We arrived yesterday evening, unpacked and settled in. We booked onto a caving trip and ate a pad thai. Today we overslept, me in Jittra's room and Hollie in Mindy's room. I slept so well; it was surprisingly cool so I could curl up under my blanket. But Hollie couldn't sleep, hopefully the noisy Germans will be quiter tonight... After we got up we changed our minds about the caving trip so stayed at Cave Lodge all day. We washed up breakfast with Jittra and learnt some Thai. We then went to Soppong with Gai and learnt more Thai. He showed us around the market and took us on the scenic route home. We had lunch then walked down to the "swimming hole" and ... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Chanthaburi March 12th 2015

After an enjoyable first night in Chanthaburi, we woke up to hot sunny day. The guide book doesn't rate here as a top backpacker destination so no tourist spots are listed, never the less we did some research and found that there was a National park situated just outside of the town centre. We packed our ruck sack, and took a taxi to the park. The taxi's in Asia are fairly unconventional and it was more of a pick up truck we sat in the back of but it made for great viewing of the surrounding landscape on the way. As we approached the park you could start to see its beauty, an area with mountains and tree covered hills looked stunning in the sunshine. We arrived and paid the admission, as it was a Saturday ... read more
River in the park
Nature Trail
Waterfall

Asia » Thailand » South-West Thailand » Surat Thani March 12th 2015

Turisttrafiken i thailand är inte mycket att hurra för. Jag vet inte om de på något vridet sätt påstår att det är effektivt, men jag kan med säkerhet säga att det inte är så. Vi åker till Khao Sok, båten åker till hamnen Donsak, där lastas vi in i en buss, som tar oss till vad bäst skulle kunna beskrivas som "dit bussar åker för att dö" i staden Surat thani. På vägen dit stannar dock chauffören vid sidan av motorvägen, alltså i väggrenen, kliver ut och går till ett litet skjul där han hämtar upp ett par matlådor, går in i bussen igen och fortsätter köra. Lagom absurd händelse, men det är bara början. Anyways, vi är på bussbegravningsplatsen, och byter till en annan buss i sina sista dagar. Vi vet inte varför och ingen ... read more
2015-03-13 11.48.54
2015-03-13 11.49.14
2015-03-13 11.56.48

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai » San Kamphaeng March 11th 2015

Im Moment versucht Chiang Mai wirklich, mir den Abschied so schmerzfrei wie möglich zu gestalten. Wir haben 38-40°C, seit Tagen habe ich nur tropfenweise Wasser im Haus und seit Tagen verspricht mir meine Vermieterin, dass der Klempner einen Wassertank und eine Pumpe installiert. Selbiger allerdings scheint Sri Lankaner zu sein, denn bisher ist er nicht aufgetaucht. Seit heute Vormittag tröpfelt das Wasser nicht einmal mehr, sondern hat sich schlichtweg gänzlich verabschiedet. Ich starre vor Dreck, meine Haare kleben (was nach einer Rollerfahrt mit Helm nicht verwunderlich ist), und meine Eimer und sonstigen Wasser-Behältnisse für Notfälle sind alle aufgebraucht. Bisher gab es nach 8 Uhr abends, wenn alle geduscht haben und das Geschirr abgewaschen ist, wenigstens spärlich Wasser, aber heute - nix - nada - niente. Ich weiß, das ist Jammern auf hohem Niveau, noch kann ich ... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui March 11th 2015

Spontana beslut är det bästa. Lamai är bajs. Vi kom, vi gick runt, vi lämnade. Det fanns en strand och barer. Thats it. En bit ifrån kunde man prova på skytte, vilket kanske hade varit kul, men inte värt att stanna för det. Staden var för övrigt mest full av medelålders strandpotäter. Vi var där max 2 timmar. Vi bestämde oss för att helt planera om hela rutten och dra till Khao Sok och Ko Phi phi. För att vi kan. Tog en taxi tillbaka till hamnen för en svensk hundralapp, men hellre att veta vad man missar och vara glad än att inte veta. Hamnstaden var så mycket mysigare. Liten stad som i stort sett var tre gator bred. Den översta gatan var bilvägen, där fanns större affärer, nästa gata var gågatan med alla affärer, ... read more

Tot: 0.248s; Tpl: 0.009s; cc: 15; qc: 79; dbt: 0.1214s; 1; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.5mb