Dag 84-86

Asia » Thailand
November 9th 2011
Published: November 10th 2011

Dag 84Dag 84Dag 84

på vei til flyplassen i Spore
Dag 84
Tid for å komme seg hjem til Hua Hin, Thailand. VI hadde på forhånd hørt at det var kaos pga flommen, men synet av mange biler parkert langs veien og kjempetrafikk ut av byen overrasket oss.
På vei inn i taxien fra flyplassen hadde Siggy bedt sjåføren om å stoppe ved nærmeste butikk, 7-11 eller bensinstasjon for å kjøpe vann og litt mat. Vi hadde jo ikke spist siden Singapore. Vi kjørte forbi den ene og den andre stasjonen, kiosken og butikken. Etter en time i bilen kommanderte Karina taxisjåføren til å stoppe ved neste mulige. Det er nemlig sånn i Thailand, at du må spesifisere hva/hvor du vil. Har du sagt 7-11, ja da stoppes det ikke ved bensinstasjon osv. Endelig fant sjåføren et sted han ville stoppe. Men....da vi kom inn på besinstasjonen/butikken var det ingen varer. Ikke vann, nesten ikke brus, ikke potetgull, ingenting. Dvs, vi fikk med oss nuggets og pepsi max.
Etter å ha sittet i bil, en time mer enn vanlig, ankom vi Hua Hin og vi alle fikk følelsen av å komme hjem. Ganske deilig i grunnen.

Dag 85
Vi sto opp og ville i poolen, men ingen hadde vært og
Dag 84Dag 84Dag 84

Ikke mye å få kjøpt her, nei..
renset/ryddet/stelt hus, pool eller hage mens vi var borte, så det utgikk. Vi bestemte oss for å komme i klærne og kjøre Lukas og Rasmus til skolen. Tror gutta var litt spente, de hadde jo vært borte så lenge. Barn i Thailand er mildt sagt passive i lek, de er ikke som norske barn og ikke som våre barn. Vi lar gutta få lov å slå seg, bli skitne og nyte å være ute. Det gjelder ikke thai-barn. Dette har gjort at noen barn tydeligvis synes at våre barn er bøllete. På skolen har de fått kaniner og første spørsmål da vi ankom var: are Rasmus and Lukas going to kill the rabbits? Som dere sikkert forstår ble mor helt satt ut, og bestemte seg for å fortelle barna (og lærer) hvordan barn i Norge leker og at Lukas og Rasmus ikke er slemme barn. Da vi forlot barna, var vi veldig usikre på om de skulle fortsette på skole, om vi i det hele tatt skulle være i Hua Hin. Grusomt!! Etter noen timer hentet vi barna og ble mødt med blide fjes og barn som ville leke og klemme på gutta våre. Hurra! De andre barna hadde altså

hei mammaaaaaa
forstått hva som var blitt sagt. Vi inviterte da hele skolen til poolparty på lørdag!
Etter skolen dro ned til stranda og vår favorittsted, hos Richard. En lokal fyr som har en spot på stranda, med liggestoler og mat. Han er helt herlig. VI hadde tatt med sandslottbyggesettet, og gutta (med pappa) satte igang og grave. Men så er det jo sånn med barn, at interessen forsvinner når det må grunnarbeid til. Det endte med at Siggy sto alene og bygget, med alle gjestene til Richard som publikum. Slottet ble veldig flott og gutta kom etterhvert og hjalp til.

Dag 86
Lukas har vært litt tett i nesa, faktisk siden Spore. Han har fått to råkketenner. Han klagde på morgenen over vondt i magen, men ble enig med oss om at han skulle prøve å gå på skolen. Hvis det ble verre, måtte han be læreren om å ringe. Og det gjorde han, omtrent en time etter han ble levert. Karina snakket med ham og hørte at det kanskje ikke hastet veldig, og ble enig om å hente ham etter lunsj. Lukas fikk sin første leksjon i hvor kjedelig det er å være hjemme fra skolen når man er
Dag 84Dag 84Dag 84

Siggy på vei inn med all bagasjen
"syk". Da får man nemlig ikke lov å svømme, løpe rundt og leke vilt med broren sin.
Utover dagen dro Sigurd og Rasmus på en liten (lang) tur, mens Lukas og mamma var hjemme foran tven. Pappa og Rasmus kom hjem sent, etter å ha vært på markedet og kjøpt inn til kylling og cashewnøtter, en familie-livrett.

Ha det, Spore

Singapore fra lufta

Broene i Bangkok

...eller her...
Dag 84

Hvor er alt det godteriet dere lovte oss, da?
Dag 85

Endelig fikk pappa lov til å klippe Rasmus. Bare ikke så lenge...
Dag 85

Lukas skulle også stusses litt
Dag 85

på vei til beachen fra frisøren

Rasmus igang med sandslottbygging
Dag 85

....og resultatet av klippingen ses her...
Dag 85

Deilig å være på stranda

På tide å dra hjem

Tot: 0.072s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0414s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb