Regn,regn,regn in the land of silk


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand
May 3rd 2008
Published: June 1st 2008
Edit Blog Post

Da er Thailand besøkt igjen for ente gang..

Siden jeg har et par butikker i Norge jeg importerer bl.a sølvsmykker fra Thailand til,fant jeg ut å ”slå 2 fluer i 17 smekk” på vei mot Norge,så da ble det en tur innom Thailand IGJEN!!

Siden jeg har vært i thailand "tusen"ganger før, og sett og opplevd d meste, bestemte jeg meg for å denne gangen campe på Similan island nationalpark. (topp 10 av øyer i verden!)i tillegg blir d seff innkjøp i bangkok..

Kom til Bangkok’s nye digg flyplass niiitidlig på morgenen fra Dubai,sliten & kjei shoppa jeg rundt etter billig flybillett videre til Phuket,som da er port off til Similan Is..Alt var seff fullt,å neste ledige var om ca 10 timer,uaktuelt!! Derfor unna jeg meg jaggu business class gitt..,litt digg å sitte på hærlige seter i 2 etg på jumbojet’n,ja å med super service,mat osv,for ikke å glømme: foran alle i køen..ha ha,konge!!..

Etter å ha stæsja backpacken på hotelrommet i slitne & masete Patong,Phuket, stakk jeg innom første reisebyrået jeg fant for å bestille båtbillett til Similan Is.NP..,men det skulle selvfølgelig ikke være mulig da hurricane-season gjør at båtene ikke går dit i denne perioden..faaaaan!!
Koh Phi PhiKoh Phi PhiKoh Phi Phi

Longtail boats

Vridde det negative om til det positive, da en av mine hobbyer er klatring,og har klatret før i Koh Phi Phi,som er et av naboøyene til Phuket som da ble det perfekte alternativ til Similan Is..

Var i Koh Phi Phi i ca 1 uke med konstant regn hver dag (med unntak av 1 time i ny & ne på morgenen),å til tider storm som gjorde at jeg ble mer eller mindre sittende på guesthouset,cafe & pub, i stedet for det jeg var der for, klatring,snorkling & evt dykking..Lei dårlig vær så tok tilslutt båten tilbake til Phuket i liten storm,LITT store bølger,folk spydde & tok på seg redningsvest overalt rundt meg,jeg sovna og våkna når framme..,ha ha..
Videre fra Phuket gikk turen til Bangkok for en ukes tid med innkjøp av sølvsmykker til butikka mine..

Så nå er jeg da altså innom Norge en liten tur før ferden går videre ’overland’ hele veien til Beijing,Kina via den transibirske jernbanen..

Følg med for videre opplevelser!!



Additional photos below
Photos: 13, Displayed: 13


Advertisement

ThaiboxingThaiboxing
Thaiboxing

"Beat-up your friend and get a free bucket"..ha ha
Maya beachMaya beach
Maya beach

Filmen 'The beach' ble filmet her..,naboøya til Koh Phi Phi
Andaman seaAndaman sea
Andaman sea

artige øyer i Andaman sea..
Business classBusiness class
Business class

Unne se litt i hverdagen væ..: Business class i andre etg på Jumbojet'n..
PhuketPhuket
Phuket

Slitne & masete Patong beach
PhuketPhuket
Phuket

Arti fiskerestaurant
PhuketPhuket
Phuket

Noen av de supermange små pøbber i masete Patong..
BangkokBangkok
Bangkok

Kao San Rd, mylder av backpackere,selgere & annet rask 24Seven..
BangkokBangkok
Bangkok

Et av de mange pop-up småbarer som er på gata i Kao San Rd..


Tot: 0.467s; Tpl: 0.017s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0243s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb