De laatste dagen in Kanachaburi

Thailand's flag
Asia » Thailand » Western Thailand
September 14th 2012
Published: September 14th 2012

We besloten de laatse dagen in Kanchanaburi, niet veel meer te doen, en vooral te relaxen. We deden wel nog een lange rit met de brommer rondom de stad waarbij we Chinese graven zagen (speciaal om dat te zien). De graven bestaan uit honderden kleine mozaĆÆksteentjes waar zowel de zee als de hemel staat op afgebeeld. Ieder graf heeft ongeveer hetzelfde maar de ene heeft 'Koi' vissen en de andere heeft dan weer natuurtaferelen. We begrijpen geen Chinees dus k'heb geen idee waarover het gaat maar we vonden het mooi.

Onze laatste dag in Kanchanaburi besloten we een kookcursus te volgen in het Vegetarisch restaurant waar we al 10 dagen gaan eten. Super was het! Welja, ik volgde de cursus, Jan nam foto's en at alles op....

Pikante rode curry, bananenbloemensalade (zullen we nooit vinden in Belgiƫ helaas), en Vietnamese rijstnoedelrolletjes, sticky rijst met mango (dessert). We moesten zelfs nog es een 2e keer terugkomen vandaag om de sticky rijst te maken en op te eten. Amai het was bijzonder leuk, grappig en relaxerend. Ideaal dat je alles in 1 wokpan kan klaarmaken. Er vroegen zelfs 2 Amerikanen om pannenkoeken te maken. On, de vrouw vroeg aan mij 'kan je helpen?' Dus ik maakte vandaag mijn eerste pannenkoek ooit in een wokpan!

K'denk dat ik het nog zo zal doen :-)

Morgen vertrekken we terug naar Bangkok met de ochtendtrein. In Bangkok doen we nog es het musem van moderne kunst (Jan krijgt er maar niet genoeg van) en tjool ik nog es met plezier de winkels af :-)

Tot: 0.479s; Tpl: 0.016s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0163s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb