Blogs from South-West Thailand, Thailand, Asia - page 11

Asia » Thailand » South-West Thailand » Krabi March 3rd 2015

My journey begins in 7 days and I am now tying lose ends together. Called my banks and found out cheapest ATM rates,...there aren't any! Chase charges 3% of any transaction and $5 cash out of the ATM machine and so does Wells Fargo. I believe I will carry money this time when I leave, which is not a normal practice for me! I always use the ATM's and never paid much attention to rates. Trying to go cheap this time so I can do more and travel more on the money I am putting aside for travel. Anyway, I found out Discover doesn't charge anything on International purchases but it is not accepted everywhere. So for a backup, my USAA master card only charges 1% on purchases. I also checked with my phone company, SPRINT. ... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Tao March 3rd 2015

Ko Tao has been good to us. Det är intressant att se olika öars teman. Tao är ön där man dyker, solar och badar, sen tar en avkopplande kväll på en restaurang eller bar på stranden, och en massage då och då. En väldigt bra balans av aktivitet och relax. Det är så vi spenderat vår tid här. Minus massagen då. Sista dagen promenerade vi till södra delen av ön för att snorkla. Det var en ordentligt slingrig väg med många upp och nerförsbackar i 35 grader och sol. Svettigt värre. Dricker mycket vatten med resorb. Det tar oss ca en timme att gå hela vägen, men till slut kommer vi fram till Shark bay. Det är en lång strand med långgrunt vatten med korallrev. Perfekt för snorkling. (se bilder) Här tog jag med kameran, så ... read more
2015-02-28 21.44.01
2015-02-28 21.49.29 (1)
2015-03-03 19.49.18

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Tao March 2nd 2015

Idag var det klart! Lite sorgligt att det är över, men jag kan nu kalla mig en Open water diver! Dykning dag 3 Jag klev upp 5:30 imorse, lagom trött och sliten. Solen går upp vid halv 7 ungefär, så det vart ordentligt tidigt. Tar en stadig frukost för 25 kr och möter de andra. Vi går igenom det som ska göras under dagen och beger oss ut. Denna gång ska vi längre ut för att dyka på en stenpelare 50 minuter ut i havet. Här blir det inga andra övningar, utan vi dyker för att dyka. Så kallad fun diving. Sikten är klar, vi dyker ner och ser långt framför oss. Jättestora koraller i flera platåer och ännu fler fiskar än tidigare. Vi ser riktigt stora Groupers och regnbågsfärgade parrot fish. Vår instruktör Molly pekar ... read more
GOPR0058
2015-03-03 10.05.17

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Tao February 28th 2015

Här är det, det där man ser på alla bilder när man googlar Thailand. Ett riktigt semesterparadis med sol och bad. Temperaturen är över 30 grader, strand och palmer och hav så långt man kan se. Synd att jag inte är den typen som gillar att ligga och jäsa på stranden. Eller tur kanske... Vi checkar in på Big Blue Diving och erbjuds att börja vår dykkurs redan på eftermiddagen. Sweet! Rummet är lite bättre än förväntat, med ac, fläkt, stort badrum mm. Till och med en stor garderob med hela två galgar på klädstången. Utanför en liten balkong med utsikt över en byggarbetsplats, men man kan inte begära för mycket =) Ko Tao är som en gigantisk nöjespark. Det är till fullo en semesterort, och det märks. Byn är uppbyggd av restauranger, barer, massageställen, hotell ... read more
11031644_10152673648023531_8651503146617936342_n
10410877_10152675700293531_1224762700452751888_n
10410776_10152675704703531_5480998732858460463_vn

Asia » Thailand » South-West Thailand » Chumphon February 27th 2015

Allt är krångligt, och samtidigt väldigt lätt i Thailand. Som turist är det som ett dagis, alla vet att man har pengar, och man blir omhändertagen av 20 thailändare vart man än går. Taxi? Bara att gå till sidan av vägen och ställa dig. 10 sekunder senare stannar en taxi, chauffören frågar vart man ska och man gör upp om kostnaden i förväg. Det tar ett flertal försök med besvikna taxichaufförer innan man hittar en som inte tar 5 ggr ordinarie taxameterkostnaden. Vårt mål för dagen är Koh tao. En ö som är främst inriktad på dykning. Vi tar nattåget till en by som heter Chumphon. Svensk som man är dyker man upp 30 min innan tåget avgår, sätter sig på tåget och väntar 1.5 timmar innan det börjar rulla. Det är så saker sker i ... read more
2015-02-27 09.53.09
2015-02-27 10.59.40

Asia » Thailand » South-West Thailand February 23rd 2015

Well, last time I left off was at Koh Roi and now I am writing most of this back at Phi Phi Don again. Koh Roi is a beautiful little island, with a large enclosed hong and mostly spared the tourist traffic. In the morning we went to northern of the two beaches and the arch way entrance came into view. We waded through the gap in the rock, ducking our heads, and lifting them up to take in the view of the vertical walls of the hong surrounding us. Its mostly taken up my mangroves with a sandy creek skirting one edge. We left the hong to find two tourist long tail boats arriving so we went to hang out at the other beach. From here we travelled over to another chain of attractive islands ... read more
Alex flying his kite
visiting the "Gypsy Village"
James Bond Island

Asia » Thailand » South-West Thailand » Phuket February 22nd 2015

There's no escaping, I'm just a city boy. Over the past few years of my travels I've come to realise that there's only so many consecutive days of quiet nights that I can stomach before starting to get antsy for some bright lights stimuli. And so after a week of so visiting Phuket Town and the quieter beaches of Kata and Karon, I found myself hoofing it back to Patong. There's just something re-assuring about having a nearby air-conditioned mall and iced latte and ATMs on demand (thank heavens for Jungceylon). And of course in Patong, with Bang La Walking Street, the nights are never boring. Several nights, I found myself making my way to Illuzion, a seemingly new club (free entrance!) that appears to be attracting the wannabe-sophisticates these days, reliving Koh Phangan Full Moon ... read more
Illuzion Club
Dinner & Football @ Expat Hotel
Patong Stretching Cat

Asia » Thailand » South-West Thailand » Phuket February 22nd 2015

I have an early morning flight to catch before the shared minibuses start running from Patong to the airport, but I refused to charter a private taxi from the Phuket mafia which would have cost nearly as much as the flight itself. So my solution was to spend the night somewhere close to the airport, so that I could just hoof it there the next morning. Conveniently, the quiet beach of Nai Yang served this purpose, though I hadn't counted on the ongoing high season unexpectedly jacking up accommodation rates for my single night's stay (THB1000!). I definitely busted the budget on housing on this one, and the savings I earned from stiffing the Phuket taxi mafia and going public instead almost entirely evaporated with the extra I paid compared to an additional night back in ... read more
Sunset @ Nai Yang Beach
Dinner @ Nai Yang Beach
Patong-Nai Yang

Asia » Thailand » South-West Thailand » Phuket February 22nd 2015

Phuket-Bangkok En hurtig morgenmad, pakke helt færdig og så afsted med transfer til Phukets lufthavn. Inden man overhovedet kan komme ind i lufthavnen bliver ens bagage scannet, så det tog selvfølgelig lidt tid. Derefter gik jeg over og tjekkede ind. Jeg var lidt nervøs for at jeg ville miste min taske, da jeg skulle skifte til et andet flyselskab i Bangkok, så jeg vinkede pænt farvel til min taske og krydsede fingre for at jeg ville se den igen. Jeg er sgu kommet til at holde af den fantastisk taske, min eneste rejsepartner der er med mig hele vejen :p. Nu skulle jeg bare igennem endnu et sikkerhedstjek og så ellers bare vente på, at jeg kunne boarde det første fly i dag. Fik tiden til at gå med at forbinde telefonen til internettet, så jeg ... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand » Phuket February 16th 2015

Moving on from the cultural centre of the island back towards the Andaman beaches, I checked out the next two most-developed ones after Patong, namely Karon and Kata, just a few kilometres south of their hedonistic cousin. Definitely not quite the remote, remote beaches that I somehow made my way to in the Visayas in Central Philippines, but Karon and Kata still rank very highly in terms of quality. The very wide beaches are reminiscent of Kuta in Bali, and the sand so fine and clean that it does indeed actually "squeak when you walk on it" as claimed in the Wikitravel entry. Karon and Kata are lower-key than Patong, and away from the full blast of the package Chinese tourists. They're not quiet beaches by any stretch of the imagination, but do allow some kind ... read more
Kata Beach
Wat Chalong
Quiet streets of Karon

Tot: 0.112s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 64; dbt: 0.0279s; 1; m:jupiter w:www (104.131.28.133); sld: 1; ; mem: 1.6mb