Cross Country

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand
March 28th 2015
Published: April 11th 2015

Vi gillar spontana beslut. I Bangkok finns en gigantisk helgmarknad som heter Jatujak. Vi inser att enda sättet för oss att se marknaden är att åka till Bangkok tidigare. Vi bokar en resa dit. Färja tillbaka till fastlandet och sen 11 timmars bussresa. Som tur är går bussen på natten, men verkligen inget att leka med. Vi laddar upp med thailänska godsaker och snacks och vatten. Färjan tar oss tillbaka till samma terminal som innan, och vi hoppar in i en stor buss. Lagom bekväm sak dock, där man kan fälla tillbaka sätet ordentligt. Tyvärr tar det bara max en timme innan vi måste byta buss. Denna buss är lite i samma stil, men toalettdörren går inte att stänga, och det luktar piss i hela bussen. Det blir ingen kul resa. Klockan är natt sen länge och vi tappar hoppet om att vi ska få den där utlovade matpausen, men till slut stannar bussen kl 1 på natten vid en restaurang, där vi kan äta och sträcka på benen. 1 portion mat och en halv ananas senare känner jag mig redo för att tackla resten av resan. Det gick... men det var inte lätt... Vi är framme i Bangkok kl 6 på morgonen.

Tot: 0.224s; Tpl: 0.008s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.046s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb