Deep Blue

Asia » Thailand » South-West Thailand
November 7th 2008
Published: November 14th 2008

Dag allemaal, De race naar het einde van onze reistijd is volop aan de gang, maar we willen jullie een verslagje van onze laatste etappe doorheen Thailand zeker niet onthouden. Om na te gaan of we die fantastische whaleshark-duik op Koh Tao nu gedroomd hadden of niet besloten we meteen na onze terugkomst in Bangkok op de bus te stappen en weer af te zakken naar Koh Tao. Het weer was deze keer st... Read Full Entry

Photos are below

Clarks AnemonefishClarks Anemonefish
Clarks Anemonefish

Anemoonvisjes zijn 'nesting fish': Het vrouwtje zwemt zigzag boven het nest en dropt haar eitjes (100 - 1000), die onmiddelijk bevrucht worden door het achtervolgende mannetje. Het mannetje beschermt de bevruchte eitjes tot ze uitkomen.
False Clown AnemonefishFalse Clown Anemonefish
False Clown Anemonefish

Anemoonvisjes worden allemaal als mannetjes geboren. Het dominante vrouwtje van de familie scheidt stoffen af die de mannetjes verhindert van sexe te veranderen. Pas als het vrouwtje sterft zal slechts één mannetje zich omvormen tot een vrouwtje.
Green Sea TurtleGreen Sea Turtle
Green Sea Turtle

Eén van de vele diersoorten die het tot de CITES lijst van 'endangered species' heeft geschopt
Tafelkoraal met BulseyesTafelkoraal met Bulseyes
Tafelkoraal met Bulseyes

Bulseyes zijn nachtvissen die zich overdag in of onder het koraal verschuilen
Schooling Lunar FusiliersSchooling Lunar Fusiliers
Schooling Lunar Fusiliers

Planktonetende vissen die je meestal in grote scholen aan de buitenzijde van het rif tegenkomt
Divemap van Richelieu Rock, Similan NPDivemap van Richelieu Rock, Similan NP
Divemap van Richelieu Rock, Similan NP

De naam is gegeven door Jacques Cousteau, wie bij het zien van de massa's purpere anemonen moest denken aan de cape van kardinaal Richelieu (1585-1642)
Richelieu RockRichelieu Rock
Richelieu Rock

De anemonen waaraan Richelieu zijn naam te danken heeft.
Schooling Blue Lined SnappersSchooling Blue Lined Snappers
Schooling Blue Lined Snappers

Vissen zwemmen vaak in scholen omdat het voor predatoren op deze manier veel moeilijker is er één uit te kiezen om aan te vallen
Oriental SweetlipsOriental Sweetlips
Oriental Sweetlips

De familie der sweetlips danken hun naam aan hun dikke lippen
Een sprong in 't zoeteEen sprong in 't zoete
Een sprong in 't zoete

Een duik in het zoete water van Khao Sok NP, een artificieel meer temidden van primair regenwoud
Khao Sok NPKhao Sok NP
Khao Sok NP

Vogens een lokale legende huizen er geesten van knappe mannen in het water
Op safari in Khao Sok NPOp safari in Khao Sok NP
Op safari in Khao Sok NP

Na een nacht- en een ochtendsafari hadden we de volgende (stukjes van) dieren gezien: vijf apen, een dode karper, twee uilen, een zwijn, enkele visarenden, een hagedis en één paar oranje oplichtende ogen (eigenaar onbekend)
Anne ziet het lichtAnne ziet het licht
Anne ziet het licht

Opgelucht komen we aan na een helse grottentocht in het Khao Sok NP

15th November 2008

Dank je wel...
Dank je wel dat we met jullie een beetje mochten meereizen...,dat je die vele prachtige momenten met ons wilden delen...,dat je nooit vergat dat er velen reikhalzend naar jullie blog uitkeken...,dat we van die vele prachtige foto's mochten genieten...,en tenslotte dank voor het prachtige, meeslepende, realistische en soms emotionele reisverhaal... Nonkel Jos
18th November 2008

Welkom thuis
Hoi Yves en Anne, We hebben jullie hele reis met veel plezier gevolgd. Indrukwekkend!! Adembenemend. Welkom thuis, al lijkt het wel dat jullie eigenlijk over heel Azië je thuis zijn gaan voelen. Als de tijd er voor jullie is, spreken we graag af!! Tot gauw, tot binnenkort. We zijn benieuwd!! Fred en Lilian.
26th November 2008

Jullie fotos en verhalen zijn mooier dan de beste documentaire! Maak er maar een mooi boek over! Via jullie heb ik ook wat meekunnen genieten van onze prachtige planeet! Welkom back in het grijze België.

Tot: 0.242s; Tpl: 0.01s; cc: 27; qc: 100; dbt: 0.1092s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb