dag 31 & 32: Phuket

Asia » Thailand » South-West Thailand » Phuket
November 8th 2019
Published: November 8th 2019

Dag 31: Old town Phuket

vanochtend nemen we na het ontbijt de longtailboat naar de pier en konden we (een uur voor vertrek) al op de ferry.

ongeveer een kwartier voor vertrek begon het enorm hard te regenen. GIETEN! Iedereen die binnenkwam was doorweekt.

Bij het vertrek hield het niet op. er was enorm veel wind en de boot schommelde op het water. Bij het verlaten van de pier zag ik een andere boot opeens heel dicht komen. Te dicht. Niet veel later botste de andere boot tegen ons (of wij tegen hen). Het was gelukkig niet in volle snelheid en er was geen schade.

Toen we bijna de baai uit waren zagen we wel wat activiteit op een boot naast ons. We naderden (deze keer gecontroleerd) de boot en we zagen mensen overstappen naar ons met koffers.

uiteraard zaten er weer een tiental domme toeristen op een verkeerde boot. Deze kwamen dus doorweekt binnen samen met hun kletsnatte koffers.

Ook wel een beetje grappig 😊

We hadden dus wel wat vertraging en het nodige avontuur al gehad. bijna de hele weg lang (twee uur en een half) hadden we veel regen en wind met hier en daar een donderslag.

Aangekomen in Phuket ging het weer wat vlotter. We hadden redelijk snel onze koffers en onze chauffeur gevonden. Hij reed ons het eiland door (ons hotel lag aan de andere kant van Phuket) en we kwamen aan in het indrukwekkendste hotel van de Pa Tong-kust (hehe). We werden er opgewacht door een FOX-medewerkster die ons heel de uitleg gaf. De lobby alleen al van het hotel was prachtig en we konden na het inchecken meteen naar onze kamer.

Ongetwijfeld de mooiste kamer waar we tot hiertoe gezeten hebben. Ze bestaat uit 3 kamers: badkamer, slaapkamer en living/keuken. Met een gigantisch raam met zicht op heel de baai. onze monden vielen open bij het binnenkomen. Ook hier was ons bed versierd. We installeerden ons even op de kamer en genoten van het zicht.

Kort daarna vertrokken we richting de baai om een taxi te zoeken naar Old Town Phuket (aan de andere kant van het eiland). We kenden de gangbare prijs en dan zie je pas hoe taxichauffeurs proberen om er toch maar wat extra munt uit te slaan. 😊 Maar niet met ons. We hadden al ontdekt dat als je het niet eens was over een prijs, gewoon kon wegwandelen en dan kreeg je toch bijna altijd wat je zelf wilde geven. (aangezien we niet echt goede onderhandelaars zijn, was dit een dankbaar plan B)

Aangekomen, wandelden we eerst naar Rang Hill, waar je een mooi uitzicht over Phuket hebt. We dronken er iets en wandelden weer naar beneden om nu echt de stad in te trekken.

in de eerste straat waren er enorm veel kleurrijke huisjes en aan het einde ervan was er een prachtige tempel. De school was net gedaan en blijkbaar staan er dan allemaal kraampjes aan de schoolpoort die kleine snacks en drankjes verkopen aan kleine prijzen. We namen hier elk 2 saté's en gingen verder op pad richting Vanich Road. Een overdekte straat met vele souvenirwinkeltjes tussen de 2 hoofdstraten. Zeer gezellig.

In de straat 'Soi Romanee' (die vroeger de hoerenbuurt was) waren alle bordelen omgetoverd naar unieke, speciale winkeltjes of koffiecorners. Ik had gelezen dat 'Torry's' een artisanaal en uniek ijswinkeltje was. Daar gingen we dan ook binnen voor een vieruurtje. We bestelden alletwee een banana split, maar ik nam enkele andere smaken. Ze hebben daar namelijk allemaal smaken die je nergens anders vindt. Ze maken hun ijs daar volledig zelf en dat kon je proeven. Hemels! HEt zit hem daar echt in de details. Ijsjes zijn daar echt kunstwerken en de banaan was gekarameliseerd. De thee kreeg je daar in een mooie metalen pot en er zat een zandloper bij om te laten weten wanneer de thee goed was om uit te schenken. Een onvergetelijke ervaring!

Ondertussen werd het valavond en stilaan dus donker. We wandelden nog wat door de hoofdstraten richting de gigantische groenten en fruitmarkt. Helaas was die (uiteraard) al gesloten, maar aan de overkant was er toch nog een uitloper van. De in Thailand bekende Durian (fruit) lag er met kilo's. En het is ongelooflijk hoe groot zo een stuk fruit is!

Dan richting een chique restaurant. The Blue Elephant. We kenden hier de prijzen niet, maar besloten toch eens te gaan kijken. Het restaurant zelf is een omgebouwd overheidsgebouw met invloeden van Feng Shui aan toegevoegd. Het was enorm knap en de ontvangst was de moeite, maar de prijzen helaas ook. We dronken er een smoothie en vertrokken. We hadden toch ook nog niet zoveel honger, want het ijsje vulde best goed! Bij het buitengaan kreeg Karen nog een prachtige orchideetak van het personeel.

Dan op zoek naar een taxi. Er waren er duidelijk een stuk minder dan anders nu de zon gezakt was. na een dik kwartier wandelen vonden we iemand. die wou ons uiteraard ook weer meer doen betalen, maar we pasten onze techniek weer toe en voor een eerlijke prijs reed hij ons naar Pa Tong Beach. Hij was er duidelijk niet blij mee, want hij was enorm nors heel de tijd. Zijn zoon reed ook mee, die moest namelijk ook zoeken naar toeristen om een taxi aan te praten. Van GSM-en achter het stuur, tot ons niet eens meer aan te kijken sinds we de auto instapten. Een goede opvoeding ging dat kind niet krijgen. Jammer.

Maar we waren waar we moesten zijn. De uitgangsbuurt van Phuket. We bezochten het winkelcentrum en wandelden door de avondmarkt, waar je elk kraam wordt aangesproken en voor je neus gesprongen om maar iets te verkopen. Uiteindelijk aten we iets en gingen we door de bekendste feeststraat terug richting hotel. Die straat is ongelooflijk. in café's zie je dames op de toog staan aan een paal te dansen, overal krijg je reclame voor 'fucking shows' en 'pingpongshows' onder je neus gedrukt en dames proberen je in bars te lokken met kortingen en happy hour. De moeite om eens gezien te hebben (de straat, niet de shows (denk ik)), maar niet echt ons ding.

We wandelden langs het strand terug richting hotel en toen we daar aankwamen, stond er weer een taartje klaar op onze tafel met een brief bij. Fijn toekomen in het hotel is dat.

En oh ja, we wandelen natuurlijk niet naar onze kamer, maar we worden gebracht door een wagentje (het is namelijk nogal steil berg op).

Het was een drukke, maar heel fijne dag vandaag!

Morgen nemen we platte rust. Het is dan onze allerlaatste dag op reis.

Dag 32: Hotel en zwembad

vanochtend konden we eindelijk nog eens uitslapen. Tegen 9u30 wandelden we naar het ontbijt. Er waren 2 plekken om te ontbijten en toen we bij de eerste aankwamen, zat daar niemand. De vrouw daar zei dat er een tweede ontbijtplek was met meer keuze. Dat moest ze ons natuurlijk geen 2 keer zeggen! 😊

Toen we beneden aankwamen, geloofden we onze ogen niet. Ik had nog nooit zo een gigantisch buffet gezien! Er was zoveel keuze! spijtig dat we hier maar 1 keer van kunnen genieten. We konden ons ook nog zelfs aan een tafeltje aan de zee zetten. Toen we beiden terugkwamen, stond er een handtas van YSL op onze tafel (we hadden een tafel van 4) en niet veel later toen ik zat, kwam een kleine geblokte Rus zijn eten op onze tafel zette en zei doodleuk goeiemorgen. Degoutant. Madam moest en zou een plek aan het water hebben en ze dachten ons weg te jagen. Gelukkig kwam er niet veel later een ander plekje vrij en gingen ze daar zitten. Ik heb Russen nu wel genomineerd voor mijn top 5 'irritantste nationaliteiten op vakantie'-lijst. 😊 Al bij al konden we echt genieten van ons laatste echte ontbijt van onze huwelijksreis. Morgen krijgen we een ontbijtbox mee, maar dat zal maar eenvoudig zijn vermoed ik.

Na het ontbijt zetten we ons aan het zwembad in een dubbel hemelbedstrandstoel en hebben bijna de rest van de dag gezwommen. Toen het begon te regenen, bleven we nog even zitten (en lekker in de regen het zwembad in) en ietsje later terug naar de kamer om daar in te pakken en te genieten van onze taart. We Skypeten nog even met het thuisfront en daarna gingen we naar ons laatste avondmaal. Ook dit mocht met de nodige luxe zijn, dus gingen we naar het beste Italiaans restaurant van de stad (in ons eigen hotel). We kregen een tafeltje vlak aan de zee (we zaten op een kleine 3 meter van de branding) en werden daar weer in de watten gelegd. Ze kwamen nog net het eten niet in onze mond steken 😊 Het was echt genieten.

Toen we onze laatste happen binnen speelde, begon het net weer te regenen. Niet erg, we gingen toch net naar de kamer vertrekken. We namen weer zo een elektrische wagen en werden voor de deur gedropt. Karen pakte al in wat ze nog kon inpakken en ik schrijf de allerlaatste blog. 😊

Morgen vertrekken we om 5u40 naar de luchthaven en beginnen we aan onze lange reis naar ons Belgiëlandje. Op reis gaan is leuk, maar thuiskomen is minstens even plezant 😊

Het was een fantastische reis! Voor een huwelijksreis kan dit tellen. 3 landen, 15 hotels en 8 vluchten. Allemaal vastgelegd in een 4500-tal foto's en filmpjes en voor het leven in onze herinneringen.

We hebben prachtige dingen gezien en meegemaakt, zijn ondergedompeld in verschillende facetten van de Aziatische cultuur en hadden de tijd van ons leven.

Ik ben heel blij dat ik deze reis heb mogen doen met mijn kersverse vrouw en ik hoop dat Karen hetzelfde gevoel heeft (maar ik denk het wel). 😊

Bedankt om de blogs te volgen en binnenkort hoor je alle verhalen LIVE via ons! Hopelijk hebben jullie er ook wat van kunnen meegenieten!

Groetjes van Karen en mij en tot zeer snel!!

Over and out!

Rick.

9th November 2019

ja mannekes het zit erop we hebben ons hééééééééééééél goed geamuzeerd met den blog als ge ons weg zet in Azie lopen we ni verloren(met een zakske zout pakken!)we hebben alle dagen genoten.Veilige reis terug (en jump in the normel live!) tot ziens in de polder grtjs

Tot: 0.272s; Tpl: 0.014s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0731s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb