Ikke lett å få med seg hvor hotellene er plassert!

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Krabi
February 16th 2013
Published: February 16th 2013

fortsettelse av dagens opplevelser..

Etter alt tullet med flyseskap som hadde byttet flyplass (november 2012) kom vi oss videre med Thai Air til Krabi. Her hadde vi bestilt rom på Islande Eco Resort. Hadde sjekket beliggenheten på kartet og vi hadde en viss formening om hvor dette var.,, trudde vi!!
For være på den sikre side ringte vi hotellet og ba dem hente oss på flyplassen..

Vi kom oss av flyet, plukket opp bagasjen og fant sjåføren med Mr. Marit Schidger på et skilt. Vi satte oss inn i en deilg van, lente oss tilbake og skulle nyte kjøreturen på 40 minutter som var oppgitt det skulle ta frem til hotellet.
Etter 10 minuter stopper bilen og sjåføren forteller oss at vi må bytte til en Longtail båt som ligger ved havna. Vi gjør som vi får beskjed om! Ombord møter vi en annen "sjåfør" som kan fortelle oss at vi skal på en liten båttur og deretter i tuk-tuk i 20 minutter.
Hmmm.. merkelige greier! Etter båtturen regner vi med at vi skal opp i en bil tuk-tuk.. men neida den er av typen moped med kasse bak. Vi slenger oss bakpå og ferden fortsetter innover øya i rolig tempo. Vi skjønner etterhvert ay øya er uten bilvei og moped er eneste måten å komme seg frem på. Etter 20 minutter kom vi frem til resorten og her ble vi møtt at en hyggelig dame. Resorten er meget spesiel men veldig koselig. Skal skrive litt mere om det i morgen.. begynner å bli trøtt!
Hadde vi ikke bestilt transport fra hotellet hadde vi nok virret rundt i Krabi ennå!

Men bare for å fortelle hvor kaotisk ting noen ganger er kan jeg komme med et eksempel. Etter flyplass misforståelsen i dag gikk vi for å kjøpe billetter av Thai Air. Etter at disse var kjøpt tuslet vi bortover med baggasjen på tralla og ble enige om at vi måtte ringe hotellet. Michael mener vi kan gjøre det rett etter at vi har kommet gjennom sikkerhetskontrollen. Jeg sier da at vi kanskje må sjekke inn først. Michael svarer da "det har vi da gjort" og jeg svarer da at "det har vi da ikke". Joda sier Michael her er papirene og vifter med billetten vi akkurat har kjøpt. Jeg må da fortelle han at det er litt merkelig at han har sjekket inn da han faktisk fortsatt triller rundt på bagasjen vår og at papirene han har i hånden er billetter og ikke boardingpass.. he-he!

Sånne opplevelser setter bare en ekstra piff på feiren!

Men nå er det natta her zzzzzz (Michael sover allerede).

Tot: 0.051s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 22; dbt: 0.0367s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb