Ko Tao

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Tao
February 12th 2015
Published: February 20th 2015

Laaaang rejse

Vi tog afsted fra Ko Samui omkring kl.11.00. Det ville ca. tage en halv time til 45 minutter at kører til havnen. Da vi ankom til havnen får vi af vide at færgen er forsinket, så vi ender med at sidde på havnen i rimelig lang tid. Da vi allerede havde sejlet en del af vejen, tænkte jeg at det da ikke kunne tage så lang tid at sejle til Ko Tao. Jeg tog fejl. Færgen forlod Ko Samui’s havn omkring kl. 13.15. Da klokken var 17.00 var vi fremme ved hotellet på Ko Samui og det var ca. en 15-20 minutters køretur. Det havde været en lang dag! Vi havde alle forventet at vi ville være fremme senest omkring kl. 15.00, hvilket vi på ingen måde var. Vi tjekkede ind og fik kastet vores tasker af på værelset.

Lækkert værelse og god mad

Det var et virkelig lækkert værelse! Det havde helt klart også kostet derefter. Michael havde spurgt Ken hvor meget det havde kostet dem at booke værelserne her, hvilket var omkring 100 USD. Vi fik da også noget for pengene. Det var nogle skønne senge og et fantastisk badeværelse! Det var placeret skønt, med stranden fem minutter væk fra vores værelse og en lækker pool.

Om aftenen spiste vi aftensmad på hotellet. De har en virkelig lækker restaurant. Vi fik happy hour priser på bbq, hvis man havde lyst til det. Jeg var ikke lige i bbq humør, så jeg bestilte en portion Massaman Karry. Det var virkelig lækkert!!

En lille bytur, Ildshow og lidt leg med ilden

Efter aftensmaden gik vi hen til den lille bydel der lå lige ved siden af, for at shoppe lidt og se lidt mere af området. Der var mange hyggelige små butikker og boder. Da nogle af tøserne, der ikke havde været med i Chiang Mai, så at de havde et ladyboy show ville de meget gerne se det. Vi aftalte at vi ville gå derover når det startede. Inden det startede gik vi ned til en strandbar, for at få lidt at drikke og se om der skete noget spændende dernede.

Der skete en hel del dernede! Der var rigtig mange mennesker og de var i gang med et ildshow! Det var helt fantastisk! De var så dygtige og det var ti gange bedre end det vi havde set på Ko Samui. Kort tid efter at vi var ankommet er der en der pænt prikker mig på skulderen og spørg om jeg kommer der ofte på engelsk med skotsk accent. Jeg blev så glad for at se Minto der! Jeg havde ikke rejste med hende og Lauren, da der var sket en fejl, men jeg havde mødt dem kort i Vietnam og de er begge fantastiske mennesker! Minto er så genial og hun har en virkelig tyk skotsk accent, som jeg indrømmer jeg først tog for en australsk accent. Der er så mange forskellige, det er sgu svært at holde styr på dem alle sammen! :p
Vi havde skrevet sammen tidligere den dag, da jeg havde set på facebook at de var på Ko Tao og de havde lige snakket om, at de ville gå over til en bar, for at få wifi så de kunne skrive hvor de var henne. Det var virkelig random, men jeg har oplevet en del random ting på den her tur allerede, så det kom egentlig ikke bag på mig.

Da det var ved at være tid til ladyboy showet var vi seks der gik derhen for at se det. Tre af os havde allerede set et ladyboy show i Chiang Mai så vi havde muligvis lidt for høje forventninger. Det var ikke lige så godt som det i Chiang Mai, desværre. De havde dog en ting til sidste der var yderst underholdende! De hev tre fyre fra publikum ind bagved, hvor de gav dem paryk på og så kastede de dem ud på scenen, hvor de skulle optræde. De gav den virkelig gas! De så ud til at have det for vildt! Det var nok noget af det meste underholdende jeg har set på den her tur. Pigerne der ikke havde set et ladyboy show før, synes det var virkelig godt, så det var det vigtigste, men vi andre var lidt skuffet.

Efter showet gik vi tilbage til baren for at se om de andre stadig var der. Det var de heldigvis og nu var alle i gang med at lege med ilden. De professionelle havde sat ild til et specielt tov og så udfordrede de ellers alle gæsterne ved baren til at hoppe ind og sjippe. Det var ikke lige noget jeg havde lyst til at begive mig ud i, men der var en af tøserne der hoppede ind et par gange. En af gangene var der en fyr der fik stoppet tovet, så hun fik tovet mellem benene, men hun sagde det ikke gjorde ondt, så det var altid noget. Hun så heller ikke ud til at være blevet brændt, så det var også godt.

Da de var færdige med at sjippe gik de over til ild limbo, se det var noget jeg turde kaste mig ud i. Det var sjovt, specielt at se hvor mange der overvurderede deres egne evner, når de faldt på røven, fordi de ikke kunne gå så langt ned. Jeg endte med at gå under da den var rimelig langt nede. Jeg gjorde det sammen med en af de andre tøser, der faktisk hev mig med. Hun faldt på røven, hvilket jeg ikke så, da jeg havde alt for travlt med at holde balancen og undgå ilden, men jeg klarede det uden at falde eller brænde mig. En af drengene fra vores gruppe, var kommet til at sætte ild til hans hage, da han prøvede at gå under. Det så helt vildt ud! Puha! Men det så ikke slemt ud dagen efter. Der var så meget godt musik, så vi dansede alt hvad vi kunne, men ikke på stranden, vi dansede i vandet, da det var så lavvande, at vi kunne gå ud uden at få vådt tøj. Det var genialt!!

Snorkeling

Anden dagen på Ko Tao skulle vi ud og snorkle, hvilket var med i prisen for turen. Da vi var på vej mod havnen så jeg Harry som jeg havde rejst rundt med i Vietnam. Endnu et random møde. Han overvejede at starte på et dykkerkursus, selvom han faktisk havde et fly ud af Thailand dagen efter. Det første sted vi var ude og snorkle var der ikke rigtig noget koralrev, men en masse fisk. Det var mere for at vi skulle øve os lidt i at snorkle. Det andet sted var der en del mere koralrev, men jeg har endnu ikke set et koralrev med massere af farver udover de farverige fisk, men det er stadig smukt. Efter at have snorklet lidt i Vietnam og nu lidt i Thailand, synes jeg desværre ikke rigtig der er den store forskel. Jeg nyder det stadig, men jeg har ikke rigtig set noget nyt de steder jeg har snorklet. Det var en rigtig hyggelig dag, det var desværre også den sidste vi havde sammen.

Om aftenen tog vi alle sammen ud og spiste sammen. Da de andre tog i byen efter maden, tog jeg hjem, da jeg ikke havde det så godt og jeg ville gerne være frisk, da vi dagen efter skulle til halvmånefest på Koh Phangan. De kom hellere ikke særlig sent hjem, jeg var nemlig ikke engang gået i seng, da Maddie kom hjem. Maddie sagde hun gerne ville pakke sin taske inden hun gik i seng, så jeg endte med at pakke min egen, da jeg troede hun ville gå i gang med det samme. Det gjorde hun ikke, hun faldt i søvn i stedet, men bad mig om at vække hende et kvarter senere. Da jeg var færdig med at pakke min taske vækkede jeg hende, og hun vågnede da lidt, men hun endte med at falde i søvn igen. Hun var simpelthen bare for træt til at ordne mere den dag.

Afgang

Dagen efter var det tidligt op, hen og få noget morgenmad og sagt farvel til næsten alle. Det var virkelig trist at skulle sige farvel, da det betød at jeg ikke skulle rejse med en gruppe igen før jeg kommer til USA. Det er der godt nok lang tid til! Det var lidt nervepirrende, men det gode var at jeg skulle til Koh Phangan sammen med Emily, Jerome og Maddie. Bagefter ville Maddie og jeg rejse til Phuket sammen, så jeg ville stadig rejse rundt sammen med nogen lidt endnu. Da vi sad i taxaen på vej mod havnen, var vi lidt triste og lidt utrygge, da vi nu helt selv skulle finde ud af hvordan vi kom til Koh Phangan. Det var lidt nervepirrende, men det gik alt sammen som det skulle.

20th February 2015

ALL Alone
Tja og nu er du så helt alene Phuket og snart videre til NZ.....HYG dig de næste par dage...Kys kyss
20th February 2015

altid godt vejr
Flotte billeder med altid godt vejr - Hvor får du mange venner på din vej Nathalia -du kommer nok aldrig til at rejse alene -det er da bare dejligt. Fortsat god tur kh Kirsten

Tot: 3.387s; Tpl: 0.052s; cc: 8; qc: 44; dbt: 0.0425s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 3; ; mem: 1.4mb