Ko Samui

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui
February 10th 2015
Published: February 17th 2015

Relativ kort rejse

Vi fik tjekket ud og fik lidt morgenmad inden vi skulle med bus fra Khao Sok til havnen, hvor vi skulle fange en båd til Koh Samui. Det ville ca. tage 3.5 time med bussen. Jeg brugte tiden i bussen på at skrive lidt på min blog. Det kunne jeg ligeså godt, for man kunne ikke hører særlig meget grundet at bussen larmede helt vildt meget.

Da vi ramte havnen gik der ikke særlig lang tid før vi var ombord på båden. Så var det ca. to timer før vi var fremme på Koh Samui. Det tog sin tid at komme af båden og vi kom af i små grupper. Da alle var kommet af og vi var samlet tog vi afsted mod hotellet. Vi sad på ladet af en pickup truck, hvilket betød at der intet tag var, så jeg følte mig ikke helt sikker, men det gik helt fint. Vi var taget afsted fra Khao Sok kl. 08.30 og vi ankom til hotellet omkring 14.30, så vi havde stadig en del tid til at nyde stranden og lave lidt forskelligt.

Bølger slår hårdt

Vi var en større gruppe der gik mod stranden for at finde noget frokost. Da vi ramte stranden endte det med at vi delte os op, da nogen gik mod venstre og andre mod højre. Vi fandt et sted langs stranden, hvor vi fik lidt mad. Bagefter var vi et par stykker der valgte at give os i kast med bølgerne. Jeg skyndte mig alt jeg kunne så langt ud som muligt, da jeg vidste at det ville være meget nemmere at holde sig oven vande, når man ikke er så tæt på strandkanten. Bølgerne var rimelig store, men jeg nød det, da jeg var kommet ud hvor de kun løftede mig op og ikke kastede mig rundt. Det eneste problem med at være langt ude, når der er bølger er, at man på et tidspunkt skal ind igen. Det er sin sag at komme uskadt ind, hvilket på ingen måde lykkedes for mig. Der kom en bølge der virkelig fik mig ned, den ramte min nakke og pressede mig derefter med maven ned af mod sandet. Det gjorde godt nok ondt og jeg havde røde mærker på maven bagefter. Man skal ikke lege med havet, det slår sgu hårdt. Da jeg kom op til overfladen igen, kravlede jeg lidt længere ind for at samle mig lidt. Det er sjovt at lege i bølgerne, men det er også rigtig skræmmende engang imellem, når de hiver en ned under overfladen og man kæmper for at komme op til overfladen igen.

Efter vi alle var blevet kastet godt og grundigt rundt af bølgerne smuttede vi tilbage for at få en lille skyller og så chille ved poolen.

Aftensmad og en lille smule fest

Vi mødtes kl 19.00 og tog en taxa mod Chaweng for at finde et sted at få lidt og spise. Efter vi havde spist gik vi mod stranden, da vi håbede vi ville finde en strandbar med gang i den. Det var desværre ikke tilfældet, men vi så da et ild show, men det var ikke så interessant, så vi fandt en bargade i stedet. Der var et hav af barer, hvor man kunne hører alt fra pop til rock, så det var bare at vælge hvilken en vi bedst kunne lide. Vi startede et sted, hvor vi blev i et godt stykke tid og så tog vi videre til den næste! Vi havde det så sjovt!

Lige som sidst vi var i byen endte vi med at tage hjem samtidig alle sammen, næsten i hvert fald, en af pigerne valgte at blive og da hun er 28, kunne vi ikke rigtig tvinge hende til at tage med os, selvom vi alle havde lyst. Da vi endelig kom hjem til hotellet, ville de alle gerne ud og have noget mad. Vi endte i 7 eleven, hvor de havde noget mad de varmede i mikrobølgeoven. Det var virkelig dårligt! Hvad kan man forvente af en bacon/cheeseburger der bliver opvarmet i en mikro? Haha

Shopping og bølger (igen)

Dagen efter tog Maddie og jeg ud og shoppede lidt. Jeg ville gerne have en ny bikini og Maddie var på udkig efter nogle klipklapper og thaibokseshorts. Det var rimelig nemt at finde og jeg kom også til at købe nogle solbriller, hovsa 😉

Da vi var færdige med at shoppe smuttede vi ned til stranden for at mødes med de andre. De var det samme sted som dagen før så det var rimelig nemt at finde dem. Vi chillede lidt i solen inden det var ved at være tid til at få noget frokost. Da vi sad og spiste, hørte jeg en kat miave og bum så sad der en kat imellem Maddie og jeg. Det var rimelig overraskende, men den var simpelthen så sød!! Den lignede min lille Kvaser, så jeg var nød til at nusse lidt med den. Jeg endte faktisk med at købe en dåsetun til den fra restauranten af, det var den stor fan af. Der var desværre også en hund der var fan af det og en lille dreng der ikke forstod at katten gerne ville spise i fred. Det gjorde mig virkelig irriteret, specielt fordi forældrene ikke greb ind. Den var sgu ikke gået hjemme hos mine forældre…

Efter maden gik der ikke særlig lang tid før vi igen gav os i kast med bølgerne. Adnaan og jeg var ude i rimelig lang tid. Det er virkelig fedt når man kommer forbi det virkelig hårde punkt. Da Maddie gerne ville tilbage til hotellet, begyndte vi at bevæge os ind mod stranden igen. Jeg prøvede at være smart og skynde mig at svømme med en af bølgerne og så prøve at løbe mod stranden. Den gik ikke… Der kom en bølge der væltede mig og kastede mig rundt så jeg fik sand ind alle steder. Det var ikke engang det værste. Da vandet trak sig tilbage igen, kunne jeg mærke at min bikini ikke længere sad, hvor den skulle. Den sad rundt om livet på mig, så mine arme fløj op for at skærme mig selv så meget som muligt. Det var SÅ pinligt!!! Adnaan var dog den perfekte gentleman, da han kom hen og dækkede for mig imens jeg prøvede at få styr på min bikini. Maddie var ikke til megen hjælp, da hun havde mere travlt med at grine sin røv i laser. Jeg havde nok gjort det samme, hvis situationen var omvendt 😉

Massage og en date

Vi tog tilbage til hotellet for at vaske sandet af. Da vi var færdige tog vi ud for at få en massage. Vi fandt et sted der så rimelig godt ud så vi gik alle tre ind, Adnaan, Maddie og jeg. Adnaan valgte sengen længst til venstre og jeg tog den længst til højre, hvilket betød at Maddie havde den i midten. Det kom hun til at fortryde og denne gang var det min tur til at grine min røv i laser, dog i mit sind, da det havde været meget uhøfligt, hvis jeg havde grint højt der. Maddie´s massør var en Ladyboy… Jep hun blev masseret af en mand klædt som en kvinde. Jeg var virkelig ved at eksplodere af grin da jeg så ham/hende. Specielt fordi jeg så og hørte Maddie’s reaktion. Det var så underholdende!!!

Om aftenen var det egentlig meningen at hele gruppen skulle spise sammen, men da vi gik rundt og ledte efter et sted at spise blev vi delt op. Maddie og jeg endte med at spise sammen, kun os to, så vi havde os en lille roommatedate 😊 Ja jeg beklager, men jeg har været ekstremt artig her i Thailand, så ingen fyre 😉

Jeg smuttede rimelig tidligt tilbage, da jeg gerne ville have lidt søvn inden vi skulle rejse dagen efter. Jeg har virkelig haft brug for min søvn de sidste par dage, det er helt vildt!

LOL
HI Hi Hi ha hah jeg kan lige se dig for mig i begge situationer..... Love you

Hvor vildt Nathalia..:-))
..Altså Nathalia Tak for et billigt grin :-)))
17th February 2015

Skøn læsning. Måske du skal overveje at bytte bikinien...

PAPS SKRIVER
Det var bare super dejligt at høre din stemme i dag. Det nød jeg virkelig😉 Og at tænke sig, at det nærmest ikke koster noget! 😀 Jeg kan forstå at det meste af tiden er enjoy! Det er også okay😉 Bare du har det godt og alt er fint 😉Nyder nu alt i fulde drag, det er ikke sikkert du får muligheden senere!!

Tot: 2.105s; Tpl: 0.047s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.038s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb