Burn baby, burn

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Phi Phi Don
March 21st 2015
Published: April 11th 2015

PhiPhi

Låg och högvattnet är det stora skillnader mellan här, se bild. Thailändarna är dock smarta. De kör en färja/pråm lastad med saker till ett bygge och andra prylar från fastlandet, parkerar den under högvatten. När det är lågvatten fäller de ner en ramp, så att en traktor kan lasta av allt. När det är högvatten igen på kvällen kan de åka tillbaka.

Kvällarna på PhiPhi är ungefär som Ko Tao, same same, but different. Det är inte lika många barer, så tillräckligt mycket folk komprimerade för att få en bra stämning. Ett fåtal eldshower till skillnad mot Ko Taos för många. Och mer underhållande här. I kort finns det diverse spel, biljard, beer pong, pingis, dart, men också tex en bar där man kan utmana en thaiboxare i ringen, och få något pris för att man bidrar till underhållning, en uppblåsbar klättervägg på stranden, eld-limbo, eller vår favorit Roof top bar, där man halvligger på kuddar, äter mexikansk mat och kollar på gratisbio, på ett jättemysigt hustak, 2 minuter från vår bungalow.

Vi gillar Phi Phi.

Tot: 0.09s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 52; dbt: 0.0444s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb