Khao Sok National Park - Kæmpe sø, svømning og kajaking

Asia » Thailand » South-West Thailand » Khao Sok NP
February 9th 2015
Published: February 17th 2015

Khao Sok Lake

Vi havde to valgmuligheder, vi kunne enten tage direkte til National Parken og tag på en vandring i parken eller vi kunne tage til Khao Sok Lake, som også var en del af National Parken. Vi valgte at tage til Khao Sok Lake. Det var virkelig smukt og vandet i søen var klart blå/grønt. Det var så smukt og så klart at man kunne se rimelig dybt. Vi sejlede lidt rundt i søen, som har rigtig mange bjerge. Det var så fantastisk smukt! Vi ankom til en lille oase der lå tæt på skoven. Vi kunne bade, sejle kajak og gå på opdagelse i skoven eller solbade hvis vi havde lyst til det. Det var et meget fredligt sted og det var skønt at bruge lidt tid der. Jeg skyndte mig i søen, som altid J Efter at have svømmet lidt rundt tog Maddie og jeg en kajak og gav os i kast med at sejle rundt i søen. Det var bestemt ikke vores stærkeste side at samarbejde om at padle. Det endte med at det kun var den ene af os der padlede af gangen. Det andet kunne vi slet ikke styre 😊

Da vi kom tilbage var der ikke så lang tid til vi skulle have frokost. Det var en virkelig lækker frokost vi fik og vi fik en masse ananas! Det er jeg virkelig fan af, jeg elsker ananas! Efter frokosten var der ikke så lang tid til vi skulle tilbage mod fastland, så vi slappede af ved søen og der var nogle stykker der prøvede at lave saltoer når de hoppede i søen. Det gik mere eller mindre godt. Jeg prøvede også, hvilket ikke gik godt. Jeg landede på min lænd. Det er gør sgu lidt ondt når man rammer vandet forkert. Jeg var dog ikke den eneste der landede forkert, så vi grinte lidt af hinanden alle sammen.

Abetemplet

Da vi kom tilbage til fastlandet og var på vej mod hotellet, tog vi lige et smut forbi Abetemplet. Ken købte bananer til os, så vi kunne fodre aberne. Det var virkelig hyggeligt og det var interessant at være så tæt på dem. Der var nogle af dem der hoppede op på nogen af drengenes skuldre. Det så virkelig sjovt ud. Der var en del unger og de var så søde! De var dog meget sky. På et tidspunkt satte jeg mig på hug for at fodre et par af aberne og en af dem kom helt over til mig og lagde sig halvt hen over mit lår. Den var så sød! Den var meget interesseret i min nøglehalskæde. Jeg tro godt den ville have haft den, men det ville jeg nu ikke gå med til.

Khao Sok Resort

Da vi ankom til hotellet fik vi vores nøgle og vi var nogle stykker der fik en træhytte. Det var virkelig hyggeligt, da træhytterne stod på pæle og de var placeret lige i udkanten af skoven, så vi var omringet af træer. Det var så hyggeligt! Maddie og jeg fik en træhytte der hang sammen med en af de andre træhytter, så vi åbnede døren imellem de to hytter, så vi kunne snakke med Michael og Adnaan. Det var virkelig hyggeligt, lidt lige som når man er på hyttetur. Det var en skøn hytte og badeværelset var virkelig noget for sig. Der var stenvægge og hvis det havde virket, havde vi vores eget vandfald. Det var rimelig sejt.

Kl. 19.00 mødtes vi til aftensmad i hotellets restaurant. Jeg begik den fejl at bestille en burger, da jeg virkelig trængte til en, men når man er i et Asiatisk land, er det bare smartest at holde sig til deres mad. Det er det de er bedst til. Efter aftensmaden var vi seks der gik tilbage til vores hytte og spillede drukspillet vandfald, dog kalder de det for Kings Cup og med nogle lidt andre regler end dem vi har derhjemme. Faktisk en del nemmere at huske end det vi spiller derhjemme. Jeg kan i hvert fald aldrig huske reglerne for Vandfald 😊

Da vi var færdige smuttede vi i seng, da vi skulle videre til Koh Samui dagen efter kl. 09.00. Det var egentlig det vi oplevede i Khao Sok, så en dejlige stille og rolig dag.

COOL
Charmerende hytte . Kan lige se jer ro rundt..lol. Knus Mor

krokodillehoved??
Sig mig ..Er det et krokodillehoved der stikker op af søvandet??..

Ingen krokodiller ;)
Jeg er ikke stødt på nogen farlige dyr endnu :)

Tot: 0.679s; Tpl: 0.077s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.0415s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb