Een flashpacker kijkt voor de beste budgethotels en een backpacker is met alles content.

Thailand's flag
Asia » Thailand » Northern Thailand » Chiang Saen
August 21st 2012
Published: August 21st 2012

We waren op weg om de 'Golden Triangle' te bezoeken. Één van de vele toeristische attracties hier maar een must om te doen in Noord-Thailand! We deden de laatste ochtend nog eerst een wandeling doorheen de ruïnes in Chiang Saen. We liepen de verkeerde richting uit en kwamen een uur later dan gepland terug in ons hotelletje. We weten de naam niet meer van het hotel in Chiang Saen want het was een Thais hotel. De eigenaars (die van het kapperssalon) vonden het heel speciaal dat er Westerse toeristen de weg naar hun spiksplinternieuw hotel gevonden hadden en daar nog es wilden verblijven ook. De meeste Thai verblijven er langer dan een maand (ze doen hier dan seizoenswerk). Het hotel is basic en goedkoop. Een rustige straat en geen ontbijt, maar best ook, want het ontbijt is hier rijst met pikante saus! 3 keer pikant per dag is een beetje te veel van het goede (ja na 6 maanden ben je dat nog atlijd niet gewoon).

Er is in de straat wel een leuke koffieshop en aan de andere kant heb je Chiang Saen guesthouse. De grumpy Westerse man (die getrouwd is met een grumpy Thaise vrouw) deden de moeite niet om ons welkom te heten en waren beiden heel kortaf en hun prijzen waren te hoog voor de kwaliteit van de kamer. Als je een kamer met vliegende kakkelakken wil this is thé place to be! In Chiang Saen en de rest van de Golden triangle is het anders dan de rest van Thailand. Ofwel verblijf je in een poepsjiek resort en betaal je €20 per nacht, ofwel verblijf je in een basic kamertje waar je tussen de €6 en €12 betaald. Wij kozen telkens voor het laatste aangezien we 'backpackers' zijn. Jan vond hier onlangs een leuk woord voor mij op het internet: Ik (Jasmijn) ben een flashpacker! Diegene die 's avonds graag wat typt voor haar blog en de gratis wifi's meepikt in de koffieshops en die ook niet wil slapen in 'dodgy' kamers...die es inspecteerd of de kamer goed gekuist is, of er geen kakkerlakken zitten en of de kuisvrouw/man onder het bed kuist. Velen vinden dit raar, maar als het bed niet proper is dan is de rest van de kamer ook vuil. Al moet ik 5 guesthouses aflopen in de stad, dat maakt me niet uit! Het bed moet proper zijn!

We waren dus ietsje later dan verwacht uit ons hotel en liepen richting de songtaews (de blauwe gedeelde taxi's). De eerste die we tegenhielden zei direct 'ah je hebt geluk, ik ben de laatste'. Of hij echt de laatste was, daar twijfelden we sterk aan. Er stonden immers nog songtaews te wachten aan de overkant van de straat. Dus wij moesten daar nog es met 3 personen in de laadbak van de jeep, terwijl de mensen langs buiten zich moesten vasthouden om er niet uit te vallen. Na wat gesukkel, kregen we onze bagage er toch in, kon Karla zitten, werden de baby's op de schoot gehouden en konden de kinderen vanvoren in de wagen, ging ik achterwaarts op de grond zitten en stond Jan te bengelen aan de buitenkant van de jeep met nog 2 andere mensen. Na een halfuurtje moesten de locals er dan allemaal uit en hadden wij plaats genoeg om te bekomen van het achterwaarts zitten in de jeep.

Tot: 0.071s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.0433s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb