Blogs from Chiang Mai, North-West Thailand, Thailand, Asia - page 364

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai November 8th 2004

vandaag zijn er enkele records gesneuveld : dat van lekkerste eten ( link volgt hier nog) dat van goedkoopste eten ( zelfde plaats als hierboven) dat van meeste opeenvolgende dagen dat Rocio vegetarisch gegeten heeft (3) en dat van snelste en goedkoopste tuk-tuk : hij wist niet waar het hotel was dus vergiste zich toen we de prijs bespraken. gisterenavond zijn we nog in de rosse buurt beland. we waren opzoek naar een tof cafeetje en plots zaten we in een grote overdekte hangar met allemaal inhammetjes die cafeetjes waren die allemaal om ter hards andere muziek speelden. de enige mensen daar waren ofwel thaise meisjes of jongens die daar voor doorgingen, nieuwsgierige gringo koppeltjes die het allemaal wel eens kwamen bekijken en oudere gringos die niet enkel voor te kijken kwamen. wel eens grappig om ... read more

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai November 7th 2004

vandaag hebben we dus eens niet geshopped. gisterenavond hebben we nog in een thaise disco gezeten waar we de enige farang waren. best grappig. er was maar 1 persoon die engels verstond. singha bestellen ging nog net, maar rocio haar blue margarita heeft veel voeten in de aarde gehad. maar uiteindelijk toch de dorst kunnen lessen. vandaag zijn we naar de doi suthep geweest en ben ik vrij uitvoerig gezegend door een monnik. De thai kregen enkele lichte zwaaitjes met zijn vochtige zegenstok, maar ik kreeg de indruk dat hij voor mij een soeplepel bovengehaald had. zal wel een inside monniken-grapje zijn. we stonden voor de verscheurende keuze om de wilde brousse in te trekken op een avontuurlijke safari of om eens de wondere wereld van de beauty & health spa te verkennen. het werd natuurlijk ... read more

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai November 6th 2004

uitzonderlijk vandaag een extra editie. ik ben een cybercafee ingevlucht omdat rocio zwaar aant shoppen is hier op de nachtmarkt. een paar tshirts gekocht aan 2 euro het stuk, en dan ben ik nog afgezet denk ik, maar om 10 minuten af te bieden om 50 cent winst te doen, heb ik de energie niet. Rocio begint zich een beetje op te jagen, we waren ff aan het kijken voor een jas van formule 1 , aanvankelijk was de prijs 1500 bath, maar na 10 minuten had ze de prijs tot 500 bath gekregen, omdat we dachten dat hij te klein was voor haar broer, toch maar besloten dat we hem niet zouden nemen waarna de verkoper nog 400 bath achterna riep. serieuze winstmarges dat die mannen hier nemen. ik vind het allemaal wel grappig. ook ... read more

vandaag korte update want ik heb al mn internet tijd opgebruikt met het zoeken van info over een lens voor mn nieuwe kodak. staat hier spotgoedkoop. gisteren wat rondgekuierd in de stad, even zon gebaad , keeeeeeeiiiii lekker gegeten in the whole earth restaurant, Rocio vleeseter avant la lettre heeft toegegeven dat het een van de lekkerste maaltijden van de laatste jaren was :D . savonds als kers op de taart nog 2 masseuses naar de hotelkamer laten komen en 2 uur lang gekneed geworden geweest voor 500 bath Rocio vond het ook plezant. nu zijn we aant onderhandelen, zij krijgt nog een beauty-spa behandeling als ik de lens koop. maar dit geheel terzijde. fotos volgen maar heb cd met de fotos in het hotel vergeten. , morgen doi suthep. vanavond shoppingspree op de nightbazaar. Rocio ... read more

Couple days from arriving in Thailand, not wanting to hang out in Bangkok, decided to take the overnite bus to Chiang Mai, loaded with backpackers, the guy seating next to me, a Spaniard, full of tattoos mentioned to me he is exhausted and wanted to lay down on the floor on the luggage compartment down below, as it is a semi double decker, so i can have his seat if i want to stretch, unfortunately moments later he came back cussing under his breath in Spanish, then complained to me they wont let him lie there because the police will stop the bus, he said something like, they let 10 people ride in a pile in a moto and they will stop the bus for having a foreigner sleeping on the floor! I think they just ... read more
TREK
CHIANG MAI MARKET

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai November 5th 2004

die 2e dag hebben we dus wat pra kao, wat arun, wat po , wat tramit en nog wat minder bekende tempels gezien. ook wat rondgetoerd op de klongs met een boot dus het was allemaal wel in orde. toen we terug naar het hotel wilden rijden met de bus zaten we vast in de file en bleek de airco het niet meer te doen. de bus had geen ramen dus we zaten vast in een sauna. toen we een uur laten arriveerde had ik barstende hoofdpijn, die de dag nadien pas over was. maarja. maai penraai die avond zijn we nog avonturenwandeling gaan doen : ik dacht dat siam square in zuidelijke richting lag, en dus zijn we die richting maar uitgestapt, toen we er 2 uur later nog niet waren hebben we maar de ... read more

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai October 21st 2004

ok so far i've been here in chiang mai for about a month and three weeks.i'm starting to feel less and less like a stranger to this place and am somewhat fitting in. some of the food vendors on my street are starting to recognize me and it seems as though less people are staring. although that could be just me imagining and hoping that less people are staring. so here are some things i've picked up along the way. Thailand is a newly industrialized country due to an economic boom that happened in recent decades. There are many implications of this boom, mainly a huge level of deforestation (while the government has tried to keep at least 37% of the country forest in 1988 that number has been impossible to maintain) Thailand also has a ... read more
Congregation at Wat Phra That Doi Suthep, near Chiang Mai

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai October 18th 2004

hello everyone! There's lots to tell this blog. We took the trip from Bangkok up to Chang Mai, the cultural capital Thailand. As with every bus trip in Thailand it took 12 hours. If a bus trip is not 12 hours, then there are an excessive amount of rest stops until the total trip time does equal 12 hours. The first night we booked our jungle trekking trip and went to see a Muay Thai (kickboxing). The first fights of the evenings were just little kids, maybe 13 (or younger) and it was hard to really root for them. A bit later in the evening, the fights really started to get good. One guy got a cramp in his leg and his opponent just brutalized his leg until he went down. The next match was an ... read more
jungle trek
waterfall
village

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai October 8th 2004

I'm deleting the text from my old travel blogs here, but leaving the pictures for posterity. Or something. ... read more
Wat Suan Dok

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai September 29th 2004

In front of the house
From on top of the house
The bane of my existence.

Tot: 0.356s; Tpl: 0.007s; cc: 4; qc: 76; dbt: 0.2729s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb