Chiang Mai - 2 del

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai
February 5th 2015
Published: February 13th 2015

Taxatur og Ladyboyshow

Vasketøjet var blevet afleveret og nu var der tid til at slappe lidt af inden vi skulle mødes til aftensmad. Vi gik over til en af de restauranter der lå fem minutter fra hotellet og vi fik virkelig god mad. Jeg fik Esther til at vælge hvad jeg skulle have, da der simpelthen var for mange valgmuligheder 😊

Efter maden fik Ken fat i en varevognstaxa, hvor vi fik presset alle ind i. 19 mennesker er mange for så lille en taxa. Der var vidst tre der sad på gulvet og tre eller fire der stod på trinnet og holdt fast på vognen. Det var lidt crazy, men vi havde det da sjovt. Vi ankom til natbazaren, hvor vi skulle se ladyboyshowet. Det skulle nok blive sjovt.

Det er virkelig helt ufatteligt hvad makeup kan gøre. Der var rigtig mange virkelig flotte ladyboys, så flotte at man tænkte de umuligt kunne være mænd! Vi betalte 200 baht for at komme ind og se showet og vi fik en drink med i den pris. Vi skyndte os ind og satte os godt tilrette. Der var allerede en del mennesker. Da showet gik i gang gik hele rummet amok! Der kom tre ladyboys ind og dansede og mimede. Det var en fed oplevelse og jeg er virkelig glad for at Ken viste os det.

Der var virkelig mange numre og det var imponerende og underholdende. To af numrene imponerede mig virkelig. En ladyboy kom op på scenen og mimede til sangen ”I did it my way”, hvor det startede med en kvinde der sang og som sangen skred frem, smed han mere og mere af sit outfit og til sidst tog han al sin makeup af. Det var så imponerende og inspirerende at han på den måde viste, det her er hvem jeg er og sådan her ser jeg ud uden noget som helst på. Han fik et kæmpe bifald! Det andet nummer var en ladyboy der optrådte med en duet…. Alene. Det var så sejt! Hans kostume og makeup var delt i to, det var så genialt! Han var virkelig god til at få det til at se ud som om at hans to karaktere omfavnede hinanden. Det var virkelig en oplevelse! Skulle nogen derhjemme komme forbi Chiang Mai, så tag over og se ladyboyshowet. Da showet sluttede, hev de nogle fra publikum op på scenen. Ken kastede mig op på scenen og jeg valgte at hive en vildt fremmed pige med op, da der ikke var nogen fra gruppen der var kommet med. Da vi havde været der oppe i meget kort tid, kom en stor del af gruppen også op på scenen. Det var så sjovt og en fantastisk oplevelse at have fået med på vejen.

En lille bytur i Chiang Mai

Efter showet var overstået og vi havde haft vores sjov på scenen, tog en stor del af os videre i byen. Vi kom over til et sted, hvor der var fire-fem forskellige barer der lå lige ved siden af hinanden. Vi havde den vildeste fest! Det var så sjovt! Vi dansede og skrålede med på alle de sange vi overhovedet kunne! Der var et af stederne, der spillede den ene gode sang efter den anden. Det var så fedt! Vi kunne næsten ikke stoppe med at danse!

Da vi ikke kunne mere gik vi hjem i nogenlunde samlet flok. Jeg var den eneste der overhovedet ikke havde drukket, så jeg gjorde mit bedste for at holde styr på dem alle sammen, hvilket var rimelig svært. Gruppen endte ofte med at blive splittet op i tre mindre, fordi nogen gik hurtigere end andre og så var der et par stykker der lige pludselig var gået i 7 eleven for at handle. Det var en meget underholdende tur hjem.

Madkursus

Det var den sidste dag i Chiang Mai og den skulle bruges på et madkursus. Vi var otte der deltog og vi blev samlet op fra hotellet kl. 09.30 og så kørte vi til markedet. Vores instruktør forklarede os om de forskellige råvarer, både dem som vi skulle bruge til maden, men også en del andre. Det var så interessant! Jeg skal stadig vænne mig til deres måde at opbevarer kød på. Det virker stadig meget uhygiejnisk på mig, men jeg er ikke blevet syg grundet maden endnu, så jeg klager ikke.

Da vi var færdige på markedet blev vi kørt over til deres skole, hvilket var en slags oase midt i byen. Der var så smukt og de havde indrettet sig virkelig hyggeligt. Vi gik rimelig hurtigt i gang med maden. Vi startede med at lave en suppe, drengene havde valgt en hot & sour og os tøser havde valgt en kokosmælkssuppe. Det smagte så godt og det var virkelig nemt af lave. Det var vores forret og vi manglede stadig at lave tre retter udover.

Efter forretten var det i gang med de sidste tre. Vi startede med at lave fyldet til forårsruller og derefter rulle to forårsruller hver. Derefter gik vi i gang med at lave rød karry fra bunden af. Jep vi var selv i gang med morteren for at lave rød karry. Det var virkelig fedt at få lov til at prøve det. Vi forberedte alt til vores karry ret og satte det over til komfuret. Nu skulle vi så forberede alt til vores kylling med cashew. Da alt var forberedt, friturestegte vi forårsrullerne. Det tog ingen tid. Så var det ellers bare i gang med at lave kylling i rød karry og kylling med cashew. Det duftede så utroligt godt undervejs! Da vi var færdige satte vi os til bords og gik så i gang med at spise alt det dejlige mad vi lige havde lavet. Det var utroligt lækkert og en rigtig god måde at afslutte turen til Chiang Mai på. Da vi var færdige var det tilbage til hotellet og vente på at vi skulle afsted med nattoget tilbage til Bangkok. Vi kunne lige nå at få en massage inden vi skulle afsted. Jeg elsker at en massage hernede intet koster! Jeg var fuldstændig afslappet bagefter, så det var perfekt timing at vi skulle mod toget efterfølgende.

Da vi forlod hotellet manglede vi to af vores medrejsende. De var ikke dykket op på hotellet til tiden. Vi var alle rimelig forvirret, da de ikke havde sagt farvel til nogen af os. Vi tog mod toget, da vi ikke kunne vente på dem, da vi så muligvis ville misse toget. Da vi var kommet ombord og kommet på plads og toget var meget tæt på at skulle kører, kom de løbende ind i toget med deres tasker og det hele. De var blevet fanget oppe i bjergene på deres scooter, da kongen var kommet forbi og vejene så derfor var blevet spærret. Det var virkelig heldigt at de kom ombord på toget før det forlod perronen. Nu var vi på vej tilbage til Bangkok, hvilket betød at en stor del af gruppen ville forlade os, mens resten skulle videre mod syd Thailand. Det var virkelig trist og vi havde ikke lyst til at gå i seng, da vi vidste det var vores sidste aften sammen. Jeg er virkelig ikke god til at skulle sige farvel til folk, jeg har lært at kende og holde af. Heldigvis er der stor sandsynlighed for at jeg kan se en del af dem igen, når jeg kommer forbi New Zealand og Australien.

13th February 2015

Knus fra moster
Kære Nath, det er så spændende at læse det du fortæller og alt det du oplever. Godt at du passer på dig selv. Jeg misunder dig både den gode thaimad og den skønne massage, jeg kunne godt trænge til en omgang massage. Kan du ikke lige tage et kursus så kan du øve dig på mig når du kommer hjem igen. Ha det nu godt glæder mig til at læse dine næste oplevelser knus og kram moster Lisette.

Tot: 2.029s; Tpl: 0.055s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0335s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb