Een warm welkom


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai
November 18th 2012
Published: November 23rd 2012
Edit Blog Post

Mijn eerste nachten op een Thais houten bed zijn een feit. Gesloopt en onder de bulten werd ik na de eerste nacht wakker. Wat voor bulten het zijn, is een raadsel. Na mijn Chileense bedbug-experience hoop ik zelf op muggenbulten. Maar ik vrees het ergste gezien het aantal en de jeuk. De eigenaresse van het hostel was ervan onder de indruk en is naar een lokale markt gesneld en kwam terug met een pot groenig kruidensmeersel. IJverig smeerde ze het goedje op mijn huid. Vervolgens kreeg ik het potje in mijn handen geduwd met de instructie dat ik me een aantal keer per dag moet insmeren. Ik doe het braaf, want het wordt zorgvuldig door haar gecontroleerd. Zo ook mijn bed. Met een loep en zaklamp in de hand verkent ze elke vierkante centimeter en gilt verrukt als ze een mier te pakken heeft. Helaas komen er steeds meer bulten bij, maar mijn bed is inmiddels volledig gedesinfecteerd en de herinneringen aan mijn eigen zachte bed ebben langzaam weg, dus ik kan weer rustig slapen.


Ook de kakkerlakken hebben me een warm welkom geheten. De eerste paar ontmoetingen gaan altijd gepaard met een hoop gegil. Blijft schrikken als die glimmende tor rakelings langs je tenen zoeft of als je een luide 'krak!' hoort onder je slipper. Ook dat went snel en inmiddels gil ik al iets minder hard.



Verder is Chiang Mai een mooie stad vol prachtige tempels gevuld met gouden boeddha's. De straten in de oude binnenstad vullen zich op gezette tijden met de bijbehorende monniken in oranje gewaden. De ruim 500 tempels die deze stad telt, worden afgewisseld door de vele restaurantjes vol schommelstoelen en kleurige lampionnen. En daar middenin ligt mijn hostel. Ik vermaak me dus vooral met het bezoeken van de tempels, het wandelen door de stad, het eten van zoveel mogelijk curries en het drinken van allerlei fruitsappen op bijzondere Thaise terrasjes. Na een dag slenteren nog even naar de masseur en je bent weer klaar voor de volgende dag! In dit deel van de stad is alles heel relaxt en rond 9 uur in de avond is het volledig uitgestorven op straat. Vroeg naar bed! Past prima in mijn jetlag-ritme.


Maar ik was meteen uit mijn droom geholpen toen ik op een avond buiten de oude stadsmuren de keerzijde zag van dit ogenschijnlijke lieve stadje. Straten vol girly-bars waar oude Westerse mannen zich laten vermaken door de lokale dames die om hen heen dartelen. Met veel moeite toveren de dames een grote glimlach op hun gezicht.

Zucht. Ik blijf lekker binnen de stadsmuren verder dromen met mijn mango-smoothie!

Advertisement



23rd November 2012

Monks
Monks Chiang Mai

Tot: 0.065s; Tpl: 0.008s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0382s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb