Chillin' in Chiang Mai

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai
February 7th 2010
Published: February 7th 2010

Hey hey!

Vet inte om forsta inlagget har po bloggen har kommit upp eller inte, det verkar vara lite strul med den namligen, men vi har kontaktat admin sa det borde fixas snart.. Annars kan man hitta inlagget har: http://www.travelblog.org/fred.php?id=472543

Nu, till uppdateringen. Vi har nyss kommit hem fran varan 3 dagars trekking i en nationalpark nara Chiang Mai. Det borjade med en Bambo Rafting! Det va kul faktiskt, gick inte so fort som vi trodde men helt klart en bra start po trekkingen.. Darefter blev det lunch och sedan vandringen uppfor. Det blev riktigt svettigt vissa stunder so det var skont nar vi kom fram till vattenfallet mot kvallen, riktigt avsvalkande. Daremot visade det sig riktigt svart att sova eftersom fallet lat en hel del samt bidrog till en riktigt kall natt.

Dagen efter var varken vi eller de andra i gruppen, vi vandrade med 7 andra varav 3 danskor, 2 hollandare, en fransman och en schweiziska, speciellt pigga. Det var en kul blandning folk faktiskt, riktigt trevliga dessutom.

Andra dagen var valdigt lugn, vi tog oss till en bergsby dar vi overnattade andra dagen. Det var ganska likt hemma faktiskt, de hade bara en massa kycklingar, grisar, nogra katter och hundar samt en del bufflar. Sa mycket mer exotiskt an sa blev det faktiskt knappt ;-] Vi sag namligen inga spannande djur alls i stort satt, lite trakigt men det ar sant man far ta. Sista dagen avslutade vi med lite elefantridning. Vi holl nastan po att ramla av for att vart sate va sa daligt, so jag fick hoppa fram och sitta po elefanten istallet. Det blev en bra avslutning po trekkingen, det blev inte riktigt som vi hade forvantat oss men i slutandan so har vi fatt nogra nya vanner och en erfarenhet rikare!

Ikvall ska vi po sunday market har i Chiang Mai, men forst blir det en 'o'l med vara nyvunna vanner!
Hoppas alla mar bra so hors vi snart igen!

Glom inte att det ar obligatoriskt att skriva en kommentar!!!

Tablut da mat (stavning ingen aning, men det betyder tack so mycket po Curren, thaistammen fran bergsbyn egna sprak)

13th February 2010

Is Laos as you expected?
Hej grabbar, Kul att läsa lite och att ni ringde idag. Berätta gärna mer om era dagar i Laos nästa gång. Mom and Dad
14th February 2010

Hej killar! När kommer det lite bilder då?? Vore kul o se hur det ser ut och så... kram på er!
16th February 2010

grymt!
låter nice grabbs!! vi har de svinigt kallt här fortfarande..ta en bärs för mig också :P
20th February 2010

Where are you?
Pls call or write something here ASAP. Mom and Dad

Tot: 0.115s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0448s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb