Oops tis al ff geleden, even een update


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » North-East Thailand » Nakhon Ratchasima
October 2nd 2010
Published: October 2nd 2010
Edit Blog Post

Door een gebrek aan internet thuis, heb ik al even mijn blog niet meer kunnen updaten.. Excuses
De laatste maand is alweer snel voorbijgegaan, en ik heb alweer veel bijgeleerd.
Mijn Thais wordt ook steeds beter, in tegenstelling tot andere AFS studenten, spreek ik heel goed Thais.
Ik ben namelijk naar een AFS camp geweest, niet echt veel bijgeleerd daar, maar ik heb mijn AFS student vrienden toch kunnen zien, en Nederlands (een beetje) kunnen praten. Hoewel ik daar vooral Duits en Engels heb moeten praten.. Idd geen Thais, want dat kunnen de andere studenten niet.

Tis ee beetje moeilijk om alles hier neer te schrijven, dus zal ik alvast de hoofdzaken meegeven.
Ik ben nog naar Lobburi geweest, en dat is de stad van de apen, en wel het is zijn naam waardig. In het midden van de stad staat namelijk een monument, ok wel mooi, maar de echte attractie zijn de tientallen apen die daar leven. Het zijn precies ratten, die zitten dus echt oooveral, op de huizen, spoorwegen, de straat.. Echt geweldig om te zien.

Iets heel mooi in de Thaise cultuur is een ceremonie die begint met een gebed, daarna gaan de lichten uit, de leerkracht of oudste zal dan wat zeggen, en dan worden dus letterlijk alle problemen tussen de aanwezigen uitgepraat. En natuurlijk begint iedereen dan nog te wenen,... Maar dat is echt een speciaal gevoel om bij zoiets aanwezig te zijn, ik versta wel nog niet alles, maar toch het meeste. Alle conflicten worden uitgepraat, en er is niet echt een discussie, 1 persoon is telkens aan het woord, tot iedereen geweest is, ik dus ook.

Ik ben ook nog een keer naar Ayuthya geweest, dit keer met de leerkrachten. We hebben er vooral tempels gezien, allemaal heel mooi. Maar het toppunt was dat we aten op een grote boot, en ondertussen vaarden we de rivier af, langs alle bezienswaardigheden, waaronder een Katholieke kerk, Boeddhistische tempels (heel mooi), het huis van de Koningin, en de plaats waar 2 grote rivieren samenkomen, dat was echt heel speciaal want het water was heel ruw en er waren heel veel draaikolken.. En dan zijn we nog de vissen gaan voeren, echt honderden grote vissen zwemmen in de rivier, en zo groot, echt niet normaal.

Deze week ben ik naar Bangkok (Krungteep) geweest om een uurtje muziek te spelen. Bangkok is ten eerste al 2.5 uur rijden, maar in Bangkok hebben we zelf ook nog een uur moeten rijden, geen file of zo hoor, en op de snelweg, maar de stad is zooooooo geweldig groot... Het is wel geen heel mooie stad, want je ziet wel wat krotten, een sloppenwijk heeft het wel niet. Maar de skyline is wel mooi. En er lopen ook heel veel farang (westerlingen) rond, allemaal oude venten met een jonge Thaise vrouw...

Volgende week; marching in Korat
Ok dat waren de hoofdpunten zowat, tot de volgende, groetjes



Advertisement



Tot: 0.132s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0724s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb