Helbredssituationen – til Farbror (men i andre maa gerne lytte med ☺)

Thailand's flag
Asia » Thailand » Eastern Thailand
February 13th 2008
Published: February 13th 2008

IndskrivningIndskrivningIndskrivning

Vi bliver skrevet ind med Lise og William. Vi fik medicin til baade Lise og William - og vi kom af med DKK 50. Saa det var ikke fordi, at det har kostet alverden. Men det er nu ikke det vaesentlige. Nu skal vi bare have ungerne tilbage i topform.
Saa er den gal igen... I gaar havde Lise igen groent vaeske ud af hoejre oere og William havde ondt i oererne.

Inden vores afrejse fra Danmark var Lise igennem en 5 dages kur med Amoxillin, pga mellemoersbetaendelse. Da vi kom til Thailand var den igen gal med oeret (groen vaeske - ingen feber og ellers upåvirket). Dorte ringede til oerelaegen i Danmark, og de blev enige om, at Lise skulle have endnu en Amoxillin kur, men denne gang en 7 dages kur. Oerelaegen i Danmark mente, at den foerste kur ikke havde vaeret lang nok, og ville hellere anbefale en ny Amoxillin kur frem for en anden mere bredspektret penicillin (oerelaegen naevnte noget der hedder Augmentin hvis ikke vi kunne få amoxillin). Vi fik fat på ”ren” amoxillin og Lises anden 7 dages Amoxillin kur stoppede i soendags, og i gaar (tirsdag) var den gal igen. Lise har igen groen vaeske i oererne og feber (ca. 38). Vi tog derfor til det lokale ”hospital” i gaar, for at faa en ny penicillin kur. Paa hospitalet havde de ikke Augmentin (som den danske laege tidligere naevnte som en mulig mere bredspektret kur), men noget med Amoxycillin og Clavulanic acid (125g
"Laegen" vejer Lise"Laegen" vejer Lise"Laegen" vejer Lise

Lise bliver vejet paa hospitalet. Lidt mere primitive forhold end der hjemme...
Amoxycillin og 31,25g Clavulanic acid).

Spoergsmaalet er nu, om det er det rigtige at give hende...??? Har du mulighed for at checke med en oerelaege...??? Eller har du selv en holdning til hvad vi skal goere...???

Vi vil noedigt sende Lise gennem endnu en penicillin kur, for blot igen at konstatere, at det ikke var den rigtige. I loebet af 1 - 1 ½ dag skulle vi kunne faa fat paa en hvilken som helst medicin fra fastlandet.

William har haft ondt i specielt det venstre oere, saa paa hospitalet blev han kigget i oererne. Vi fik at vide, at der sad noget voks, og at han i oevrigt var roed i oeret. ”Laegen” paa ”hospitalet” ville ikke fjerne oerevoksen, da hun mente, at William var for roed i oeret og oerevoksen sad for langt inde i oeret. Han har derfor faaet nogen Amoxillin piller (250mg) til at tage betaendelsen. Saa haaber vi, at det gaar over. William har svoemmet og dykket som en delfin i godt 2 uger nu - saa det er utvivlsomt det, som har foraarsaget det.

Hilsen
De lidt bekymrede foraeldre

13th February 2008

Huslægen ordinerer
Kære venner. Den antibiotikakur der er foreskrevet er helt fin (det er et kombinationspræparat bestående af clavulansyre og amoxicillin - dvs fuldstændig samme indhold som augmentin). God bedring til den lille! Sorry, at jeg ikke kunne ringe tidligere, men alle patienterne på min vagt havnede på intensiv (gør jeg mon noget galt...?) - jeg har ligget vandret siden jeg trådte ind af døren. KH Rasmus
14th February 2008

Vi takker huslægen...
Hej Rasser, Tak for hjælpen - vi fortsætter med kuren. Lise har det også bedre nu. Hun har sovet fint i nat, og jeg tror, at øret er holdt med at væske. Feberen var stort set væk i går aftes. Hilsen "Thaierne"
14th February 2008

Endnu en til "Computer Lægens bord"
Hej Rasser, Mht. antibiotikaen til William - tror du det hjælper, eller skal vi i stedet forsøge, at få fingrene i nogen øredråber ? (og i så fald hvilke ?). Sorry for overarbejdet :-) Hilsen Thomas
15th February 2008

hilsen fra farfar og Eva
Kære alle fem Skammeligt at høre om øreproblemerne! Vi håber I kommer godt over det. Vi er lige hjemvendt fra Skagen. Dejligt vejr - og skønt at kunne dele det med Eva. Her på Søsvinget 14 er det tropiske paradis nu en realitet. Drivhuset med de 7 kanter - åh, nej Orangeriet!! er blevet opstillet. Det pynter i haven, og skal nok blive til stor glæde. Nu er I så halvvejs i ferien. Opfordringen må være: Nyd det. Næste gang er det sne og kulde. Det er vi mange, der glæder sig til.Kærlige hilsener fra farfar og Eva.
15th February 2008

Hej far og Eva
Super, at I hyggede jer i Skagen, og at vejret var OK. Vi følger lidt med på DMI, men ikke meget. Alting virker umådeligt langt væk hernede - og specielt når man er væk så relativt længe. Vi checker også engang i melllem snesituationen i Livigno selvom det det lige p.t. virker totalt uvirkeligt, at man skal til at have hansker, halstørklæde og hue på. Vi har talt om, at det skal prøves igen en gang. Super med orangeriet - det glæder vi os til at se. Det lyder til, at Eva er ved godt mod har det fint - godt, sådan skulle det gerne være. Vi døjer desværre stadig med Basses ører - jeg skal lige have fanget Rasser, for at høre, om vi skal fortsætte med den penicillinkur W er på, eller om vi i stedet skal have fat på noget andet - evt. øredråber i stedet. KH T+familie

Tot: 0.101s; Tpl: 0.014s; cc: 14; qc: 29; dbt: 0.0709s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb