Hellfirer Pass, vannfall,togreiser og slite bein!

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Chanthaburi
February 16th 2013
Published: February 16th 2013

Nå går det unna med blogginga ho-ho

I dag startet dagen tidlig, ble hentet av en minibuss kl. 08:15, vi skal på en heldagsutflukt.
Første stopp var i på en fjell/bergside med vannfall. Vanfall i Thailand er ikke så store greier for oss Normenn.. Vi overgår jo disse bekkene en høy gang. Men det var naturskjønt og vi slappet av i et par timer før vi fikk servert lunsj.

Etter lunsjen skulle vi til Hellfirer Pass for å gå på museum og gå gjennom Hellfire Pass. Turen tvers gjennom passer var stengt pga. skogbrann. Vi måtte dermed gå ned og opp samme vei. Hadde jeg vist hvordan mareritt denne turen var hadde jeg stått over. Vi gikk opp en bratt trapp og ned et lite stykke rundt en sving og deretter 100 meter rett ned i ei trapp. Gikk greit nok å gå ned men vi måtte jo også komme oss opp igjen… Det var jævelig varmt, 40 grader i skyggen og omtrent 55 i sola.. At vi i det hele tatt kom oss opp igjen var i grunnen bra jobba! Har aldri vært så varm og sliten noen gang tidligere..

Etter denne slitsomme turen var vi på en togtur ned til River Kwai , her fikk vi gleden av å spasere over bruen .. litt spesielt, man har jo lest boken ”broen over Kwai” og sett filmen. Dette er en forferdelig del av 2. verdenskrig.
Vi ble kjørt tilbake til hotellet og tok en rask dusj før det var ut på byen for en bedre middag på en lokal restaurant.

Kvelden avsluttet vi med en time fot massasje!! Mens vi satt å fikk fotmassasje gikk et par av de vi gikke Hellfirer pass sammen med forbi.. de lo og hadde full forståelse for at vi trengte denne massasjen.

Det er nå lørdag morgen og vi skal igjen ut på loffen. VI skal ta en drosje/bil ned til flyplassen i Bangkok og deretter fly til Krabi. Når vi kommer til Krabi skal vi fortsette til Koh Klang. I Klo Klang blir vi frem til onsdag og da skal vi hjem til Norge!

Tot: 0.139s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 57; dbt: 0.0777s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb