Bangkok


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
August 20th 2017
Published: September 5th 2017
Edit Blog Post

D. 20/08-21/08 2017

Så ankom jeg til Bangkok, hvor jeg fornemt blev hentet af min chauffør, som kørte mig til mit flotte hotel, hvilket var lækkert efter at have sovet på hostels de sidste 23 dage.

Da klokken nærmede sig 18, tog jeg mod stray shoppen for at møde min første rejsegruppe. Stray shoppen skulle kun ligge 3 minutters gågang fra mit hotel, så det var jo nemt nok (troede jeg), da jeg havde et udprintet kort med. Jeg ledte og ledte, men kunne ikke finde stedet, samt de lokale var ret dårlige til engelsk, så de kunne ikke hjælpe. Da klokken var lidt over 18, kunne jeg stadig ikke finde stedet, så jeg endte med at gå ind i en 7/11 for at købe et simkort. Men da de prøvede at snyde mig, endte jeg med at få mine penge tilbage uden et simkort. Så klokken blev 18:15, og jeg havde stadig ikke fundet stedet. Efter at have spurgt adskillige om hjælp, så fandt jeg endelig shoppen inden bag en smykkeforretning, klokken var 18:35 og de havde lukket. Heldigvis mødte jeg en pige (Juliane) fra Columbia, der fortalte, at det først var den næste dag vi skulle mødes (hun var der bare for at tjekke stedet ud). Det endte dog heldigvis godt, da vi tog ud og spiste noget aftensmad sammen, samt aftalte at mødes den næste dag



Den næste dag sagde jeg Farvel til mit lækre hotel. Jeg fandt dog hurtigt et nyt, da en dame tog fat i mig, lige efter at jeg havde tjekket ud, og fulgte mig hen til hendes hostel, som lå lige ved siden af hotellet. Jeg valgte at tage det, selvom der ingen mennesker var, men jeg skulle bare bruge noget hurtigt, da jeg skulle mødes med Juliane.

Juliane og jeg tog hen til Grand Palace, der var dog så lang kø til at komme ind, så vi droppede det, og så det udefra istedet for.

Dernæst tog vi hen og fik en drink, shoppede, og tog så hver til sit for at få et bad.

Efter badet tog jeg hen til Julianes hotel, også fulgtes vi til Stray, hvor vi mødte de andre piger og vores guide.

Vi spiste aftensmad sammen med pigerne (vi var 4 ialt, udover os en fra Italien og en fra Holland), hvilket var hyggeligt, dog var vi ret forskellige. Men jeg glæder med stadig til at rejse videre med dem til vores første stop; Ayutthaya.


Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement

imageimage
image

Den lange kø, dette var dog ikke den eneste kø, da der var endnu en til at komme ind i templet.


Tot: 0.078s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0505s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb