Bangkok - Afsked og velkomst

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
February 7th 2015
Published: February 16th 2015

Godmorgen Bangkok

Da vi ankom til Bangkoks station om morgenen, var vi alle lidt triste, da vi vidste en stor del af gruppen ville forlade os i dag. Maddy og Dan havde allerede sagt farvel, da de stod af ved lufthavnen i stedet for at tage med hele vejen til stationen. Da vi ramte stationen var det Jamie og Emily der smuttede. Det var virkelig trist at gå over til hotellet. Vi satte vores tasker af ved receptionen og gik ud og fik noget morgenmad. Efter morgenmaden var vi en mindre gruppe der tog til Siam Square for at shoppe. Der ligger fire-fem store shopping centre lige ved siden af hinanden på Siam Square. Fuldstændig crazy. Ved en tolv tiden tog vi tilbage til hotellet, for at nå og sige farvel til Konstantin, Esther og Estrid. Estrid smuttede med det samme vi kom tilbage til hotellet. Det var virkelig trist, men jeg ser hende igen i Australien, så det glæder jeg mig til. Resten af os fik vores værelsesnøgle og smuttede op med vores tasker. Vi aftalte at mødes kl. 14.00 for at sige farvel til Konstantin og Esther og tage ud og få en massage.

Da jeg kom op på mit værelse blev jeg mødt at to tøser der var i gang med at tjekke skanky pigers instagram. Maddie var min første roommate på denne tur og Nikki havde crashet på værelset fra morgenen af. Nikki skulle desværre ikke med os videre, hun skulle starte på Indochina turen dagen efter. Det var rart at have en roommate, specielt en der var så afslappet og lige til. Det skulle nok blive sjovt at dele værelse med Maddie. Maddie og Nikki tog begge med os ud for at få en massage. Først skulle vi dog sige farvel til Konstantin og Esther. Det var virkelig trist L Jeg kan virkelig ikke lide at sige farvel.

Massage, Mani/pedi og infomøde

Vi tog over og fik en massage på Siam Square, et af de meget fine steder. Det kostede også derefter, men vi fik en fantastisk behandling fra start til slut. Det var det hele værd. Bagefter gik Melissa og jeg over for at få en mani/pedi. Da jeg aldrig har prøvet det før, var det en sjov oplevelse og det var da skønt at ens fødder og hænder blev nusset om. Det tog dog en del længere tid end vi forventede, så vi kom for sent til infomødet. Det var rimelig pinligt, specielt da der var et par nye medlemmer til gruppen. Efter infomøde tog vi på Kaosan road for at spise aftensmad. Det var en oplevelse, som jeg godt kunne have været foruden. Det var da sjovt at opleve, men det var ikke lige et sted jeg ville spise aftensmad normalt. Det er en slags festgade, så det er ikke lige det hyggeligste sted at spise aftensmad, når man gerne vil lære de nye i gruppen at kende, men sådan var det. Da vi gik over mod det sted vi skulle spise, var der et sted, hvor der lå en kat, der så ud til at nyde livet på et bord. Jeg kan simpelthen ikke lade vær, jeg er nød til at ae de katte jeg ser rundt omkring hernede, så det gjorde jeg selvfølgelig også denne gang. Problemet med det var, at den føltes mere død end levende…. Adnaan sagde at han havde set den trække vejret fem gange, men jeg tro virkelig ikke den havde langt igen. Jeg lavede en ny regel der, jeg aer kun de katte der rent faktisk render rundt og visser tydelig tegn på at være i live. Puhaa...

Efter aftensmaden tog jeg tilbage til hotellet, da jeg var rimelig smadret. At rejse rundt er virkelig trættende, når man ca. hver anden dag er på vej mod et nyt sted. Jeg nyder det, men det tager også lidt på kroppen og sindet. Det var skønt bare at slappe lidt af og sove. Dagen efter skulle vi videre igen, så jeg havde virkelig brug for lidt afslapning.

Afgang til Khao Sok

Dagen efter tjekkede jeg ud kl. 12.00 og lavede så lidt som muligt. Jeg skulle finde et sted, hvor jeg kunne hæve penge inden vi skulle videre. Det viste sig at være en større opgave, når man ikke kan hæve fra en ATM. Det tog mig to timer før det lykkedes, hvilket gjorde at jeg var meget tæt på bare at sætte mig ned og tude. Det var først det tredje sted jeg gik til der endte med at hjælpe mig, efter jeg insisterede på at de kunne. Danske Bank kunne intet gøre, da der ikke skulle være nogen problemer for at jeg kan hæve fra mit Visa kort i udlandet. Jeg var så frustreret til sidst, men meget taknemlig da det tredje sted endelig tog sig tid til at høre på mig og hjælpe mig. Derefter tog jeg tilbage mod hotellet, hvor jeg fandt en lille cafe der havde wifi og hvor jeg kunne få lidt mad. Jeg fik ordnet et par ting på computeren, jeg fik blandet andet snakket med Christian, hvilket var tiltrængt efter problemerne med at hæve penge. Det var skønt at snakke med min brormand og kort med Sia’musen. Det gjorde at jeg var i et bedre humør da jeg forlod cafeen.

Jeg gik tilbage til hotellet, hvor jeg fandt Maddie ved poolen. Vi tog ud og købte lidt snacks til toget. Da vi kom tilbage var det mod stationen og finde nattoget vi skulle med. Det var anderledes end det vi havde været med til og fra nord Thailand. Det var stadig bedre end nattoget i Vietnam, men vi havde lige vænnet os til det andet. Det her larmede end del mere end de andre, men et par ørepropper også kunne jeg sagtens sove. Jeg har lært at jeg kan sove alle steder på den her tur, jeg troede jeg ville have svært ved det, men næh jeg sover bare J

16th February 2015

LOVE LOVE LOVE
Sød lille blog uden billeder...hihi. Dejligt at se og høre dig i dag via skype. Kys kyss Mama
16th February 2015

Paps skriver
Ha ha ☺ Ja det der med at sove det lærer man skattepige. Når muligheden er der, er det bare med at udnytte den. Man ved jo ikke hvornår det lader sig gøre næste gang. Det er næsten som at være soldat! Sørg for at din udrustning er i orden. Spis og få hvile, så du er klar til de næste hårde strabadser. Men i dit tilfælde er alt frivilligt!! Men alligevel er det rigtig godt at være godt forberedt, hvis man har mulighed for det. Jeg synes det er sejt at du rejser rundt sådan. Elsker dig 💜 Og savner dig en lille bitte bitte smule 😀😀😘😘😜😜 Få det bedste ud af din tur skattepige 😘😘

Tot: 2.346s; Tpl: 0.046s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0416s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 4; ; mem: 1.3mb