Bangkok - nye hotell problemer!!

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
February 12th 2013
Published: February 12th 2013

Ja mine venner her kommer nok en hotelhistorie!!

I dag skulle vi fortsette verden og skulle ha en teknisk stopover i Bangkok.

Ferden gikk med fly fra Phu Quoc til Bangkok via Saigon. Da vi ankom Bangkok fant vi ut av vi skulle ta toget til sentrum. Det gikk greit og vi fikk tak i en taxi som skulle kjøre oss til Poste 43 Residence .. ja høres det ikke fint ut??
Dette skal være nok et helt nyåpnet hotel (vi liker nye hotell).
Men problemet var at taxisjåføren ikke fant hotellet.. etter mange runder rundt kvartalet ble vi lempet av midt i en gate 100 bath fattigere (NOK 18,-). Vi ble da enige om å finne en kafe vi kunne sette oss ned for å se om vi kunne lokalisere hotellet.
På denne lokale kafeen var det flere hyggelige menn som prøvde å hjelpe oss. De ringte , brukte gps på mobilen og ble til slutt enige om hvor dette fine hotellet skulle befinne seg. Eieren av kafeen tok på seg oppgaven å følge oss til hotelet for å være sikker på at vi ikke gikk oss bort.

Hotellet lå ikke mere enn noen kvartal unna og vi ble glade når vi endelig så en slutt på "jakten på hotellet"... men varte gleden lenge?? Tok omtrent 10 sekunder før eieren av kafeen begynte å le... Hotellet var ikke ferdig og dermed heller ikke åpnet for overnatting!! Vi sto utenfor en byggeplass.. Veit ikke om man skal le eller gråte av dette!

Vi måtte da tusle tilbake til Kafeen og sette oss ned for å finne et annet hotell.. Det behøvde vi ikke tenke på, en av gjestene på kafeen hadde et hotell han brukte til sine kunder og ringte og booket oss inn der. De bestilte en bil til oss og sendte med adressen til hotellet på engelsk og Thai for at vi skulle være sikre på å komme frem.

Så her sitter vi på et nydelig hotell i Silom med sofagruppe, stort bad, minikjøkken og frukt på bordet... Det beste av alt, vi har fått Thai pris og det er jo halvparten av det turistene betaler.

I morgen dere skal vi på togtur og dere kan bare vente på nye spennende utfordringer!

Det er ikke bare, bare å være turist!

Hotellet var forøvrik booket og betalt hos agoda.no - og ja de har fått en litt kvass mail!!
Skal holde dere oppdatert på hva de svarer.

Tot: 0.155s; Tpl: 0.017s; cc: 8; qc: 56; dbt: 0.0798s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb