Terug in Bangkok

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
August 21st 2012
Published: August 21st 2012

Anderhalf uur later stonden we vanuit Chiang Rai terug in Bangkok. We gingen terug naar dezelfde hostel als toen we de eerste keer Karla gingen halen op het vliegveld. De andere hostels in Bangkok waren niet meer beschikbaar toen we wilden boeken. Weekend!! Dan slaan de prijzen op! En nog geen beetje! Ook was het personeel in Siam hostel te vroeg vertrokken op weekend want ze hadden onze kamers niet deftig gekuist. Er lag een hoop haar van andere personen op onze vloer en de kamer stonk keihard. Ook de karaoke man was 's avonds terug van de partij. Hij verstond geen Engels toen ik verschillende keren naar beneden ging om te vragen of hij zijn stereo zachter kon zetten. Het rare eraan was dat hij wél al zijn Elvissongs perfect in het Engels kon zingen....

In Bangkok deden we het museum van contemporary art (kunstmuseum) opnieuw wat een topper was van onze terugkeer in Bangkok!
We gingen ook naar de allergrootste markt van Bangkok, de JJ market (weekendmarkt). 15.000 winkeltjes en 22.000 mensen per weekend.
Echt de moeite vonden we het niet, vooral veel souveniers en kledijshops.

De 12e augustus vertrok Karla terug naar België. We hadden een leuke maand met elkaar gehad maar zouden dat toch niet direct meer terugdoen. Als we nog met een ouder of een vriend(in) zouden reizen dan moet de mede-reiziger genoeg geïnformeerd zijn over het land en zelf initiatieven nemen over wat hij/zij wil zien! We zijn geen wandelende reisgidsen en kunnen geen honderd vragen beantwoorden zonder zelf opzoekingen te doen.
Al bij al was het een leerrijke ervaring en hebben we elkaar nog beter leren kennen.

Jan en ik gingen diezelfde dag met onze bagage naar de luchthaven om een bus te nemen naar Ko Chang eiland. Een tussenstop om naar Cambodia te gaan waar we onze laatste maand van onze 1e wereldreis zouden doorbrengen.

Tot: 0.158s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 40; dbt: 0.0911s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb