Reisen til Thailand og dagene i Bangkok

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
August 10th 2011
Published: August 12th 2011

Etter enormt me unødvendig bruk av tid kommer nå første innlegg! Jeg satt i nesten en time å skreiv før plutselig alt forsvant! Argh!!! Så dermed er dette innlegget litt forkortet siden jeg ikke orket å skrive opp igjen alt!

Vi var ganske spente når vi mandagsmorgen satt oss på flyet til Bergen som skulle videre til København. For første gang på veldig lenge skulle vi dra på en tur der ingenting var planlagt mer enn to dager fram i tid.
Etter en lang og ganske fin reise med Thai airways fra Køben til Bangkok var det godt å komme fram. Hotellet vårt er helt ok, og er dårligere en det vi trodde, men det betyr ikke mye. Bangkok er varmt, klamt og veldig folksomt. I tillegg er her enormt med biler. Det resulterer i at samme søren hva en skal så står en i bilkø, å dette gjelder hele døgnet. I grunn ser vi mange likheter med Kuala Lumpur, forskjellen er at KL har strørre og flottere bygninger, Bangkok er preget av en langt dårligere standard, men tiltross for dette er folket smilende og alltid hyggelige.
Etter vi ankom i går har tiden gått i ett. I går var jeg på frisør og på en liten shoppingrunde. Kvelden ble avsluttet på Hard Rock Cafe.
I dag startet dagen 06.30. Vi hadde booket oss inn på en dagstur. Her fikk vi se flytende marked. Dette er som et vanlig marked, forskjellen er bare at alt skjer på vann og i en innsjø. Her får man kjøpe alt fra frukt og grillspyd til jakker og vesker. Dette var en spennende og kjekke opplevelse å få være med på. Vi besøkte så en gammel bro som visstnok skal være kjent fra en eller annen film. Det siste på listen var tiger tempel. Her fikk vi se og ta bilder sammen med tigre i alle størrelser. Jeg var ikke så høy i hatten når jeg gikk inn for å si det sann. Haha, bare se på ene bilde 😊
I morgen reiser vi videre til Kambodsja så siste del av kvelden i dag har gått med til hotellbooking og ordnings til dette! Planen er å være her i en uke. Vi gleder oss!! Hva som skjer etter dette er litt usikkert, men vi er ganske sikker på at vi skal tilbake til Thailand en uke før vi reiser hjem.

PS: HIPP HURRA FOR VERDENS BESTE MAMMA WENCHE SOM HADDE BURSDAG I GÅR! VI ER UTROLIG GLAD I DEG!!! <3 <3

Tot: 0.124s; Tpl: 0.011s; cc: 17; qc: 51; dbt: 0.0939s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb